شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| جانها ریچمن ||| سه روش ساده که از طریق آنها، محتوا میتواند به شما کمک کند تا بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.
بیایید تمامی راههایی را بررسی کنیم که از طریق آنها محتوا به شما کمک میکند تا بازدیدکنندگان آنلاین را هدایت و به مشتری تبدیل نمایید.
1 . ایجاد امکان ارائه نظرات
ایجاد امکان ارائه نظرات در فروشگاه تجارت الکترونیک برای کاربران به شما کمک میکند تا به طرق مختلف به افزایش فروش خود بپردازید. نخست، این کار به شما کمک میکند تا مشتریان را از طریق نتایج جستجوی اینترنتی به سایت خود بیاورید. مثلاً عبارت بهترین خرید، گزینه سایتهای آمازون و حتی اینسیگنیا را در میان نتایج جستجو در اولویت قرار میدهد، امری که به نظرات کاربران بستگی دارد. این کار همچنین کمک میکند تا آیتمهای محبوب در فروشگاه آنلاین در اولویت قرار بگیرند.
اگر که از تنوعی از محصولات روی فروشگاه اینترنتی برخوردار هستید، نباید نسبت به نظرات و بازخوردهای منفی درباره برخی از محصولات نگران باشید. در حقیقت، نظرات منفی درباره یک آیتم ارزان قیمت میتواند به فروش بیشتر کالایی گرانتر منجر شود که درباره آن کاربران نظراتی مثبت دادهاند.
اغلب سکوهای اصلی نرم افزاری سبد خرید، به ارائه اپلیکیشنهای شخص ثالث، افزونهها و پلاگینهایی میپردازند که صفحات پایا و غیرفعال فروش الکترونیکی را به صفحاتی تبدیل میکنند که به صورت پیاپی با نظرات کاربران به روزرسانی میشوند. با بررسی سکوی فروش خود اطمینان حاصل نمایید که کدام روش یکپارچهسازی و ادغام به بهترین شکل در راستای جذب و خدمت به مشتریان موفق واقع خواهد شد.
2. صفحات ورودی تاثیرگذار
شرکتها و موسساتی که نسبت به محصولات خود اشتیاق و تعصب بالایی دارند، را میتوان از صفحات ورودی سایتهایشان شناخت.
مثلاً اپل را در نظر بگیرید. وقتی که مشتری احتمالی در سایت اپل جستجو میکند، به دنیایی از تصاویر با کیفیت و عالی، به همراه عباراتی درشت و ترغیب کننده مواجه میشود که ویژگیها/ قابلیتهای محصولات و تمامی جزییات مربوط به محصولات معرفی شده را برجسته میسازند، جزییاتی که توضیح میدهند چرا محصولی بسیار خوب بوده و چرا باید این محصول را خریداری نمود.
اگر شرکت شما فقط چند محصول برگزیده را میفروشد، الگو و مدل اپل برایتان بسیار مناسب است. یک اصطلاح رایج وجود دارد که میگوید «تصویر اول همان تصویری است که تا آخر به خاطر میماند».
3 . سفارشیسازی
یکی از بهترین راههای افزایش فروش در زمانی که شخصی به حساب کاربری خود وارد شده است، گزینه سفارشیسازی میباشد. آمازون بر اساس آخرین آیتمهای خریداری یا جستجو شده توسط شما، یا آیتمهای قرار گرفته در لیست مواردی که شما خواهان آنها هستید، امری خطیر را در تبدیل صفحه خانگی شما به صفحه فهرست آیتمهای توصیه شده انجام میدهد.
این راه، در زمانی که شخصی از فروشگاه تجارت الکترونیک شما بازدید میکند، سبب میشود که فرد با محصولاتی مواجه شود که بیشترین احتمال برای خرید آنها وجود دارد. این کار با توجه به نرم افزار سبد خرید فروشگاه شما، نیازمند ایجاد تغییراتی از سوی شما میباشد، اما اگر از طریق راه حل ساده یادآوری مواردی که افراد خواهان آنها هستند بتوانید فروشتان را افزایش دهید، این کار ارزشش را دارد.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
گروه ترجمه شارا
|