درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 12:46   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32390صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 1 بهمن 1396 - 07:46
درهای باز و بسته در ارتباطات/1
کارل. آر. روگرز - چنان چه فرد از نظر احساسی در درون خود به یک تعادل نرسد، «ارتباط» او با دیگران نیز صدمه خواهد خورد. به عبارت دیگر عدم آگاهی از تمایلات فرد و یا انکار آن در راه ارتباط او با دیگران مشکلاتی را به وجود می آورد که باید هم در درون و هم در ارتباطات شخصی خود این مشکلات را تحمل نماید.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ممکن است، علاقه مندی من به مسائل مربوط به ارتباطات به عنوان یک روانکاو عجیب به نظر برسد، اما در حقیقت تمام کار یک روانکاو به شکست و یا پیروزی او در ارتباطات بستگی دارد.

 

چنان چه فرد از نظر احساسی در درون خود به یک تعادل نرسد، «ارتباط» او با دیگران نیز صدمه خواهد خورد. به عبارت دیگر عدم آگاهی از تمایلات فرد و یا انکار آن در راه ارتباط او با دیگران مشکلاتی را به وجود می آورد که باید هم در درون و هم در ارتباطات شخصی خود این مشکلات را تحمل نماید.


هدف روانکاوی کمک روانکاو به افراد جهت دستیابی به اهداف فردی آنان می باشد و موقعی که فرد به این اهداف نایل آمد، می تواند بیشتر، آزادانه تر و مؤثرتر با دیگران ارتباط برقرار کند.

 

بنابراین روانکاوی «یک ارتباط خوب با خود و مردم می باشد» و البته می توانیم از یک عبارت در موارد دیگر نیز استفاده کنیم و در عین حال صحیح هم باشد و به جرأت می توان گفت که یک ارتباط خوب یا آزاد با خود یا با مردم همیشه شفابخش است.


در طول مدت تجربیاتم در مشاوره و روانکاوی، دریافتم که یک مانع اصلی برای ارتباط وجود دارد و آن این است: تمایل افراد به ارزیابی. بدین معنی که افراد در تمام مدتی که به سخنان دیگری گوش می دهند، در حال ارزیابی او می¬باشند.

 

خوشبختانه، در کنار این موضوع نیز کشف نمودم، اگر مردم چگونه «گوش دادن» را که توأم با درک و فهم نیز باشد، بیاموزند، می توانند تمایل به ارزیابی خود را کاهش دهند و ارتباطشان را به طور وسیعی با دیگران افزایش دهند.

 

مانع: تمایل به ارزشیابی
همه ما برای قضاوت، ارزیابی و ثابت نمودن و یا رد کردن عقاید دیگران اصرار داریم. تصور کنید شخصی براساس آنچه من بیان کردم، این گونه نظر بدهد: «من آن چه را که آن مرد می گوید دوست ندارم». شما چگونه پاسخ می دهید؟ اغلب و به طور ثابت پاسخ های شما براساس تأکید بر نگرش خود شما خواهد بود. مثلاً ممکن است پاسخ دهید: «من هم همین طور فکر می کنم، حرف های او وحشتناک است.» و یا این که می گویید «اوه، نه، من فکر می کنم که حرف هایش واقعاً جالب است.» به عبارت دیگر اولین عکس العمل شما ارزیابی حرف های او از نظر خودتان می باشد.


و یا تصور کنید من می گویم: «من فکر می کنم دموکرات ها، این روزها خوب فعالیت می نمایند.» اولین عکس العمل شما چیست؟ به احتمال زیاد، یک نظر ارزیابی خواهید داشت. شما در این مورد یا موافق و یا مخالف می باشید و شاید این گونه قضاوت نمایید که «او باید یک لیبرال باشد و یا او به نظر می رسد در افکارش خیلی خشک باشد.»


اگرچه ارزیابی در اغلب محاورات وجود دارد و این یک عکس العمل طبیعی می باشد، اما در موقعیت هایی که احساس افراد در آن بیشتر است، این پدیده بیشتر وجود دارد. اگر شما در یک بحث داغ شرکت نموده باشید، ممکن است این فکر در ذهن شما جای گرفته باشد که «آن ها واقعاً در مورد یک چیز صحبت نمی کنند» در یک بحث داغ هر فرد براساس چهارچوب ذهنی خود، قضاوت و ارزیابی خاصی دارد و چیزی وجود ندارد که بتوان آن را «ارتباط» خواند.

دروازه: گوش دادن همراه با درک و فهم
چنان چه ما در زمان محاوره با فرد یا افراد دیگر خوب به صحبت های او گوش دهیم در واقع از ارزیابی پرهیز نموده و یک ارتباط حقیقی توأم با درک و فهم را نیز به وجود آورده ایم و این بدان معنی است که عقاید تأکید شده ی دیگران را با دیده ی بصیرت مشاهده کرده، نگرش آنان را در مورد نظرات دیگران احساس نموده و چهارچوب فکریشان را درباره ی موضوع مورد بحث دریافته ایم. این موضوع در مرحله ی اول ممکن است ساده به نظر برسد، اما به هیچ وجه این گونه نیست.


در حقیقت این موضوع یک هدف اصلی در روانکاوی نیز می¬باشد و باید گفت چنین راه حلی مؤثرترین شیوه برای تغییر در ساختار شخصی فرد و بهبود ارتباطات او با دیگران است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد