درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 10:07   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34381صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 13 مرداد 1397 - 13:15
زندگینامه: میرزابابا مطهری نژاد (1328-1397)
میرزا بابا مطهری نژاد، رییس انجمن روابط عمومی ایران است و 14 سال مدیرکلی روابط عمومی وزارت پست و تلگراف و تلفن را در کارنامه دارد. مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر کمیته فقر و مناطق محروم در برنامه ایران 1400 و موسس مرکز پژوهش ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی از دیگر مسوولیت های پیشین اوست.
  

متولد 1328 - دامغان - کارشناس ریاضی - گذراندن دوره‌های متعدد ارتباطات و مدیریت

 

سوابق مدیریتی
کارشناسی ارشد مدیریت ارتباطات

کارشناس ارشد وزارت پست و تلگراف و تلفن


مدیرکل روابط‌عمومی وزارت پست و تلگراف و تلفن (14 سال)

مشاور وزیر و مدیرکل روابط‌عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دبیر کمیته فقر و مناطق محروم در برنامه ایران 1400

عضو شواری عالی برنامه‌ریزی روابط‌عمومی سازمان بازرسی کل کشور
 

موسس مرکز پژوهش ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
 

مدیر مسؤول هفته‌نامه باور، مخابرات، پیام پست، خبرنامه ارشاد و مدیر مسؤول مجله انجمن روابط‌عمومی ایران

 

میرزا بابا مطهری نژاد، رییس انجمن روابط عمومی ایران است و 14 سال مدیرکلی روابط عمومی وزارت پست و تلگراف و تلفن را در کارنامه دارد.

 

دبیر کمیته فقر و مناطق محروم در برنامه ایران 1400 و موسس مرکز پژوهش ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی از دیگر مسوولیت های پیشین اوست.

 

 

استاد مطهری نژاد در گذر زمان

میرزابابا مطهری نژاد در سال ۱۳۲۸  در روستای شریفیه دامغان دیده به جهان گشود پدر ایشان مرحوم محمدحسن مطهری نژاد مردی پرتلاش و سخت کوش بود و مادر ایشان مرحومه کوکب خانم زنی فداکار بود که از دامن این خانواده فرزندی پاک و با استعداد پرورش یافت.

 

میرزابابا دوران کودکی و نوجوانی خود را در کنار دیگر همسن و سالان خود در روستا سپری کرد و از آنجا که از کودکی دارای همتی والا در یادگیری دروس مدرسه داشت توانست به مدارج بالای علمی دست پیدا کند و در سمتهای مختلفی به کشور خدمت نماید.

 

روستای شریفیه دارای مردمی باسواد و جوانانی کوشا در زمینه های مختلف علوم و کشاورزی بود که استاد مطهری نژاد نمونه ایی از آن جوانان موفق روستا بوده است.بیوگرافی و قسمتی از سمتهای استاد را مشاده نمایید.

 

دریافت جایزه دکتر نطقی
استاد میرزابابا مطهری نژاد، در چهارمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران که در سال 1386 برگزار شد، جایزه دکتر نطقی را دریافت کرد.

جایزه دکتر نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران به طور خلاصه نام جایزه ای است که به منظور ادای احترام به دکتر نطقی و پاسداشت ارزش هایی که او از آن ها حمایت می کرد، توسط موسسه کارگزار روابط عمومی و دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در سال 1383 طراحی شده است.

نامزد دریافت نهمین گواهینامه بین المللی مدیریت خلاق در ایران
بر اساس گزارش مرکز ICS GROUP میرزا بابا مطهری نژاد نامزد دریافت نهمین گواهینامه بین المللی مدیریت خلاق در ایران شد.


گواهینامه بین المللی مدیریت خلاق با بالاترین سطح A از سوی مرکز ICS GROUP به میرزا بابا مطهری نژاد مدیر مؤسسه فرهنگی ،هنری کوکب شب، مدیر مسئول ماهنامه تخصصی،ترویجی روابط عمومی از بدو فعالیت 1375 تا تیر 1392 ، مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه باور از 1374 تا 1383 ، مدیر مسئول ماهنامه پیام پست و مخابرات از 1369 تا 1375 ، عضو مؤسس و هیئت مدیره و رئیس و نایب رئیس و هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران، عضو مؤسس و رئیس شورای مرکزی انجمن مردمی توسعه دامغان، عضو مؤسس وهیئت مدیره انجمن خلاقیت ایران، مؤلف، محقق، مدرس دروس ارتباطات، مدیریت، تبلیغات، بازار یابی، خلاقیت، و دوره های موفقیت تعلق خواهد گرفت.


سایت دبیر خانه توسعه صنایع ملی ایران با اعلام خبر فوق توضیح داده است: صدور گواهینامه بین المللی مدیریت خلاق از سوی مرکز ICS GROUP International که به عنوان یک مرجع اعتبار بخشی و ثبت و صدور گواهینامه های بین المللی، که در دنیا به عنوان تنها شرکت صادر کننده بیش از 65 نوع گواهینامه و استاندارد جهانی است، پس از طی فرایندی طولانی صادر می شود. این مرکز در کشور بریتانیا از سال 1960 میلادی تأسیس گردیده است و در 68 کشور دنیا نمایندگی رسمی دارد. ICS GROUP International مورد تأیید مرجع صلاحیت از UKAS انگلستان می باشد.


مرکز ICS GROUP پس از ارزیابی های گسترده و مستند از میزان اثر گذاری و توانایی مدیران در سطوح مختلف، به رتبه بندی آنها می پردازد . این مرکز در جدید ترین ارزیابی خود میرزابابا مطهری نژاد در بخش:
مطهری نژاد پس از دریافت این گواهینامه بین المللی با سطح A ،به عضویت انجمن مدیران خلاق و حرفه ای جهان نیز پذیرفته خواهد شد.

مقالات و تالیفات
استاد مطهری نژاد 22 کتاب علمی را به رشته تحریر در آورد که کتاب های کنکور کاردانی به کارشناسی روابط عمومی، روش تحلیل مسایل اجتماعی ، سیاسی وفرهنگی و کتاب انتشارات چاپ ونشر مهمترین تالیفات وی است.


انتشار بیش از 140 مقاله فرهنگی در نشریات داخلی و خارجی هم از فعالیت های ارزنده آقای مطهری نژاد است.


آخرین کتاب این استاد فقید با نام شریفیه تا سربلندی در مراسم تجلیل و بزرگداشت یک عمر فعالیت فرهنگی میرزا بابا مطهری نژاد ، تیر ماه امسال در دامغان رونمایی شد.

 

اندیشه های او

آقای روابط عمومی ایران
سال 1371 با برگزاری نخستین دوره انتخاب روابط عمومی های برتر در قالب جشنواره ای که 24 روابط عمومی در آن شرکت جسته بودند ، سال خوش یمنی برای مطهری نژاد بود. سالی که با جایزه نقدی دریافت شده، صندوق قرض الحسنه ای برا ی کارکنان خود راه اندازی کرد.
 

به دلیل این که تلاش ها و فعالیت های ما درحوزه پژوهش و تحقیق مورد توجه قرارگرفته بود همین حالا و بعد از گذشت حدود 25 سال از آن اتفاق جمعی،‌ حس خوبی نسبت به آن جشنواره دارم. در مراسم اختتامیه این جشنواره که در باشگاه صنعت نفت برگزار شد، نفرات اول تا سوم روابط عمومی برتر انتخاب شدند و یک لوح تقدیر، شش سکه بهار آزادی و ششصد هزار تومان وجه نقد به علاوه یک بورس کارشناسی ارشد تحصیل در رشته مدیریت ارتباطات در مرکز آموزش مدیریت دولتی به نفر اول،‌ چهارصد هزار تومان به نفر دوم و دویست هزار تومان هم به نفر سوم اختصاص یافت. این را هم عرض کنم که در اولین دوره جشنواره روابط عمومی‌های کشور، 24 سازمان که بیشتر آن ها را وزارت‌خانه ها تشکیل می دادند، شرکت داشتند.


بنده به عنوان کارشناس برتر در آن دوره و کسب مقام اولی از سوی وزارت پست و تلگراف و تلفن، بورس این رشته را در مرکز آموزش مدیریت دولتی که اکرام جعفری مدیریت آن را بر عهده داشتند، گذاراندم و جالب این که تا قبل از آن چنین گرایشی موجود نبود و اختصاصا به خاطر این بورس چنین دوره و گرایشی برگزار شد تا اهداف آموزشی اهداء کنندگان بورس تحصیلی تعهد شده، محقق شود برای اولین بار در رشته مدیریت در سطح کارشناسی ارشد، گرایش مدیریت ارتباطات در این مرکز در سال ها ی71و 72 برگزار شد که خود این موضوع هم نشان ازاهمیت روابط عمومی و اشتراک نظر برای افزایش توان و قدرت کارشناسی و سواد آکادمیک مدیران این حوزه داشت و نشان می داد همه دستگاه ها و نهادها بخصوص نهادها و مراکز آموزشی هم با این برنامه ها همراه شده اند تا هدف دولت و برگزار کنندگان چنین جشنواره ای در عالی ترین سطح محقق شود و بدنه کارشناسی و مدیریتی این حوزه به صورت اصولی تقویت شود.

همراهی رسانه ها و روابط عمومی ها
بعد از برگزاری این جشنواره هم چند اتفاق درخور توجه واقع شد، از جمله این که روزنامه ابرار خبر این جشنواره را این گونه تیتر کرد: آقای روابط عمومی ایران انتخاب شد. چنین تیتری و همراهی رسانه ها مثل توپ صدا کرد و در صدا و انعکاس خبری آن در جامعه پیچید و تا مدت ها بنده را در مراسم و برنامه های مختلف با عنوان آقای روابط عمومی ایران معرفی می کردند که این امر هم از ناحیه شخصی و هم از زاویه معرفی کارشناسان روابط عمومی به جامعه و در حقیقت معرفی روابط عمومی به عنوان یک حرفه موثر و کارآمد خیلی تاثیر داشت.

نگاه کارشناسی برگزارکنندگان نخستین جشنواره روابط عمومی ها
در خصوص جوایز این جشنواره هم که آن زمان در نوع خود ارزشمند و حاکی از نگاه کارشناسی و قدرشناسانه برگزار کنندگان این جشنواره و حامیان آن بود، اعتقاد بر این بود که جوایز و یا هدایا و امتیازاتی که در نظر گرفته می شود باید به گونه ای باشد که باعث انگیزش مدیران، کارشناسان و سازمان ها و نهادهای مرتبط شود و بخصوص این که علاوه بر جوایز مادی حتما جوایز و امتیازاتی که جنبه معنوی و دانش افزایی و افزایش توان کارشناسی افراد را به همراه داشته باشد هم در نظر گرفته شود.


من این جایزه را متعلق به تک تک همکارانم در آن وزارتخانه می دانستم و این است که با معادل وجه آن شش سکه بهار آزادی و 600 هزارتومان وجه نقد،‌ یک صندوق قرض الحسنه در روابط عمومی راه انداختم و در حد وسع خودمان و موجودی صندوق، وام های بدون سود و هیچ مبلغ افزوده ای را به همکارانی که نیاز داشتند، 30 هزار تومان وام پرداخت می کردیم که مبلغ خیلی زبادی نبود، اما با توجه به ارزش پول در آن سال ها می توانست گرهی کوچک از مشکلات همکاران بگشاید .


تولید فکر و اندیشه، اساس کار حرفه ای در روابط عمومی است
میرزا بابا مطهری نژاد در جشنواره روابط عمومی های مخابرات ایران، با بیان اینکه روابط عمومی، ابزار بزرگ فکر کردن در سازمان است، خاطرنشان کرد: اعتبار اجتماعی مخابرات با فعالیت روابط عمومی های آن افزایش می یابد.

میرزابابا مطهری نژاد، مدیرکل اسبق روابط عمومی مخابرات گفت: همزمان با تبیین نظریه و فلسفه اجتماعی مدیریت در سال 1950 روابط عمومی مدرن توسط برنیز بنا نهاده شد.


وی با بیان اینکه فلسفه اجتماعی مدیریت در یک نگاه کلان، روابط عمومی مدرن را به دنبال می آورد، تصریح کرد: ابزار فکر کردن کلان و تحقق این افکار در سازمان، روابط عمومی است.


مطهری نژاد با بیان اینکه روابط عمومی باید به معنای واقعی کلمه، حلقه واسط بین مدیران و آحاد جامعه باشد، خاطرنشان ساخت: تحقق این امر بسیاری از مشکلات را در مجموعه سازمان و در درون جامعه کاهش می دهد؛ زیرا در این حالت انتقال و تحلیل پیام توسط روابط عمومی به صورت علمی و مستدل انجام می شود.


وی با بیان اینکه به تداوم راه و کسوت فعالیت روابط عمومی شرکت مخابرات ایران افتخار می کنیم، گفت: روند حرکتی در روابط عمومی مخابرات و وزارت پست، تلگراف و تلفن سابق از سال 1370 که اولین دوره انتخاب روابط عمومی های برتر بود، به صورت منظم پیگیری شده است.


مطهری نژاد افزود: در آن زمان روابط عمومی مخابرات تنها روابط عمومی در کشور بود که پژوهش و نظرسنجی را در دستور کار داشت.


وی افزود: راه توسعه مخابرات با اقدامات گذشته در روابط عمومی مخابرات هموارتر شده و طی مدارج علمی و کسب تجارب عملی در بین مدیران، نکته برجسته و نقطه قوت روابط عمومی شرکت مخابرات ایران است.


مطهری نژاد نقاط ضعف روابط عمومی ها را به طور کلی عدم تولید محتوا عنوان کرد و گفت: تولید فکر و اندیشه، اساس کار حرفه ای در روابط عمومی است.


این پیشکسوت روابط عمومی کشور اضافه کرد: از دیگر وظایف روابط عمومی، اعمادسازی و برجسته سازی فعالیت هاست که در این مورد از تکنیک های مختلف روابط عمومی بهره می گیریم.


وی ضعف دیگر روابط عمومی را کمبود اساتید مولف دانست و افزود: در بسیاری موارد در حوزه روزنامه نگاری و روابط عمومی به جای تولید محتوا، جمع آوری و تدوین اطلاعات انجام می شود که بخش ضعیف تری از تولید محتوا است.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
مریم مهدیقلی
| 1397/5/20 - 18:37 |     1     6     |
از در گذشت استاد فرزانه و محترم جناب آقای مطهری نژاد بی نهایت متاسف هستم و پرواز روحانی مهربان پدر و ایتاد گرامی و عزیز را به خانواده و جامعه علمی و فرهنگی تسلیت می گویم. در محضر استاد مطهری افتخار شاگردی و همکاری داشتم و از آموزه های علمی ،فرهنگی و اخلاق نیک ایشان بهره مند شدم. فرهیخته ای خلاق ، همیار و همراه جوانان بودند که در توانمند سازی آن ها در زمینه های مختلف بسیار فعال بوده و همیشه از ایده های نو استقبال نمودند. سال ها مشوق بنده در تحقیق و پژوهش و نوسندگی بودند. هر آنچه امروز در امور علمی ، فرهنگی و اجتماعی در خود و همکارانم می بینم از همت بلند مرد مهربان و مردم دوست جناب استاد گرامی مرحوم مطهری نژاد کسب نموده ایم. روحت شاد و نورانی باد . هرگز زحمات و خدمات نیک مردان حق از یار نرود. صبر جلی برای خانواده عزیز ایشان و همکاران و دوستان گرامی از پروردگار خواهانم. مریم مهدیقلی


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد