درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34398صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 13 مرداد 1397 - 22:24
به یاد مرحوم میرزا بابا مطهری نژاد
روابط عمومی بودن، روابط عمومی ماندن، روابط عمومی رفتن
سعید معادی - مرحوم میرزا بابا مطهری نژاد مردی از جنس روابط عمومی بود که عالمانه و آگاهانه و عاشقانه به واسطه ویژگی های شخصیتی و اخلاق ارتباطی و انسانی مسلک و مشرب روابط عمومی بودن را در هنر گفتار و کردار و رفتار مردمداری جستجو کرد و ارتباطات میان فردی و اجتماعی زندگی روزانه را بر همین ویژگی شخصیتی بنا نهاد و تبسم را زینت بخش ارتباطات روزمره خود قرار داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انسان چیزی جز آثار وجودی اش نیست که به صورت اشکال و ابعاد و اطوار مختلف در ادوار زندگی شخصی و اجتماعی بروز و ظهور می نماید و در واقع ملاک تشخیص و شناخت وی همان خروجی های ذهنی اوبه حساب می آید که به صورت عینی و به بهانه های متفاوت نقش آفرینی می کند اما آنچه که مهم است ویژگی های این اثر وجودی و تاثیر بخشی آن بر خود فرد، دیگران و اجتماع انسانی و اجتماعی است.

 

مسلما همه رخدادهای روزمره و تکرار های روزانه که بر حسب عادت متعارف بخشی از برنامه های خود آگاه و ناخود آگاه را پر می کند نمی تواند از چنان خاصیتی برخوردار باشد که عمق و گستره تاثیر آن قابل توجه و محل تعمق باشد و اگر بر حسب شرایط از اندکی اثر گذاری برخوردار باشد مسلما زود گذر و مانائی آن موقتی است و نمی توان حساب خاص روی آن باز کرد در حالیکه اگر هر رفتار ، کردار و گفتار آدمی به واسطه علم و عمل با اتکاء بر اخلاق ارتباطی و انسانی مبتنی بر صداقت متجلی شود و به واسطه تکرار تبدیل به ملکه انسانی و شخصیت غالب آدمی گردد به مرور دایره وسعت این رفتار، کردار و گفتار در قالب ارتباطات کلامی و غیر کلامی از اثربخشی و تاثیر گذاری بهتر و بیشتر برخوردار می گردد، حال اگر بر این ویژگی های شخصی و فردی، ویژگی های شغلی و کاری مبتنی بر رعایت اخلاق عمومی و حرفه ای را اضافه کنیم مسلما انتظار شرایط متفاوت تری را باید داشته باشیم و اگر این حرفه و این شغل از جنس نهاد مدنی و در زمره ارتباطات انسانی و اجتماعی و بر فلسفه آگاهی بخشی و آگاه سازی جامعه انسانی بر محوریت توسعه و فرهنگ سازی باشد این انتظار بر میزان اثربخشی و ماندگاری رفتار و کردار و گفتار بیش از پیش خواهد بود.


مرحوم میرزا بابا مطهری نژاد مردی از جنس روابط عمومی بود که عالمانه و آگاهانه و عاشقانه به واسطه ویژگی های شخصیتی و اخلاق ارتباطی و انسانی مسلک و مشرب روابط عمومی بودن را در هنر گفتار و کردار و رفتار مردمداری جستجو کرد و ارتباطات میان فردی و اجتماعی زندگی روزانه را بر همین ویژگی شخصیتی بنا نهاد و تبسم را زینت بخش ارتباطات روزمره خود قرار داد و این دستمایه روابط عمومی بودن را محرک ورود در عرصه حرفه ای روابط عمومی قرار داد تا ازاین طریق روابط عمومی بودن که ویژگی کسبی و شخصیتی او بود در سایه اکتساب و علم و عمل و صاحب دانش و مهارت حرفه ای شدن به روابط عمومی ماندن را تغییر دهد و عملا مقدمه واقع بینانه و منطقی رفتار و کردار و گفتار وی منتج به نتیجه عاقلانه و مقبول جامعه روابط عمومی و اهالی هنر هشتم گردید.

 

 براستی مرحوم مطهری نژاد انتخاب راه و مسیر تحصیلی و حرفه ای و شغلی اش کاملا حساب شده و بر اساس باور و ظرفیت ها و قابلیت های وجودی اش رقم خورد و در امتداد راه همواره دغدغه توسعه و اعتلاء علمی و عملی روابط عمومی دغدغه وجودی این مرحوم و در نهایت نقطه عطف بسیاری از فعالیت های تخصصی در قالب حضور فعالانه و موفق در عرصه های مدیریت روابط عمومی در دستگاههای اجرائی کشور و کمک به شکل گیری انجمن روابط عمومی ایران و راهبری این انجمن توام با تولید ادبیات علمی و تخصصی در قالب یادداشت، مقالات، کتاب و آموزش و تدریس برای علاقمندان و دانش جویان این عرصه مهم و خطیر بوده است و مهمتر آنکه این مرد هرگز در راه پیشرفت و توسعه روابط عمومی پا پس نکشید و هیچ مانعی سد راه این اشتیاق و علاقه جدی و وافر ایشان نشده است و تا آخرین لحظات علیرغم بیماری سخت کماکان در همه محافل علمی و تخصصی و نشست های مرتبط حضور فعالانه و پر فروغی داشت و به راستی مرحوم میرزا بابا طاهر مطهری نژاد در طول حیاتش مردی از جنس روابط عمومی بود ، روابط عمومی ماند و روابط عمومی رفت

هرگر نمیرد آنکه دلش زنده شده به عشق
ثبت است در جریده عالم دوام ما
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد