درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38471صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 27 اردیبهشت 1398 - 16:03
کاتالیزوری به نام روابط عمومی
محمدرضا گودرزی کارشناسی ارشد علوم‌سیاسی - عرصه روابط عمومی نیازمند تکنیک‌ها و خلاقیت‌های فراوان است تا با ایجاد تعامل، تعادل را برقرار کرد، متاسفانه برخی افراد این جایگاه را درک نکرده‌اند و بی‌مهری‌هایی نیز نسبت به آن دیده می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| عرصه روابط عمومی نیازمند تکنیک‌ها و خلاقیت‌های فراوان است تا با ایجاد تعامل، تعادل را برقرار کرد، متاسفانه برخی افراد این جایگاه را درک نکرده‌اند و بی‌مهری‌هایی نیز نسبت به آن دیده می‌شود.


امروزه دستگاه‌های دولتی روز به روز وسیع‌تر می‌شوند و این روند فعالیت‌های آنها را متحول و گسترده‌تر می‌کند.


برای همین موضوع است که روابط عمومی به عنوان حلقه واسط بین مردم و ارگان باید نقش قابل قبولی را ایفا کند.


در این خصوص نیازمند تنظیم برنامه دقیق و علمی است تا بتوان به سوال‌ها و تردیدها پاسخ دهند و تفاهم و پشتیبانی افرادی که با دستگاه سر و کار دارند را به دست آورند.


در این سِمت باید به اطلاعات روز و اخبار حوزه کاری احاطه داشت چرا که روابط عمومی در شرایط مختلف سخنگوی دستگاه محسوب می‌شود.


حوزه روابط عمومی در سخت‌ترین شرایط به‌ویژه مالی و اعتباری به سر می‌برد و این مهم بر کسی پوشیده نیست که اگر این وضعیت تغییر کند قطعا می‌تواند خدمات مطلوب‌تر و بهتری ارا‌ئه‌ شود.


پیوسته از سوی محیط‌های برون‌سازمانی و درون‌سازمانی شوک‌هایی بر روابط عمومی‌ها وارد می‌شود که اغلب ناشی از رشد فن‌آوری یا عملکرد خود سازمان‌هاست.


مهم‌ترین اثر روابط عمومی در زمان بحران بوده و از آن جمله می‌توان به سیل اخیر استان اشاره کرد که بی‌شک نقش چندوجهی و پرنفوذ آن بر کسی پوشیده نیست.


به دنبال اعلام وضعیت بحران و تشخیص شرایط اضطرار نیاز به تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی است و تا زمان عادی شدن شرایط تمامی اخبار و اطلاعات از این خروجی با در اختیار دادن به رسانه‌های جمعی به مخاطب می‌رسد.


تحت این شرایط روابط عمومی با جمع‌آوری اطلاعات محیطی و تجزیه و تحلیل آنها می‌تواند در تصمیم‌سازی مدیران ارشد تاثیرگذار باشد.


در این حالت است که روابط عمومی می‌تواند توانایی خود را عرضه کند.


علی‌رغم تفکر برخی، روابط عمومی تنها وظیفه اطلاع‌دهی را برعهده ندارد و با کارکرد خود نقش سازنده‌ای در تصمیم‌سازی‌ها دارد.


اگر به روابط عمومی لقب کاتالیزور بدهیم پر بیراه نیست چراکه با کار و عملکرد خود در بهبود و تسریع اقدامات نقش ارزنده‌ای دارد و به تعبیری تسهیل‌گر سیستم است.


هر چند که نمی‌توان از مقوله اطلاع‌رسانی غافل بود چراکه توفیق و یا عدم موفقیت سازمان براساس رویکردها و اقدامات روابط عمومی سازمان مورد ارزیابی و قضاوت قرار می‌گیرد اما اقداماتی از جمله پژوهش و افکارسنجی در بحران نیز وظایفی هستند که در انجام آنها باید نهایت سعی و خلاقیت را به کار برد.


البته شایان ذکر است که در کنار کار روابط عمومی نمی‌توان از نقش رسانه‌ها و اصحاب خبر چشم پوشید و آنان همواره کم‌توقع و پرتلاش در تمامی اوقات صادقانه همراه روابط عمومی هستند و به تعبیری اگر نبودند تمام اقدامات، ابتر می‌ماند برای همین امیدواریم این تعامل همیشگی بوده و در عرصه‌هایی از جمله شرایط امروز، همچنان استمرار داشته باشد تا بتوان با هم دوباره لرستان را ساخت.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد