درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:16   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32736صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 6 اسفند 1396 - 08:56
تغییر دنیای آموزش رسانه ای
آموزش رسانه ای در ابتدا عبارت بود از آشنا کردن افراد با آنچه برای خبرنگاران ارزش خبری محسوب می شد و همچنین چگونگی تنظیم یک اطلاعیه رسمی. در حالی که این موارد هنوز بخش عمده برنامه های آموزش رسانه ای را تشکیل می دهد، در طول چند دهه تغییراتی صورت گرفته است تا سازمان ها را در پرداختن به تقاضاهای جدید از جمله پخش مصاحبه های رقابتی و تغییرات بزرگ فن آوری، کمک کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آموزش رسانه ای در ابتدا عبارت بود از آشنا کردن افراد با آنچه برای خبرنگاران ارزش خبری محسوب می شد و همچنین چگونگی تنظیم یک اطلاعیه رسمی. در حالی که این موارد هنوز بخش عمده برنامه های آموزش رسانه ای را تشکیل می دهد، در طول چند دهه تغییراتی صورت گرفته است تا سازمان ها را در پرداختن به تقاضاهای جدید از جمله پخش مصاحبه های رقابتی (در دهه های 1980 و 1990) و تغییرات بزرگ فن آوری، کمک کند.

 

ویک گلد در مقاله خود با عنوان بامسمای "اگر مایک ویلسی تلفن کرد، گوشی را قطع کنید" می گوید:

... بله، شما می توانید با یک خبرنگار مخالف صحبت کنید، اشکالی ندارد؛ اما تنها کاری که می کنید این است که جاهای خالی که در خبر او وجود دارد را پر می کنید. از یک مصاحبه دو ساعته، یک دقیقه و نیم آن مورد استفاده خواهد بود، به همراه کلیپ های از همسر سابق شما، تا شما را در بدترین حالت ممکن قرار دهد. یا اگر با خبرنگار مخالف روزنامه ای مصاحبه کنید، در انتها باید تمام تلاش خود را بکنید تا به دوستان، وابستگان و افراد ذینفع سازمان خود توضیح دهید که چگونه آن عبارات و اظهارنظرهای مسخره و احمقانه که به شما نسبت داده شده اند از نوار ضبط شده یا متن بیرون کشیده شده اند (گلد، 1985، ص 64).


این نوع مصاحبه در دهه 1990 در امور جاری به شدت مورد استفاده بوده است و امروزه خود را در یک سناریوی بحران به خوبی نشان می دهد. آموزش رسانه ای معمولی افراد را برای تغییر در شتاب رسانه ها از یک محیط بحرانی آموزش نمی دهد. کمپ بل در کتاب خود "کنترل بحران،- جلوگیری و اداره بحرانهای سازمانی" می گوید: ...رسانه هایی که در طول بحران با یک سازمان روبرو می شوند، عجله دارند. آن ها گزارشگر روز به روز شما نیستند. آن ها جستجوگر هستند. آن ها می توانند بلافاصله بگویند که آیا با سازمان های حرفه ای طرفند یا مشتی آماتور. (کمپ بل، 1999، ص 105)


برای توضیح موضوعی پیچیده یا وضع اضطراری یک شرکت، آنچه برای مؤثر بودن سخنگوی یک شرکت ضروری است اشراف کامل بر موضوع مورد نظر می باشد و همچنین گردآوری تمامی اطلاعات موجود در زمینه مورد نظر، بهتر از بالا رفتن از سراشیبی های لغزنده حدس و گمان است.

 

 در مقاله کادزو "ترغیب کنندگان پنهان، دکتر شارون بردر به ماجرای Exxon Valdez oil spill به عنوان مثالی رایج در روابط عمومی از میزان خسارت وارده به وجهه یک شرکت که از مدیریت نادرست بحران ناشی می شود، اشاره کرده است.

 

در این مورد خاص، پیش از تماس با رسانه ها، اطلاعات موجود به درستی بررسی نشده بود. بردر در ادامه توضیح می دهد که در دنیای روابط عمومی، مشکلات از عدم برقراری ارتباط به صورت استراتژیک ناشی می شود، نه از فعالیت های اشتباه.


میشل لو، کارمند رسانه Brotherhood of St Laurence در ملبورن عقیده دارد که به دنبال افزایش مصاحبه های تلویزیونی، تغییر بزرگی در برنامه های آموزش رسانه ای که او هم اکنون مشغول برنامه ریزی آنها است، به وجود آمده است. پنج سال پیش، مدیر اجرایی تنها شخصی بود که برای کار با رسانه ها به آموزش نیاز داشت اما امروزه این آموزش میان مدیریت ارشد، پژوهشگران و پرسنل سازمان تقسیم شده است.

 

 او در ادامه می گوید این آموزش چندان ارتباطی با مصاحبه های پرفشار ندارد، بلکه بیشتر به منظور ارتقاء سطح آگاهی سخنگویان از چگونگی کار رسانه ها و همچنین افزایش اعتماد به نفس آن ها برای انجام مصاحبه های تلویزیونی است. بسیاری از پژوهشگران در گذشته ارتباطی با رسانه ها نداشتند و درک نمی کردند که ممکن است رسانه ای با آنان تماس بگیرد و ظرف یک ساعت اطلاعاتی از آنان طلب کند.

 

مربیان آموزش رسانه ای همگی دارای تجارب خبرنگاری هستند و این موضوع به آنان کمک می کند تا بتوانند به خوبی ضرورت پاسخگویی به این نوع تقاضاها را به آموزندگان خود انتقال دهند.

 

خانم لو همچنین به این مطلب اشاره کردند که برنامه های آموزش رسانه ای که ایشان سازماندهی می کنند، آموزش هایی درباره کار با دوربین و اجرا در استودیو را نیز در بر می گیرد زیرا مصاحبه تلویزیونی در مقابل دوربین و در استودیو ممکن است کمی اضطراب آور باشد:


من همچنین برای مراجعینی که ممکن است برای مصاحبه ای دعوت شوند، جلسات آموزش جداگانه ای ترتیب می دهم. برای مثال، ممکن است رسانه ای برای تهیه خبری با عنوان "بازگشت به مدرسه" بخواهد با خانواده محرومی که برای پرداخت هزینه مدرسه فرزندشان دچار مشکل هستند، مصاحبه کند. در این مورد باید به فرد آموزش داد که در این مصاحبه از او چه انتظاری می رود و اینکه او درباره چه مسائلی می تواند صحبت کند  گزینه هایی که برای او وجود دارد. آن ها باید از تصویری که از خانواده خود ارائه می دهند آگاه باشند.


خانم لو گفت که Brotherhood of St Laurence برای گفتار صریح و بی پرده خود در رسانه ها شهرت دارد  راه حل های تازه ای برای مشکلات اجتماعی ارائه می دهد، و در صورت لزوم، سیاست دولت را مورد انتقاد قرار می دهد. ما به صراحت درباره سیاست هایی که به زیان استرالیایی ها می انجامد صحبت می کنیم- شهروندان عادی و آبرومند استرالیا که جایی در آینده اقتصادی این کشور ندارند.

 

بدین ترتیب باید مراقب بود تا این مسئله تأثیری منفی برای ما نداشته باشد. برای گسترش پوشش رسانه ای فراتر از آنچه به صورت سنتی وجود داشته است، لو اظهار داشت که امروزه از مربیان خواسته می شود که برنامه ای برای آموزش نحوه نوشتن نظرات شخصی ترتیب دهند، به گونه ای که مورد تأیید سردبیر باشد و پیام را به خوبی برساند. به نظر ما ابراز عقیده برای بیان مسائل و مشکلات ما بسیار حائز اهمیت است. آخرین ابراز عقیده ما درباره آمار بالای "بیکاری پنهان" بود. آماری که دولت در این خصوص اعلام می کند همواره پایین تر از میزان واقعی آن است.


در رابطه با رسانه ها، نویسنده به دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد روابط عمومی خود که در دوره های آموزش رسانه ای آموزش می بینند، همواره توصیه می کند که رساناترین رسانه را برای ارسال پیام سازمان خود انتخاب کنند. او آنها را تشویق می کند که گزینه های مختلف را در نظر بگیرند.

 

منبع: شارا- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد