درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:27   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36603صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 12 مهر 1400 - 14:12
هفت نکته مهم که باید درباره روابط رسانه ای بدانیم
بخش بزرگی از حرفه روابط عمومی شامل کار با رسانه ها می شود. بنابراین، یادگیری نحوه ایجاد و مدیریت ارتباط با خبرنگاران و رسانه ها برای راهبردهای ارتباطی شما بسیار مهم است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بخش بزرگی از حرفه روابط عمومی شامل کار با رسانه ها می شود. بنابراین، یادگیری نحوه ایجاد و مدیریت ارتباط با خبرنگاران و رسانه ها برای راهبردهای ارتباطی شما بسیار مهم است.

روابط رسانه ای به روابط متقابل بین روزنامه نگاران و متخصصان روابط عمومی اشاره دارد. یکی از بزرگترین مزایای روزنامه نگاران دسترسی آسان به ایده ها و منابع داستانسرایی است. خبرنگاران زمان زیادی را صرف جمع آوری اطلاعات می کنند تا داستان را بنویسند. متخصصان روابط عمومی در این زمینه می توانند به خبرنگاران کمک کنند.

 

در این مطلب، هفت نکته در خصوص روابط رسانه ای را به اشتراک می گذارم. در ادامه با شارا همراه باشید.


ضرورت و فواید شناخت مخاطب


شناخت مخاطب به ما کمک می کند تا بر اساس نیازها، علایق و خواست های فراگیران به تدریس و آموزش همت گمارد. این شناخت، ضرورت و اهمیت دارد؛ زیرا:


1. شناخت مخاطب، باعث می شود که انتقال مفاهیم از معلم به فراگیر، آسانتر شود.


2. مخاطبان، متنوع و متفاوت اند؛ سلیقه های متفاوت، گرایش های مختلف، تفاوت های فردی، ذهنیت ها و ظرفیت های ویژه، هر کدام معلم را ناگزیر می سازد تا در اولین گام، به شناخت مخاطب دست زد و با آگاهی از مخاطب، مطالب را آماده نماید.


3. مخاطب، رکن فراموش نشدنی و پایه استوار تدریس و آموزش است. بهبود و تحکیم این پایه، در صورتی میسر است که معلمان، نسبت به توانایی، میزان دانایی، خصوصیات اخلاقی و عاطفی و خصلت های اجتماعی مخاطبان آگاه باشند.


4. فواید بسیار بر شناخت مخاطب استوار است که برای دستیابی به نتایج درخشان مخاطب شناسی، باید آن را جدی گرفت که به برخی از فواید اشاره می شود.
الف) ایجاد نگرش های مثبت و پویا در فراگیران؛
ب) تقویت انگیزة تلاش و تحصیل در فراگیران؛
ج) کاهش دغدغه، اضطراب، تردید و زدودن نگرانی های درسی مخاطبان

استراتژی داستانسرایی رسانه اجتماعی


استوری یا داستان، یک ابزار است که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا عکس‌ها و فیلم‌هایشان را برای مدت کوتاهی برای دنبال کننده‌هایشان (followers) به اشتراک بگذارند. این ابزار امروزه تبدیل به یک جزء اساسی از رسانه اجتماعی شده است.
آنچه به‌عنوان مفهوم شبکه اجتماعی اسنپ چت شروع شد، در حال حاضر تقریباً در غالب کانالهای بزرگ رسانه اجتماعی گنجانده ‌شده است.

چطور استوری ها این‌قدر محبوب شدند؟ طبق گزارش اینستاگرام، این رسانه اجتماعی روزانه بالغ‌بر 400 میلیون کاربر دارد که استوری های خود را بر روی این شبکه قرار می‌دهند. همچنین 191 میلیون استوری برای اسنپ چت و 150 میلیون برای فیسبوک ثبت‌شده است. با توجه به گزارشهای فوق، لینکداین نیز از افزوده شدن ابزار استوری را برای دانشجویان خبر داده است.

استوری این فرصت را به برندها می‌دهد تا بتوانند ارتباط شخصی‌تری را با کاربرانشان برقرار کنند. شخصی‌سازی استوری ها با برچسب، هشتگ، برچسب‌های مکان و غیره، یک نگاه منحصربه‌فرد و انحصاری به دنبال کنندگان آن برند می‌دهد.

- بپرسید که چه کسی ایده های فوق العاده ای دارد. موسسه شما داستانسرایان زیادی دارد. باید آنها را پیدا کنید و از آنها بخواهید که این کار را انجام دهند.

- گزارشی از وضعیت داخلی موسسه تهیه کنید. موسسه شما به احتمال زیاد مجموعه هایی از گزارشهای وضعیت را تولید می کند. باید از آنها به نفع خود استفاده کنید. داستانهای پنهان را که در آنها گزارشی داده شده است را پیدا کنید و در بهترین رسانه اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

- از میز خود دور شوید. با متخصصان گفتگو کنید. آنجایی بروید که آنها می روند. ملاقاتها را مشاهده کنید، سری به کنفرانسها و رویدادها بزنید. بلند شوید و همین الان دست به کار شوید.

بنابراین ما هرگز از داستان های حماسی سیر نخواهیم شد. به ویژه داستان هایی که روند آنها ندایی حتی اندک از پیروزی طرف ضعیف تر نیز نمی دهد. در اغلب افسانه های ماندگار در تاریخ فرهنگ های گوناگون این شخصیت های ضعیف و در تنگنای داستان هستند که در نهایت پیروزی را کسب می کنند. در فیلم کرید 2 نیز شخصیت اصلی یک بوکسور است. بوکسور داستان ما در حالی که امید چندانی به پیروزی اش نیست، برنده نهایی عنوان برترین مشت زن می شود.

سارا بلیکلی، موسس برند اسپنکس و میلیونری خودساخته است. در ابتدای راه وی کسب وکارش را به عنوان یک فروشنده دوره گرد ماشین فکس شروع کرد. نکته جالب اینکه سرمایه اولیه برند سارا فقط 5 هزار دلار پس اندازش بود. اگرچه در فرآیند ساخت این برند سارا بلیکی دشواری های زیادی را متحمل شد، اما در هر صورت با استقامت موفق شد برندش را به شرایط فعلی خود برساند.

همانطور که شما به فکر داستان اصیل برندتان هستید، به وجوه الهام بخش آن نیز توجه کنید. یکی از این وجوه تاثیرگذار تاکید روی داستان برندتان به عنوان یک پدیده است. به این ترتیب «کسب وکار ما در ابتدا شانسی برای موفقیت نداشت، اما افتخارات را یکی پس از دیگری از آن خود کرد.»

عکس یا ویدئو؟


هر روز که می گذرد، داستانهای چند رسانه ای بیشتر و بیشتر فیلم را جایگزین عکس می کنند. شاید این بدین دلیل است که در گذشته فیلمبرداری کمتر از عکاسی در دسترس ما بوده است. اکنون، با تحولات ویدئویی در دوربین های DSLR، فیلمبرداری با آخرین کیفیت دوربین ها ارزانتر و آسانتر است. اما هرگز فراموش نکنید که فیلم هیچ وقت جای عکس را نمی گیرد.

ما سعی می کنیم همچنان از ترکیبی از عکاسی و فیلمبرداری در داستان هایمان استفاده کنیم. عکاسی لحظات را ثبت می کند و به شما اجازه می دهد که آرام بنشینید و بازتاب آن لحظه را دریافت کنید. ویدئو در سوی دیگر قرار می گیرد و برای عمل کامل است. ویدئو این قابلیت را دارد که واقعیت تجربه ای را به گونه ای که در توان عکس نیست، به بند بکشد. (دیوید برییانیان، خوزه کارلوس کاستانو، سرژیو کارو و ارنستو ویلالبا)

پیش بینی ها نشان می دهد تعداد مشترکان تلفن همراه در سال ۲۰۲۰، به بیش از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر رسیده و به موازات آن مصرف داده نیز افزایش خواهد یافت. تا آنجا که سهم ویدئو از ترافیک داده دنیا از ۶۴ درصد در سال ۲۰۱۴، به ۸۰ درصد در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.

آشکار کردن محصول و خدمات: پوشش اطلاعاتی


فرض کنید که خدمات یا محصولاتی عالی دارید که کسی اطلاعی از آنها ندارد. در این حالت چه کاری انجام می دهید؟ احتمالا اطلاعیه هایی می نویسید و در روزنامه ها، مجلات، شبکه های تلویزیونی و رادیویی تبلیغ می کنید. چه کارهای دیگری انجام می دهید؟ شاید از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید، وبلاگی راه اندازی کنید، پادکست ضبط کنید، وبینار برگزار کنید و از بهینه سازی برای موتورهای جست وجو (برای افزایش بازدیدکنندگان سایت و مخاطبان خود) استفاده کنید. به علاوه می توانید در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و ... نیز حضور داشته باشید و دنبال کنندگانی برای خود جمع آوری کنید. با انجام این کارها برند شما مطرح می شود و به شهرت می رسد.

با فرض در دسترس بودن منابع لازم (نیروی انسانی، تخصص و بودجه) ممکن است که برای رساندن پیام خود، تنها از تعدادی از این تاکتیک های بازاریابی استفاده کنید. ممکن است از رادیو و تلویزیون استفاده کنید و به سراغ فیس بوک یا توییتر نروید یا از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید و بهینه سازی برای موتورهای جست وجو (SEO) را از قلم بیندازید. حتی اگر از چند مورد از این ابزارهای بازاریابی استفاده کنید، چگونه می خواهید آنها را طوری با هم تلفیق کنید که به درستی با هم کار کنند و اثربخشی کمپین تبلیغاتی شما را افزایش دهند؟ چگونه می خواهید از میان این تاکتیک های گوناگون، پیام خود را به مخاطبان تان برسانید؟ استراتژی بازاریابی بلندمدت شما چیست؟ کدام تاکتیک ها برای مخاطبان هدف شما، بیشترین کارایی را دارند؟

مقابله با اخبار جعلی در بستر رسانه های اجتماعی


در سالهای اخیر، پلتفرم هایی مانند توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و واتساپ، کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده و تبدیل به یکی از اصلی ترین منابع خبری شده اند. مطالعات متعددی نشان می هد که درصد افرادی که اخبار را از پلتفرم های رسانه های اجتماعی دریافت و مصرف می کنند، در حال افزایش است.

برای مثال، پژوهش های صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات پیو در سالهای 2012، 2016 و 2017 نشان می دهد که در سال 2012، حدود 49 درصد از بزرگسالان آمریکا اخبار خود را از رسانه های اجتماعی دریافت می کردند که این رقم در سال 2016 به 62 درصد افزایش پیدا کرد و در سال 2017 به 67 درصد رسید (مرکز تحقیقات پیو، 2016، 2017).

دلیل چنین تغییراتی در رفتارهای مصرف خبر به ماهیت پلتفرم های رسانه های اجتماعی باز می گردد، بر این اساس که در مقایسه با رسانه های دیگر، مصرف خبر در این شبکه ها زمان و هزینۀ کمتری لازم دارد و به اشتراک گذاری، نوشتن نظر و بحث در مورد آن با دیگران خوانندگان امکانپذیر و آسان است.

اما باید توجه داشت که رسانه های اجتماعی مانند شمشیر دولبه عمل می کند و مشاهده می شود که کیفیت اخبار در رسانه های اجتماعی پائین تر از سازمانهای خبری پیشین است و از سوی دیگر، به دلیل ارزان بودن تولید اخبار آنلاین و سرعت و سهولت انتشار آن از طریق رسانه های اجتماعی، حجم زیادی از اخبار ماهیت جعلی دارد و لذا «اخبار جعلی» اهمیت زیادی را پیدا کرده و به یکی از چالشهای عمدۀ معاصر تبدیل شده است، بطوری که دیکشنری مک کواری واژۀ «اخبار جعلی» را به عنوان کلمۀ سال 2016 معرفی کرده است (شو و دیگران، 2017). در چنین فضایی با تکثر منابع و کانالهای اطلاعاتی و خبری، مسائلی از قبیل احراز اعتبار خبر و تشخیص درست بودن یا جعلی بودن اخبار اهمیت دارد.

 سه راه برای پخش مقاله های خبری در تلویزیون


هر ایستگاهی بر اساس امکاناتی که دارد به جمع آوری خبرهای محلی می‌پردازد. برای پخش مقاله های خبری تان در تلویزیون محلی، سه راه وجود دارد: می‌توانید به بخش خبری تلفن کرده و با مدیر تحریریه گفتگو کنید و خلاصه ای از نکات مهم مقاله خود را به او بگویید؛ می‌توانید مقاله‌ خبری را پست کنید. یا یک نوار ویدیویی از آن تهیه کنید.

اگر می‌خواهید در شهر خودتان به یک ایستگاه تلویزیونی مقاله‌ای بفرستید، راه اول بسیار عملی تر از راههای دیگر است. برای فرستادن مقاله‌ها به ایستگاههای خارج از شهر، می‌توانید مقاله ها را همراه با فیلم یا نوارهای ویدیویی بفرستید.

برخی از مردم این راه را ترجیح می‌دهند که وقتی یک ایستگاه محلی/ منطقه ای یک مقاله‌ خبری را پوشش می‌دهد، مسئول روابط عمومی سعی بر تهیه نوارهای ویدیویی اضافی برای موضوع مورد نظر می‌کند.

با این کار، خبرها به موقع به ایستگاههای بعدی رسیده و آنها می‌توانند مقاله را در برنامه بعدی خود جای دهند. بطور مثال، ایستگاهی در هاریسبورگ ممکن است خبری در فیلادلفیا را پوشش ندهد اما می‌تواند در صورت بودن نوار آن مقاله از آن خبر در برنامه های خود استفاده کند.

شبکه های اصلی نیز دارای بخشهای جمع آوری اطلاعات هستند که تمامی اطلاعات را از سرتاسر دنیا جمع آوری می‌کنند. شبکه ها در مناطق و شهرهای مختلف اعم از خارجی و داخلی دارای نمایندگی‌هایی هستند. بعلاوه، یک شبکه می‌تواند با اجازه از یک شبکه از برنامه های وابسته به آن شبکه نیز استفاده کند. همچنین شبکه‌ها می‌توانند با استفاده از خدمات مخابرات، خبرها را به دست آورند.

برای راه یافتن به یک شبکه باید خبرها بیسار جذاب باشند. خبرها باید از اهمیت ملی زیادی برخوردار بوده و یا بقدری مورد توجه عموم باشند که تقریباً توجه همگان را به خود جلب کنند.

اگر شما متقاعد شدید که خبر مورد نظرتان ارزش ملی دارد باید به نزدیکترین دفتر شبکه مورد نظرتان تلفن کرده و با بخش تحریریه آن گفتگو کنید. موارد مهم مقاله خود را به او بگویید و از آنها بپرسید که آیا این موضوع موردعلاقه آنان هست؟ اگر چنین است، پس شما باید وقت و مکانی را به یک تیم خبری اختصاص داده و مقاله خود را تهیه کنید.

به خاطر داشته باشید که تهیه خبر، رساندن آن به استودیوی پخش خبر و پخش آن زمان زیادی می‌خواهد. اگر خبرداغی در دست دارید، باید آن را صبح زود به شبکه برسانید تا بتوانید آن را برای عصر آماده کنید. در خبرهای صبح معمولاً از خبرهای عصر روز قبل استفاده می‌شود.


 

بر ترس قرار گرفتن در برابر دوربین پخش زنده غلبه کنید؟


 1- پیش از آغاز برنامه زنده خود، خلاصه ای از مطالب مورد ارائه خود آماده کنید
شاید بتوان گفت بهترین راه برای فرو ریختن ترس ها و داشتن یک برنامه زنده موثر و با کیفیت فکر کردن در مورد مطالبی است که قصد مطرح کردن آنها در برنامه خود را دارید.

2- بر مخاطب تمرکز داشته باشید . . . نه خودتان
پیش از آغاز برنامه زمانی برای شناسایی نیازهای مخاطب صرف کنید، اینکه بزرگترین نیازهای وی چیست؟ اینکه آنها نیاز به فائق آمدن و حل کردن چه چیزهایی دارند؟ اینکه در واقع نیاز دارند چه چیزی از شما بشنوند؟
اینکه بخوبی بدانید به چه صورت می توانید برای مخاطب مفید واقع شوید، به شما کمک می کند تا بهتر و بیشتر روی خود مسلط باشید و برنامه زنده خوبی را اجرا کنید.

3- یک اجرای آزمایشی(تمرینی) تدارک ببینید
داشتن یک برنامه تمرینی تا حد زیادی می تواند میزان آمادگی شما برای اجرای زنده را مشخص کند و همچنین ترس شما از برنامه زنده و قرار گرفتن در برابر دوربین را کم کند.

4- چک کنید که حتما باطری اضافه در اختیار دارید و دستری اینترنت شما قابل اطمینان باشد

5- به ظاهر و صدای خود اهمیت بدهید.

6- فقط با یک نفر صحبت کنید

پس پیش از آنکه برنامه زنده شما آغاز شود، تصور کنید که مشتری ایده‌آل شما کیست سپس به مهمترین مشکل و نیاز وی فکر کنید.

وقتی برنامه زنده شما هم آغاز می شود، تصور کنید که در حال صحبت کردن با این شخص هستید، اینگونه تجربه برنامه زنده ای موثرتر و البته بهتر را خواهید داشت. اینگونه در ضمن ترس خود از برنامه زنده را هم به شدت کم می کنید.
7- بدترین حالت ممکن را تصور کنید

بدترین حالت ممکن در یک برنامه زنده، تپق زدن است که ممکن است برای بسیاری پیش بیاید. همواره به یاد داشته باشید که یکی از مواردی که به هیجان این برنامه ها می افزاید و آنها را برای مخاطب جذاب می کند، می تواند همین تپق زدن های گاه و بی گاه شما باشد، فقط باید بتوانید آنها را بخوبی مدیریت کنید. در حین برنامه زنده، هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.


منابع



www.shara.ir
www.ibazaryabi.com
www.forsatonline.com
www.chetor.com
www.hawzah.net

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد