درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34397صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 13 مرداد 1397 - 22:19
به یاد استاد فقید میرزا بابا مطهری نژاد
بابای روابط عمومی ایران: مردی با مشعل مردمداری
احمد یحیایی ایله ای (مدرس و محقق روابط عمومی) - بیش از 25 سال از آشنایی ام با میرزا بابا مطهری نژاد می گذرد. روزهایی که انجمن روابط عمومی پررونق بود و همه تلاش می کردند تا حرفه روابط عمومی را در کشور به جامعه بشناسند و الحق یکی از تاثیرگذارترین این افراد مطهری نژاد بود. مردی که تلاش می کرد روابط عمومی همان مردمداری بماند و کارکردش مردمداری باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیش از 25 سال از آشنایی ام با میرزا بابا مطهری نژاد  می گذرد. روزهایی که انجمن روابط عمومی پررونق بود و همه تلاش می کردند تا حرفه روابط عمومی را در کشور به جامعه بشناسند و الحق یکی از تاثیرگذارترین این افراد مطهری نژاد بود. مردی که تلاش می کرد روابط عمومی همان مردمداری بماند و کارکردش مردمداری باشد.


هرگز یادم نمی رود وقتی در 1377 تازه از کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده بودم با هم گفتگویی داشتیم و گفت: یکی از مباحث کلیدی روابط عمومی بایستی تشریفات باشد و مرا بر آن داشت تا درباره این موضوع تحقیق کنم و اولین کتاب اصول و آداب تشریفات را بنویسم و تشویقم کرد و چیزهایی به من آموخت.


میزرا بابا علاوه بر تجارب بسیار ارزشمندی که به عنوان یک پیشکسوت داشت رویکردی علمی به روابط عمومی داشت و بسیار حامی علم روابط عمومی در ایران بود و در عرصه علمی روابط عمومی اثرگذاری ماندگاری داشته است و بر کسی پوشیده نیست.


حامی حرف نو و کار نو و علمی در روابط عمومی ایران بود و جایش امروز خالی است و قطعا فراموش نخواهد شد. حرفهای تازه می زد و گاهی جور دیگری حرف می زد. همیشه خواستار اصلاحات در عرصه حرفه روابط عمومی بود و همیشه از افراد نوآور و جوان حمایت می کرد و به خاطر شم روزنامه نگاری آزاد اندیش بود و آزادانه و نقادانه روابط عمومی را به اصلاح دعوت می کرد.


اما چرا می گویم که استاد مطهری نژاد حامی روابط عمومی مردمدار بود. زیرا تاکید می کرد که: روابط عمومی بایستی سرپناه مردم در سازمان باشد و اگر بین منافع سازمان و مردم تعارض به وجود بیاید، وظیفه‌ی روابط عمومی است که طرف مردم را بگیرد و بایستی طرح هایی نو ارائه کنند که مطالبات مردم در آن باشد.


ما خود را موظف می دانیم تا برای شادی روح این بزرگوار برای رفع چالشهای روابط عمومی ایران تلاش کنیم. چالشهایی که آن استاد فقید اینگونه برشمرده است:


اولین چالش ساختاری است. از دهه‌ی ۶۰ تا به الآن هنوز درباره این که روابط عمومی باید زیر نظر کجا باشد و بودجه‌بندی آن چگونه باشد بحث وجود دارد. ولی مشکل حل نشد. در حقیقت این، موضوع مهمی است و می‌تواند پایه‌ای برای ارتقای جایگاه روابط عمومی در ایران باشد.


چالش دوم آموزشی است. همه می‌بینیم هنوز در دانشگاه‌ها متأسفانه کتاب سال ۱۳۴۵ تدریس می شود. چالش سوم، نیروی متخصص و حرفه‌ای است.


چالش چهارم و مهمترین چالش این است که جامعه و مدیران با فرهنگ ارتباطی و فرهنگ روابط عمومی و رسانه آشنا نیستند و البته از همه بدتر ناآشنایی مدیران است.


روحت شاد، یادت گرامی و راهت پر رهرو استاد. باشد تا روابط عمومی مردمدار استقرار یابد. انشاا...

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد