شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اگر تنها یک مهارت بسیار مهم برای متخصصین روابط عمومی لازم باشد، آن هنر تسلط بر فاجعه روابط عمومی است. مواجه با آنها برای افرادی که در این صنعت فعالیت می کنند، اجتناب ناپذیر است. با این حال، برخی از متخصصین روابط عمومی، مدیریت آن را بسیار آسان کرده اند. ما چهار راه برای جلوگیری از این فجایع را جمع آوری کرده ایم یا حداقل راه حل هایی که شما به کار خواهید برد را پیش بینی کرده ایم، بدون اینکه مطلبی جا بیاندازیم:
۱. ایجاد یک نام تجاری قوی
ارزش برند یعنی احساس مثبتی که سازمان شما را احاطه کرده است؛ می تواند به یک بحران احتمالی کمک کند.
یکی از راه های مؤثر برای ساخت نام تجاری، پیگیری پیام های مثبت در همه رسانه ها و تبدیل آن پیام ها به داستان های تأثیرگذار رسانه ای است. از آنجا که اطلاعات از قبل وجود دارد، از آن به نفع شرکت خود استفاده کنید.
تجزیه و تحلیل و ترویج پیام های مثبت همچنین می تواند دید بهتری از روش های ادامه تمرین ارایه دهد. انجام این کار به ایجاد روشی مناسب برای جلوگیری از فجایع روابط عمومی نیز کمک خواهد کرد.
همچنین با کاربران آنلاین که انواع مختلفی از موارد ذکر شده در رسانه های اجتماعی را به اشتراک می گذارند، تعامل و ارتباط داشته باشید. موارد مثبت عالی هستند، اما پاسخ مناسب به موارد منفی یک راه عالی برای خاموش کردن وضعیتی است که می تواند پتانسیل تبدیل به یک فاجعه روابط عمومی را داشته باشد.
۲. در پیام رسانی خود سریع و مختصر باشید
همانطور که قبلاً بحث کردیم، سازمان شما می تواند از رسانه ها، پیام های مثبت یا تماس های منفی دریافت کند. در هر صورت، سریع پاسخ دهید و مطمئن شوید که پاسخ شما متناسب با شخص و تجربه وی صورت گرفته است.
داشتن شخصیتی مهربان و سخاوتمندانه می تواند در دنیای روابط عمومی مسیری طولانی طی کند.
۳. برنامه ریزی برای هر سناریوی ممکن
روابط عمومی، ایجاد استراتژی برای انواع سناریوهای ممکن است. اگر هتل دار هستید و قصد دارید اتاق ها را نوسازی کنید، تغییرات ساخت و ساز یا بوی رنگ را در نظر بگیرید و اگر به دنبال انتشار یک آرم جدید برای یک تیم ورزشی حرفه ای هستید، در مورد پاسخ های احتمالی این تغییر در رسانه ها فکر کنید.
حقیقت این است هنگامی که تغییر ایجاد شد؛ نظرات بسیاری وجود خواهد داشت که به روش های مختلفی قابل اشتراک است. این که آیا نظرات از طریق واکنش های حضوری یا آنلاین به اشتراک گذاشته می شوند، تشریح پاسخ سؤالات احتمالی که ممکن است با آنها روبرو شوید، راهی مناسب برای آماده شدن در هنگام شروع سؤالات است. اگر در زمان دشوار ارایه سناریوهای احتمالی هستید، در نظر بگیرید تا پاسخ های انتقادی که رقبای شما مطرح می کنند را جمع کنید.
۴. اعتبار آنلاین خود را کنترل کنید
۲۰ سال طول می کشد تا یک شهرت ایجاد شود و پنج دقیقه برای خراب کردن آن لازم است. اگر به این موضوع فکر کنید؛ کارهای دیگری را انجام خواهید داد.
وارن بافت هنگامی که این نقل قول را بیان می کند، به اصلی ترین نکته درباره حفظ اعتبار آنلاین اشاره می کند، پیشرفت های دیجیتالی جهان امروز، این امکان را به افراد می دهد که به سرعت در مورد سازمان شما بنویسند و در یک لحظه با هزاران نفر به اشتراک بگذارند.
نظارت بر رسانه ها ضروری است تا سازمان ها با چشم تیزبین بر روابط و اعتبار رسانه ای خود نظارت کنند.
منبع: https://www.publicrelationstoday.com
نویسنده: پریسیلا اوزوریو
مترجم: مریم میرعبدالحق
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|