شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||مترجم|مریم میرعبدالحق|| پروفسور وادل (دانشگاه نیروی هوایی)، نخستین تلاشهای نیروی دریایی را برای تهیه یک برنامه روابط عمومی عادی با استناد به نقل از Rear-Adm، بازگو کرد. ویلیام ا. مافت بیان می کند که "تبلیغ" از نظر افسران نیروی دریایی کاری بیهوده است.
وادل سپس چگونگی به کارگیری خدمات برای فراگیری دستیابی به جامعه عمومی در جنگ جهانی اول را بررسی می کند، در زمانی که تلاش می شد تا افراد بیشتری استخدام شوند، افرادی که در بعضی مواقع ناآزموده بودند.
بعد از آن به دوران پس از جنگ که این موضوع کمرنگ شده بود، مقدار اسلحه کاهش یافته بود و علاقه مندان به نیروی هوایی میچلی افزایش یافته بودند، اشاره می کند. در آن زمان نیروی دریایی به طور فزاینده ای به استفاده از تبلیغات برای حفظ موجودیت و نیروی هوایی خود پرداخت، در حالی که در همان زمان تلاش می شد تا تصویر آنها خدشه دار شود.
وادل نشان داد که چگونه نیروی دریایی حرکات و مانورهای ناوگان را آموخته است. حتی نیروی هوایی به خبرنگاران اجازه می داد که در داخل کشتی باشند تا این آموزش ها را حتی در هنگام برقراری تماس با بندر که به خوبی تبلیغ شده است، به مردم نشان دهند. به طور مثال، فعالیت های هوایی دریایی، اعم از هواپیماها، ناوها و بالون ها که تورهای بسیاری را در داخل کشور برگزار می کردند.
نیروی دریایی از ارزش تصاویر متحرک آگاه شد و شروع به تولید فیلم هایی در مورد خدمات دوستانه خود کرد. این تلاش به این واقعیت کمک کرد فرانک اسپیگ ویید خلبان سابق نیروی دریایی به یک فیلمنامه نگار موفق تبدیل شد. شاید بهترین تلاش وی غواصان جهنم ۱۹۳۰ بود که حمل و نقل هوایی را در یک قاب با نام ناوگان "تمام ارتش" ارتقاء داد.
وادل خاطرنشان کرد که تمام نگرانی های نیروی دریایی درباره امنیت به کار گرفته شده است، به طوری که فیلم Hell Diver و فیلم های دیگر سانسور شدند تا مطمئن شوند که هیچ تصویری از تجهیزات حساس در آنها درج نشده است.
وادل همچنین خاطرنشان می کند که نگرانی نیروی دریایی آمریکا از به تصویر کشیدن چهره خود باعث می شود که او گاهی اوقات گمراه کننده شود، همانطور که در سال ۱۹۳۴ وقتی عصبانیت دریاسالارها از نقاشی پائول کادموس The Fleet's In، باعث شد تا ملوانان را از شهر خارج کنند، احتمالاً تصویر نیروی دریایی را بیشتر از آنکه نشان دهد، تخریب کرد.
تجارت نیروی دریایی سهم برجسته ای در تاریخ نیروی دریایی بین جنگهاست.
منبع: https://www.strategypage.com
خبرگزاری دانشگاه اوکلاهما ۲۰۱۹
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|