درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 07:10   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک
  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37161صفحه نخست » یکشنبه، 28 بهمن 1397 - 15:39
کمپین ها مانند تیغ دو لبه عمل می کنند
کمپین های ایجاد شده در فضای مجازی چقدر تاثیرگذارند؟
کمپین‌ها اغلب به صورت خودجوش و برآمده از خود مردم و در پاسخ به یک نیاز در آنها ایجاد می‌شوند و نهادهای رسمی کمتر در شکل‌گیری آن‌ها نقش دارند. این کمپین‌ها به دنبال نقش‌آفرینی اصلاحی و برآمده از یک جنبش مدنی اجتماعی غیررسمی هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تعداد مشترکان اینترنت در ایران طی سال‌های اخیر به بیش از ۷۱ میلیون رسیده که ضریب نفوذ اینترنت را به بیش از ۸۶ درصد رسانده است.

بنابر نظر بسیاری از کارشناسان مربوطه، این حجم کاربر در صورت مدیریت درست و هوشمندانه می‌تواند ظرفیت بسیار خوب و مثبتی برای رشد و توسعه فرهنگی و سیاسی ایران باشد که یکی از فرصت‌های فضای مجازی تشکیل گروه های عمومی تحت عنوان کمپین است .

چرا کمپین ها شکل می گیرند؟
دکتر فرید براتی سده روان شناس و تحلیلگر مسایل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار سیناپرس گفت: افراد در کمپین های مجازی به علت فضایی که در اختیار دارند تا حرف زده و ناشناس باقی بمانند، از لحاظ روان شناسی احساس راحتی می کنند و با استفاده از آزادی در چنین فضاهایی، حرف هایی را که در جامعه شنیده نمی شود، بیان می کنند.

وی تصریح کرد: ساختار فضای مجازی به افراد اجازه می دهد که بدون رعایت برخی قواعد، حرف های خود را مطرح کنند. البته کارشناسان همواره هشدار می دهند که برخی کمپین ها در فضای مجازی به علت اینکه با مسایل فرهنگی ایرانیان سازگاری ندارند، خطرناک هستند. ضمن اینکه برخی دیگر هم مانند کمپین هایی که درمورد بخشش برپا می شود، بی خطر هستند و می توانند مفید باشند. از این رو می توان کمپین ها را به مثابه تیغ دو لبه در نظر گرفت.

آیا کمپین ها بر جامعه تاثیر می گذارند؟
براتی سده افزود: کمپین‌ها اغلب به صورت خودجوش و برآمده از خود مردم و در پاسخ به یک نیاز در آنها ایجاد می‌شوند و نهادهای رسمی کمتر در شکل‌گیری آن‌ها نقش دارند. این کمپین‌ها به دنبال نقش‌آفرینی اصلاحی و برآمده از یک جنبش مدنی اجتماعی غیررسمی هستند.

وی اظهار کرد: کمپین‌ها امروز دیگر ناشناخته نیستند و به صورت فعالانه به تمامی زندگی مردم نفوذ کرده‌اند. عموما با هر اتفاق یا پدیده‌ای شکل می‌گیرند و در تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی زندگی ما ورود پیدا کرده‌اند.

کمپین‌ها امروز دیگر ناشناخته نیستند و به صورت فعالانه به تمامی زندگی مردم نفوذ کرده‌اند.

حال سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا کمپین ها می توانند بر جنبه های مختلف زندگی افراد و جامعه تاثیر بگذارند؟
در پاسخ به این سوال بد نیست که کمی به عقب برگردیم و مثالهایمان را از اولین کمپین هایی که شکل گرفت بزنیم. خوب است نگاهی به چالش «بلاک کردن هتاکان و وندال‌ها در شبکه‌های اجتماعی» که از سوی بزرگمهر حسین پور در فضای مجازی فراگیر شد، بیندازیم.

این چالش نخستین برخورد عمومی با وندالیسم در فضای مجازی بود، وندالیسمی که بر پایه سوابق ابعاد وسیعی دارد و برای کنترل نیازمند یک اراده عمومی و حرکت‌هایی از جنس این چالش حقیقی در فضای مجازی است.

شکل گیری این کمپین اتفاق مهمی بود و در رابطه با تاثیر آن همین بس که در که در المپیک ریو همان سال در رابطه با بهداد سلیمی، آثار آن به خوبی قابل مشاهده بود. چراکه، بعد از شکل گیری کمپین بلاک کردن هتاکان، دیگر خبری از حمله به صفحه اعضای هیئت ژوری مسابقات وزنه برداری المپیک ریو و توهین به آنان نبود و به جای آن با استفاده از هشتگ هایی مانند قهرمان واقعی و... در فضای مجازی از بهداد سلیمی حمایت شد.

اما در هرحال نمی توان با یک مثال به یک نتیجه کلی رسید و اینکه به طور کلی چنین کمپین هایی تا چه میزان کارآمدی دارند، به سطح اراده عمومی و تداوم تبلیغ برای گسترش آن بستگی دارد.

گزارش: هانیه حقیقی
منبع: سیناپرس

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد