درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 12:31   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32119صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 3 دی 1396 - 09:22
روابط عمومی بین المللی
ریچارد لینینگ - خواه موضوع یک محصول باشد یا یک فعالیت تجاری یا سیاسی یا سیاست عمومی، هدف روابط عمومی بین المللی انتقال یک پیام است از ورای پل هایی که شکاف تفاوتهای زبانی، فرهنگی، مذهبی و جغرافیایی آن را ایجاد می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی بین المللی قدیمی ترین شکل عمل است اما از این شکل همواره با عنوان روابط عمومی نامبرده نشده است.

 

اسکندر کبیر سربازانش را با زره های بیش از حد بزرگ والا مقام جلوه می داد، مذاهب از سازمان هایی برای جذب دیگران به مذهبشان سود می جستند و اعلامیه استقلال ایالات متحده چنین موعظه می کرد که: «بگذارید حقایق به جهانی منصفانه عرضه شود».

 

 اما استفاده از قدرت تبلیغات برای جهان تجارت امری نسبتا جدید است. همانطور که راجر بابسون کارشناس آمریکایی در امر تجارت این مسئله را چنین شرح می دهد: «امروزه وقتی چیزی را می خواهیم به آمریکاییان یا به سایرین بفروشیم، در فروختن آن مهارت داریم». این مهارت در بازار و در سیاست عمومی در هیات روابط عمومی اجرا،تعدیل و تجدید نظر شده است.


بنابراین خواه موضوع یک محصول باشد یا یک فعالیت تجاری یا سیاسی یا سیاست عمومی، هدف روابط عمومی بین المللی انتقال یک پیام است از ورای پل هایی که شکاف تفاوتهای زبانی، فرهنگی، مذهبی و جغرافیایی آن را ایجاد می کنند.

 

هدف رسیدن به نوعی تاثیر گذاری و برقراری رابطه با مخاطب موردنظر و انتقال معنای خبر است. این هدف با انتقال پیام های نامطبوع و غیر قابل هضم که از گلوی مخاطب پایین نمی روند، به دست نمی آید. اولین پیشگامان روابط عمومی که تبلیغات زمان جنگ را انجام می دادند کسانی بودندکه مهارتهایشان بازار آموخته بودند.


نظم یک اولویت درجه یک است هر چند وقت یکبار مفهوم مدیریت در تعاریف روابط عمومی تغییر می کند. چه کلیدهایی برای روابط عمومی بین المللی وجود دارد؟ برای هر گروهی از شاغلین روابط عمومی و نیز برای شما لیستی از همان پاسخها وجود دارد:


- درباره هر بازار و هر کشور، به طور مجزا بحث کنید؛ در بازارهای محلی به مردم محلی اعتماد کنید.


- مجراهای محلی ارتباط را بشناسید. ترجمه را با متخصصینی که صنعت و لغت شناسی آن را می شناسند، انجام دهید. به روزنامه نگاران برای نوشتن ماجرا کمک کنید. به آنان یک زاویه دید متفاوت بدهید.


- با ادارات محلی در برنامه های کشورهای بیگانه از همان ابتدا درگیر شوید. از سنن و حساسیت های محلی، تعطیلات و منابع در دسترس برای آنان آگاه باشید.


- یک رابط محلی داشته باشید که بتواند جواب تحقیقات محلی را بدهد، ارتباطهای محلی را تعیین کنید و مطمئن شوید که آنان در هنگام پخش رسانه ای در دسترس هستند.


اما اشتباهات اساسی هنوز در ارتباطات بین المللی وجود دارد. یک نشریه ارتباط بین المللی اشتباهات متخصصان روابط عمومی را که روزنامه نگاران مرتکب می شوند مطالعه می کند. روزنامه نگاران وقتی در ضرب الاجل هستند پیام های مطبوعاتی ناکافی می فرستند و نوعی فقدان دانش را نشان می دهند.


فهم اینکه هر رسانه چگونه کار می کند برای یک ملت و برای فعالیت های بین المللی مهم است.


در گزارشهای سراسری یک سوال کلیدی وجود دارد: آیا مخاطب مورد نظر ما واقعا از میان مرزها عبور می کند؟ آیا می توان بهترین و موفق ترین روشهای یک بازار را جزء به جزء به یک وضعیت رسانه ای سراسری تبدیل کرد؟ ما همه می دانیم که پاسخ منفی است. اصرار بر این کار به معنی از دست دادن موقعیت است


 و نهایتا اینکه می توان گفت مسائل مربوط به روابط عمومی بیش از اندازه « آمریکایی شده » اند یعنی تصمیم گیرندگان روابط عمومی هر چند عناوین بین المللی دارند اما جهان را از منشور محلی محدود خودشان مشاهده می کنند.

 

 اگر یک درس برای ما در 12/26 وجود دارد همین است: احترام گذاشتن به قدرت آنچه در همه ما مشترک است: انسانیت.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد