درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:53   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42961صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 27 اردیبهشت 1399 - 23:34
به مناسبت روز روابط عمومی بررسی شد/ روابط عمومی بانک ها مصداق روابط عمومی هوشمند
روز ارتباطات و روابط عمومی نقطه عطفی در توجه و توسعه نقش روابط عمومی ها در سازمان های کشور باشد. بنابراین در نخستین گام باید پذیرفت که کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت سازمان بوده نه مدیر و برای دستیابی به منافع برای سازمان تلاش می کند و نمی توان ادعا کرد که مدیریت در محور آن قرار دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در حال حاضر در آستانه روز روابط‌عمومی هستیم که به عنوان قلب تپنده هر سازمانی منافع درون سازمانی و برون سازمانی را پیش برده و همگرایی و همراهی سازمان و ذی نفعان را بهبود می بخشد و به نوعی تعامل دو سویه نهاد با مخاطب که شامل مدیران، کارکنان، سهامداران، مشتریان، مردم و رسانه ها هستند را با رویکرد دستیابی به اهداف تسهیل می کنند، بر همین مبنا با توجه به اینکه بعد از سال ها تلاش و پیگیری دست‌اندرکاران روابط عمومی، این جامعه صاحب روز و هفته ملی روابط عمومی شده اند و فرصتی هست تا نقش روابط عمومی ها به ویژه روابط عمومی بانک ها را در ارتباط با مخاطبان بررسی کنیم.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از سایت خبری عصر ایران، روابط عمومی بانک رفاه کارگران از جمله روابط عمومی بانک هایی است که با استفاده از ابزارهای ارتباطی و اجرای سیاست های تعاملی گام‌های بلندی را در مسیر ارتقای منافع سازمانی و ذی نفعان برداشته و در روزهای کرونایی حمایت آن ها از کسب و کارها، جلوگیری از شیوع کرونا در شعب بانکی و ارائه خدمات آموزشی، حکایت از عملکرد هوشمندانه آن ها دارد.


با شیوع ویروس کرونا درکشور بانک رفاه به عنوان یکی از بانک های پیشرو در مقابله با این بیماری دست به کار شد و اقدامات مهمی در این حوزه انجام داد. در اولین گام به عنوان بانکی که حامی سلامت کشور شناخته می شود، تعاملات خود را با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، بیمارستان ها و مراکز درمانی گسترش داد. به یاری کادر درمانی کشورکه درخط مقدم مبارزه با این بیماری بود شتافت و تلاش کرد تا هم دوش آن ها خدمت‌رسانی به شهروندان را سرعت بخشد. حمایت و پشتیبانی مالی از بیمارستان ها، کمک به تجهیز و تهیه وسایل مورد نیاز مراکز درمانی و حمایت از واحدهای تولیدکننده محصولات بهداشتی بخشی از این فعالیت است که همچنان ادامه دارد.


در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز بانک رفاه کارنامه قابل قبولی دارد. حضور مستمر و آمادگی برای ایفای نقش در رویداد ها و وقایع کشور به ویژه در زمان های بحرانی از جمله ویژگی های شاخص این بانک است. نمونه بارز آن، سیل استان های جنوبی به ویژه استان سیستان و بلوچستان است که هیأت مدیره این بانک به منظورکاهش آلام هم وطنان سیل زده، مصوبات مهمی به این شرح داشت: اختصاص 30 میلیارد ریال از بودجه تبلیغاتی خود در قالب کمک بلاعوض برای تهیه مخازن آب و تانکر آبرسانی، 130 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای کمک به هموطنان سیل زده استان، احداث بیمارستان 200 تختخوابی فوق تخصصی به عنوان بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور و احداث بیمارستان 100 تختخوابی در زاهدان از برنامه های دیگر بانک برای شهروندان سیستان و بلوچستان است. احداث کارخانه تولید کود شیمیایی، تسهیلات مشاغل خانگی، پرداخت 2521 فقره وام قرض الحسنه ازدواج، کمک به نوسازی دانشگاه علوم پزشکی استان و احداث یک مدرسه 6 کلاسه در روستای سنجرانی شهرستان هامون از دیگر مصوبات بانک درجهت کمک به مردم آسیب دیده استان سیستان و بلوچستان است. حمایت از ساخت و تجهیز هتل دلفین چابهار، حمایت مالی از دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر جهت خرید تجهیزات آزمایشگاهی و پروژه‌های عمرانی، حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و بازرگانان استان در گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی، صدور ضمانت نامه برای فعالان اقتصادی استان و در تازه ترین برنامه نیز ایجاد مرکز حمایت های اجتماعی و اشتغال زایی مناطق محروم، از جمله اقداماتی است که بانک رفاه در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی به ویژه در مواقع بحرانی انجام داده است.
مشتری مداری نیز از دیگر حوزه هایی است که کارنامه بانک رفاه درآن چشمگیر است. این بانک بر اساس شاخص های مشتری مداری و تکریم مراجعان، برای چندین سال پیاپی در بین سازمان های دولتی رتبه اول را به دست آورده است. گسترش خدمات ارتباطی به ویژه تقویت زیر ساخت مرکز ارتباط با مشتریان (فراد) و پاسخگویی و رفع مشکلات احتمالی آن ها و همچنین تلاش برای تقویت زیر ساخت های ارتباطی برای کاهش حضور مشتریان در دوران شیوع ویروس کرونا، از دیگرخدمات این بانک درحوزه مشتری مداری است.


اما بررسی وکند وکاو درکارنامه بانک رفاه که بخش هایی از آن ذکر شد، چگونه امکان پذیر است؟ پاسخ به این سوال ما را وارد حوزه فعالیت های روابط عمومی این بانک می کند. روابط عمومی که با تمام تلاش خود سعی کرده است پا به پای مدیران ارشد سازمانش حرکت کند و با ایجاد ارتباطی دوسویه و تعاملی، تصمیمات و اقدامات سازمانی را با استفاده از وسایل ارتباط جمعی به اطلاع مخاطبانش برساند. مخاطبانی که طیف وسیعی از مشتریان، سهامداران و ذی نفعان، بانک مرکزی، وزارت خانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت اقتصاد و امور دارایی را در بر می گیرد، از این طریق در جریان آخرین اطلاعات این بانک قرار می گیرند.


در عصر کنونی که ابزار و وسایل جدید ارتباطی جایگزین شیوه های سنتی شده است، روابط عمومی بانک رفاه به خوبی توانسته است خود را با این تغییرات تکنولوژی همراه و همگام سازد و آن ها را برای ارتباط با مخاطبانش به خوبی به کار گیرد. سایت بانک، سامانه ارتباطی درون سازمان، مرکز ارتباط با مشتریان (فراد) استفاده از شبکه های اجتماعی همچون: اینستاگرام و واتساپ و استفاده از ظرفیت های وسایل ارتباط جمعی همچون رادیو و تلویزیون، روزنامه ها، خبرگزاری ها و سایت های خبری ابزارهایی است که روابط عمومی این بانک توانسته با درایت و هوشمندی از طریق این ابزارها زمینه تعامل دوسویه با مشتریان و ذی نفعان خود را فراهم کند.


در پایان باید گفت که روز ارتباطات و روابط عمومی نقطه عطفی در توجه و توسعه نقش روابط عمومی ها در سازمان های کشور باشد. بنابراین در نخستین گام باید پذیرفت که کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت سازمان بوده نه مدیر و برای دستیابی به منافع برای سازمان تلاش می کند و نمی توان ادعا کرد که مدیریت در محور آن قرار دارد، بلکه اهداف هر عضو سازمان در درون اهداف کلان سازمان قرار دارد، شاید اشاره به اطلاع رسانی روابط عمومی بانک رفاه برای تسهیل خدمات به مشتریان در زمان قرنطینه کرونا مثال دقیقی برای نشان دادن هوشمندی روابط عمومی برای ایجاد جامعه ای سالم و همسو با اهداف سازمانی باشد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد