درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 20:41   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41082صفحه نخست » ادامه مطلب سهشنبه، 23 آذر 1398 - 15:15
فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی
از آن جایی که فرهنگ سازی یک فعل اجتماعی است که در ارتباط با گستره وسیعی از انسانها سروکار دارد و می خواهد بر رفتار و ذهنیت تعداد زیادی از آدمیان تأثیر بگذارد یک عمل روابط عمومی نیز هست زیرا شناخت افکار عمومی و تأثیرو نفوذ در آن یکی از وظایف و شاید مهمترین وظیفه روابط‌عمومی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| صنعت بیمه به عنوان یکی از عمده‌ترین نهاد‌های اقتصادی مطرح بوده و به دلیل پشتیبانی فعالیت دیگر نهاد‌ها در هر جامعه‌ای جایگاه ویژه‌ای دارد. برای اندازه گیری میزان موفقیت صنعت بیمه در ایران و دیگر کشور‌ها معمولا از شاخصی به نام ضریب نفوذ استفاده می‌شود و با توجه به این شاخص می‌توان گفت که کشور‌ها چقدر در صنعت بیمه پیشرفت داشته اند.

 

بررسی آمار نشان می‌دهد که سرعت رشد صنعت بیمه در ایران بالاتر از میانگین منقطه و جهان بوده و با وجود افت ضریب نفوذ بیمه در منطقه خاورمیانه و ثابت ماندن آن در جهان، این شاخص در ایران روندی افزایشی هرچند با سرعت کم داشته است؛ نکته حائز اهمیت این است که توسعه هر پدیده ای در جامعه، منوط بر فرهنگ سازی است.

 

از آن جایی که فرهنگ سازی یک فعل اجتماعی است که در ارتباط با گستره وسیعی از انسانها سروکار دارد و می خواهد بر رفتار و ذهنیت تعداد زیادی از آدمیان تأثیر بگذارد یک عمل روابط عمومی نیز هست زیرا شناخت افکار عمومی و تأثیرو نفوذ در آن یکی از وظایف و شاید مهمترین وظیفه روابط‌عمومی است.

 

شناخت افکار عمومی نقش بسیار زیادی در فرایند فرهنگ سازی خواهد داشت به این دلیل که فرهنگ و رفتار یک جامعه ناشی از نوع تفکر و اندیشه حاکم بر اذهان مردم آن جامعه است و تغییر و اصلاح فرهنگ یک جامعه با تغییر و اصلاح فکر و اندیشه مردم آن جامعه ممکن می شود.

 

از این رو روابط عمومی به عنوان نماینده رسمی و علمی شناخت و مطالعه افکار عمومی اهمیتی مضاعف می یابد. روابط عمومی به دلیل وظایف درون سازمانی و برون سازمانی بیش از همه در اعتلا و رشد فرهنگ و رفتار با انسان سر و کار دارد و از زمینه ها و امکانات و ابزارهای خوبی جهت اعتلا بهره مند است و به مخاطب شناسی برای اقناع و نفوذ در مخاطبین دسترسی دارد.

 

طریق شناخت علمی و صحیح مخاطبان به راهبردهای معین و اجرای برنامه های سازماندهی شده به اطلاع رسانی و تدوین فرهنگ صحیح فردی و اجتماعی بستگی دارد و با تعمیم وسیع برای ترویج و تبلیغ یعنی جا انداختن رفتارها و الگوهای مناسب رفتاری به مقوله فرهنگ سازی مربوط است.


از سوی دیگر، آموزش از مهم ترین فرآیندهایی است که ترمیم و تجدید زندگی آدمیان به آن وابستگی وپیوستگی دارد. امروز مهم ترین نقش وحساسیت نظام های آموزش عالی، فرهنگ سازی در جوامع است . در شرایط کنونی یکی ازشاخصه های کشورهای در حال توسعه را مسأله فرهنگ" و به ویژه نقش نظام آموزش عالی درآن می دانند. فرهنگ و میزان سطح ارتقای معیاری برای توسعه یافتگی محسوب می شود. بر همین اساس می‌توان در کتاب‌های درسی از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی و آمادگی ساختار ذهنی دانش آموزان برای فهم درست تری از بیمه استفاده کرد یا به عنوان مثال در دانشگاه‌ها بر روی تربیت نیروی انسانی ومدیران در صنعت بیمه تمرکز کرد.

 

در همین راستا و برای گسترش و توسعه فرهنگ بیمه، به ابتکار بیمه مرکزی ج.ا.ا ، شرکت های بیمه با همکاری و همراهی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش ، طرح ملی تحت عنوان "زنگ بیمه" را در مدارس استان های سراسر کشور اجرا کردند. زیرا معتقدند صنعت بیمه با ورود به مدارس قطعاً به خانواده‌ها راه پیدا می‌کند و روند همگانی‌سازی آن شتاب بیشتری خواهد یافت.

داود شکری مدیر روابط عمومی، بازاریابی، فروش، تبلیغات و crm شرکت سهامی بیمه"ما"

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد