شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در ذیل به شش گرایش جدید روابط عمومی که می تواند در رشد آن بسیار مفید باشد اشاره شده است:
1. به رسمیت شناختن متخصصان روابط عمومی به عنوان رهبران فکری
مدیران موسسات و شرکتها متخصصان روابط عمومی را مورد توجه قرار داده و آنها را به عنوان رهبران فکری حوزه خود به رسمیت می شناسند. به علاوه تبدیل شدن به یک رهبر فکری به روابط عمومی امکان به روز ماندن در موقعیت خود را می دهد.
2. گسترش محتوای استراتژیک
محتوای استراتژیک همچنان پادشاه است! بواسطه محتوای حائز اهمیت، برندهای سازمانی و شرکتی به طور طبیعی رشد کرده و در جریان کار، مخاطبان و مشتریان وفادار پدید می آورند.
3. برنامه ریزی پیش از بحران
بواسطه برنامه ریزی پیش از بحران، چنانچه چنین فاجعه ای رخ دهد کارهای زیادی برای آماده سازی وجود دارد. برای تصو�'ر بدترین حالت و اینکه هر سناریو چگونه باید به بهترین شکل صورت بگیرد زمان صرف کنید. یکی از جنبه ای برنامه ریزی پیش از بحران آماده سازی افراد، امکانات، تجهیزات، منابع انسانی و اطلاعات است.
4. مدیریت حسن شهرت آنلاین (ORM)
مدیریت حسن شهرت آنلاین شیوه ای را برای آماده سازی شرکت و کارکنان ارائه می دهد بدین ترتیب آنها می دانند چنانچه بحرانی رخ دهد چه کاری انجام دهند، اما همچنان بهتر است بدانید که چه کاری باید انجام دهید، چگونه عمل کنید، و در وهله اول برای جلوگیری از یک بحران چه بگویید.
5. استفاده بیشتر از تلفن های همراه
مردم اکنون بیش از پیش از تلفن های همراه خود جهت اتصال به اینترنت - برای رسانه های اجتماعی، خرید، موتورهای جستجو - استفاده می کنند. آنها تقریبا هر کاری را که در لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی خود انجام می دادند، اکنون در گوشی های هوشمند خود انجام می دهند.
با در نظر گرفتن مردمی از سراسر جهان که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند که در مجموع میلیاردها کاربر می باشند، اطمینان حاصل نمایید که تمامی کارهای آنلاین شما بهینه شده برای تلفن همراه بوده و احتمالاً بین موفقیت و شکست تفاوت ایجاد می کند. چنانچه شما محتوایی را به اشتراک می گذارید مطمئن شوید می دانید محتوای فوق در یک صفحه نمایش کوچک چگونه به نظر می رسد و استفاده از آن در این صفحه کوچک آسان است، و یا احتمالاً در حال اتلاف زمان و تلاش خود هستید.
6. افزایش تبلیغات رسانه های اجتماعی
تبلیغات رسانه های اجتماعی به گونه فزاینده ای موثر است و از آنجایی که این تبلیغات در مقایسه با ارائه آگهی در یک روزنامه نسبتاً ارزانتر است، محبوبیت این تبلیغات افزایش خواهد یافت.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|