نگاه رسانه:
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیریت نشریه ی منطقه ای واکنش و شبکه خبری گیلان 24 با این نگاه اقای مهدی باقریان کاملا موافق است به گونه ای که در شش سال گذشته به گواه یادداشت های روز و سرمقاله ها دراین دو رسانه و دیگر رسانه های استانی و کشوری بارها و بارها بر این مساله مهم تاکید داشته و دارم.
آقای رئیس جمهوری محترم بدانند که وضعیت و شرایط روابط عمومی در استان ها و شهرستان ها بی تردید در شرایطی بحرانی است و در یک استان از 70 یا 80 روابط عمومی بخش دولتی و همین تعداد روابط عمومی بخشی های خصولتی به دشواری می توانید به تعداد انگشتان یک دست روابط عمومی هایی را یافت که تا حدی به وظایف، نقش و رسالت خویش آگاه باشند و یک نگاه گذرا به پرتالهای روابط عمومی و اقدام هایی که در روز انجام می دهد این ادعا را آشکار می سازد. در این باره آماده مناظره با هر مدیر و مسئول و صاحب نظری در کشور و استان ها هستم..
در سازمان ها و نهادها بخش عمده نیروهای روابط عمومی سفارشی از سوی وکلا و مدیران اجرایی و روحانیان و افراد صاحب نفوذ هستند و لذا خیلی اعتقاد به اطلاع رسانی درست، دقیق و به هنگام نیست و کار اطلاع رسانی به آنچه شما باور دارید، روی زمین مانده است. بنیان گذار نظام اسلامی توصیه می کردند، هر کاری می کنید به مردم بگویید که بدانند انقلاب چه خدماتی کرده است و روابط عمومی ها اغلب از این همین بخش هم عاجز مانده اند.!.
اعتقاد نگارنده این است که باید یک انقلاب سریع و وسیع در عرصه روابط عمومی های کشور روی بدهد، در غیر این صورت مدیران بخش های دولتی و نهادها و سازمان های حاکمیتی راهی که می روند به ... است.
روابط عمومی های سازمان ها و نهادها باید از بهترین ، هشیارترین، با انرژی ترین و آگاه ترین افراد در هر مجموعه و سازمان باشند و بدانند چه وظایفی دارند و چون نمی دانند، رئیس دولت هم به آن ها توصیه می کند که حداقل در مقابل سخنان ناروا ابستادگی کرده و خدمات دولت و نظام را تشریح و تبیین کنند.
رئیس جمهوری از درون مجموعه خود شروع و در وزارتخانه ها و استانداری های و سازمان ها و اداره های کل تغییرات را در کمتر از دو ماه به انجام برساند. بسم الله
مجید محمدپور
نویسنده و مدرس علوم ارتباطات
منبع : گیلان 24
|