درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:33   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41819صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 5 اسفند 1398 - 10:18
توصیه های انجمن متخصصان روابط عمومی در خصوص اطلاع رسانی کرونا
انجمن متخصصان روابط عمومی، توصیه هایی را در خصوص آگاهی بخشی و اطلاع رسانی ویروس کرونا اعلام کرد. مخاطبان اصلی این اطلاعیه، روابط عمومی دستگاه هایی هستند که مستقیما درگیر این بحرانند. البته آگاهی از توصیه های زیر برای تمامی فعالان روابط عمومی، رسانه ها و کاربران رسانه های اجتماعی خالی از فایده نیست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| انجمن متخصصان روابط عمومی، توصیه هایی را در خصوص آگاهی بخشی و اطلاع رسانی ویروس کرونا اعلام کرد.


مخاطبان اصلی این اطلاعیه، روابط عمومی دستگاه هایی هستند که مستقیما درگیر این بحرانند. البته آگاهی از توصیه های زیر برای تمامی فعالان روابط عمومی، رسانه ها و کاربران رسانه های اجتماعی خالی از فایده نیست.


1- آگاهی بخشی مردم برای پیشگیری باید جایگزین ایجاد هراس و ترس از ابتلا به ویروس در پیام های رسانه ای شود.


2- گرچه روابط عمومی نقش سخنگویی و پاسخگویی را در سازمان دارد ولی در خصوص بحران های خاص می توان یک سخنگو برای موضوع انتخاب کرد تا از طریق یک نفر اطلاع رسانی و پاسخگویی به رسانه ها صورت پذیرد.


3- سازمانهای درگیر موضوع را شناسایی کنید و اطلاعات تماس آنها را به روز داشته باشید.


4- برای گفتگو با رسانه ها، جدیدترین اطلاعات خود را از طریق منابع موثق و تصمیم گیر کسب کنید و سپس با رسانه ها صحبت کنید.


5- برای مواردی که نیاز به هماهنگی های بین سازمانی دارد قبل از گفتگو با رسانه ها، از آخرین اطلاعات، مطلع شده و سپس اقدام به اعلام رسانه ای موضوع کنید.


6- لیستی از مدیران و متخصصان در سطوح مختلف آماده کرده که با توجه به تخصص مربوطه، آنها را به رسانه ها ارتباط داده تا در خصوص چرایی و چگونگی حوزه مربوطه اظهارنظر کارشناسی کنند.


7- لیستی از رسانه های کلیدی و خبرنگاران را تهیه کرده تا جدیدترین و مهمترین اطلاعیه ها و خبرها از این گروه از رسانه ها در بدو امر اطلاع رسانی شود.


8- ارتباطات رسانه ای را گسترش دهید. رسانه ها و کانال های ارتباطی تاثیرگذار را شناسایی نموده و از پتانسیل آنها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم بهره بگیرید.


9- گروهی را مسئول پایش رسانه ای و رصد خبرها و شایعات کنید. خصوصا خبرهایی که در توییتر، تلگرام و وب سایت ها منتشر می شود. در برابر شایعاتی که احتمال گسترش در جامعه را دارد سریعا واکنش نشان دهید و یا حداقل خودتان از صحت و سقم شایعات کسب اطلاع نمایید. واکنش به شایعات متفاوت است در صورت نیاز باید به شایعات واکنش نشان داد.


10- سوالات مردم را از طرق مختلف همچون رسانه های اجتماعی، تلفن، جمع آوری اطلاعات از مراکز درمانی، آموزشی و... که مرتبط با حوزه شماست گردآوری کرده و برای آنها پاسخ یکسان و هماهنگی داشته باشید و آن را اطلاع رسانی کنید.


11- چنانچه روابط عمومی سازمان شما مستقیما درگیر اطلاع رسانی کرونا در بیرون از سازمان نیست ولی از آنجایی همه کارکنان می توانند در معرض این ویروس قرار گیرند لذا ضرورت دارد در هر سازمانی کمیته یا کارگروهی مرتبط با موضوع اطلاع رسانی درون سازمانی ایجاد شود. عضویت مدیران مرتبط سازمان اعم از مدیران منابع انسانی، پشتیبانی، حراست، بازرسی، بهداشت و درمان و پزشک معتمد سازمان و سایر افراد ذیربط برای تولید محتوا و آگاهی بخشی پیشنهاد می شود.


12- در بخش ارتباطات درون سازمانی، توصیه های آموزشی را از طریق منابع معتبر و موثق به همکاران از طریق ابزارها و کانالهای ارتباطی سنتی و دیجتال اطلاع رسانی نمایید.


13- سوال و جواب های رایج و تکراری را در بخشی از سایت تان که برای پیشگیری و مقابله با کرونا ایجاد کرده اید منتشر کنید.


14- ارزیابی اقدامات و مستندسازی تجربیات روابط عمومی را از بدو امر در دستور کار قرار دهید تا با پایان بحران، این دانش به عنوان یک راهکار عملی برای مدیریت بحرانهای احتمالی بعدی مورد استفاده قرار گیرد.


در پایان متذکر می شود هرگونه خلل و عدم هماهنگی در اطلاع رسانی موجب سلب اعتماد مردم از دستگاه های اجرایی و سازمانها می شود که در این میان نقش روابط عمومی برای آگاهی بخشی و اعتمادسازی بسیار حایز اهمیت است که می تواند موجبات اطمینان خاطر و رضایت عموم مردم از عملکرد سازمانها شود.


دکتر حسین امامی
رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد