شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| برخی شرکتها درصدد راه اندازی پیک رباتی هستند تا جایگزین انسان در رساندن سفارشات مشتری شود.
بر اساس گزارش رویترز، چهارشنبه 27 فوریه 2019، شرکت پستی فدکس به همراه شرکایی مانند والمارت و پیتزاهات قصد دارند پیک رباتی را در تابستان امسال، روانه بازار کنند.
دفاتر خدمات پستی دریایی، خرده فروش ها و رستورانها، در حال آزمایش این روش و ماشینهای خودکار هستند تا از هزینه اضافی حمل و نقل که بر مغازه داران و مشتریان تحمیل میشود، بکاهند.
شرکت بزرگ پستی فدکس با شرکت دکا که موسس آن دین کامن است، طرحی راه اندازی کرده است که با اسکوتر سریع السیر و صندلیهای رباتیک، حمل و نقل انجام شود.
این شرکت تحویل کالا اذعان کرد: احتمالا همین رباتها در 1900 شهر جهان، کار حمل و نقل را انجام خواهند داد.
صندلیهای شارژی رباتیکی شبیه کولرهای روی ویلچر هستند. دوربین های مدار بسته جادهها قادر به شناسایی این ربات ها در کناره های جاده خواهند بود که با سرعتی معادل 16 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند. این رباتها اول باید در سطح شهر مورد محک قرار بگیرند. به طور متوسط 60 درصد شرکت های بازرگانی چندین مایل دورتر از مغازههای شهری هستند.
فدکس اظهار کرد: «با شرکای خودمان، کار را شروع میکنیم تا ببینیم سرعت و هزینه به چه صورت خواهد بود».
سرمایه گذاران و شرکتها، میلیونها دلار تزریق میکنند تا از هزینههای گزافی که سفارش دهندگان میپردازند جلوگیری کنند. برای ایمنی بیشتر بستههای ارسالی برخی شرکتها خواهان وجود همراه انسان هستند.
استارتاپهای فناوری در سال گذشته بیش از 40 میلیون دلار در منطقه خلیج سانفراسیسکو برای تحویل محمولهها توسط رباتها هزینه کردند.
در ماه ژانویه این استارتاپ با شرکت خدماتی غذای سودکسو گروهبندی شدند تا محصولات استارباکس، دونات دانکین و بلیز پیتزا را به 40هزار دانشجو در دانشگاه جورج میسون در فیرفاکس و دانشکده ویرجینیا تحویل بدهند. سرویس این تحویل برای هر سفارش فقط 1/99 دلار بود.
شرکت آمازون نیز در حال آزمایش سرویس تحویل ربات خود به نام اسکات است.
|