درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 16:31   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34219صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 31 تیر 1397 - 08:51
دکتراحمد یحیایی ایله ای استاددانشگاه: پنهان کاری درسازمانها بحران زاست
اگر روابط عمومی نتواند رابطه سازمان با مردم و مشتریان را هماهنگ کند و نتواند ارتباط دوسویه برقرار کند در درازمدت بحرانهایی به سراغ سازمان می آید که حل کردن آنها کار دشواری است. همچنین اگر روابط عمومی دروغ پراکنی کند باز هم بحرانهایی ویرانگر به سراغ سازمان می آید حتی اگر روابط عمومی پنهانکاری کند و نه دروغ گویی؛ باز هم مشکلاتی گریبان سازمان را می کیرد که ممکن است تبدیل به بحران شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی یک واحد استراتژیک است. به این معنی که با محیط پیرامونی سازمان خود ارتباط مستقیم دارد و فعالیتهایش بر محیط بیرون از سازمان و آینده سازمان تاثیرگذار است.


مدیریت روابط عمومی اگر دارای برنامه استراتژیک باشد می تواند مسایل درون سازمانی و برون سازمانی را رصد کند و برای حل مشکلات و دغدغه های سازمانی برنامه ریزی کند، اما اگر استراتژی نداشته باشد کار دشوار می شود. همین جا لازم است اشاره کنم که حل مشکلات و یافتن راه حل برای مشکلات به کمک کارهای تحقیقاتی و مطالعات اجتماعی و ارتباطی ممکن است و متاسفانه  روابط عمومیها در این زمینه بسیار ضعیف عمل می کنند.

تاکتیکهای حل بحران را بایستی به دو دسته برون سازمانی و درون سازمانی تقسیم کنیم.


حل بحرانهای درون سازمانی نیاز به مشارکت چند واحد اداری دارد، به خصوص واحدهای منابع انسانی و حراست. برای این منظور بایستی کمیته ای برای یافتن مشکلات و حل مشکلات بصورت دایم در شرکتها و سازمانها وجود داشته باشد و یکی از اعضای اصلی آن روابط عمومی است. منظور بحرانهای اجتماعی، روانی، شایعات و ... است.


همه بایستی ازیک موضوع آگاه باشیم که بحران ها به خودی خود بوجود نمی آیند. اساسا بحرانها ابتدا بحران نبوده اند بلکه مشکلاتی بوده اند که نادیده گرفته شده اند و امروز به بحران تبدیل شده اند. برای حل و جلوگیری از بحرانهای برون سازمانی لازم است روابط عمومی ها رابطه ای نزدیک با خبرنگاران داشته باشند. منظورم از رابطه نزدیک رابطه ارتباط مستقیم و رودرو است. از طرفی دیگر خبرنگاران بایستی احساس کنند که با آنها صادق هستیم و این موضوع بایستی در شفافیت و صداقت رفتاری ما رویت شود. چرا که این رابطه می تواند بحران ها را قبل از عمومی شدن به اطلاع ما برساند. یعنی این امکان را داریم که از بحرانها جلوگیر کنیم.


اگر روابط عمومی نتواند رابطه سازمان با مردم و مشتریان را هماهنگ کند و نتواند ارتباط دوسویه برقرار کند در درازمدت بحرانهایی به سراغ سازمان می آید که حل کردن آنها کار دشواری است. همچنین اگر روابط عمومی دروغ پراکنی کند باز هم بحرانهایی ویرانگر به سراغ سازمان می آید حتی اگر روابط عمومی پنهانکاری کند و نه دروغ گویی؛ باز هم مشکلاتی گریبان سازمان را می کیرد که ممکن است تبدیل به بحران شود.


در واقع بخشی از بحران های سازمانها بحران رسانه ای است که عمدتا برخاسته از نادرستی کار روابط عمومی هاست. البته ممکن است بگویید که مدیران سازمانها درک درستی از فعالیتهای روابط عمومی و رسانه ندارند. این درست اما برداشت مدیران را هم از روابط عمومی و رسانه بایستی روابط عمومی ها درست کنند.

 

بخش دیگری از بحرانها در درون سازمان است. به خصوص در سازمانهای صنعتی که ممکن است به اعتصابات کارگری و غیره منجر شود. این بحرانها هم روابط عمومی یکی از ارکان ایجاد و حل مشکل است. روابط عمومی یک کار تخصصی است که لازم است کارگزاران روابط عمومی تخصص لازم را داشته باشند یا از طریق آموزش های ضمن خدمت کسب کنند.

 

کارگزار و کارشناس روابط عمومی بایستی به امور رسانه ای آشنا باشد. روانشناسی و جامعه شناسی خوبی داشته باشد. به امور تحلیلی رسانه ها و شبکه های اجتماعی مسلط شود تا بتواند به سازمان کمک کند. و قطعا افراد غیرمنتخصص و آموزش ندیده نمی توانند به درستی کار را انجام دهند. البته کار را انجام می دهند اما با اثربخشی خیلی پایین یا اثربخش معکوس.لذا آموزش مستمر مسایل روز روابط عمومی می تواند برای روابط عمومی ها و سازمانها برای حل بحران کارگشاه باشد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد