شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مردان و زنان چه نگاهی نسبت به تبلیغات دارند؟
قابل ذکر است که مردان به بخشهای مختلف یک تبلیغ بصورت مجزا نگاه میکنند:
متن
تصاویر
و دیگر عناصر تبلیغ
و در مجموع به دنبال یافتن یک سلسه مراتب هستند. ریسک پذیر هستند و عکس العملهای یکباره بیشتری نسبت به تبلیغات دارند.
اما زنان به لطف ارتباط خوب و قوی بین دو نیمکره مغز خودشان، بیشتر به تصویر بزرگتر و جامعتر توجه میکنند. به علاوه جزئیات را بیشتر میبینند، اما کل مجموعه باید برای آنها منطقی جلوه کند. آنها بلند مدت فکر میکنند و خریدهای یکباره و هیجانی کمتری دارند.
جالت توجه اینکه با وجود آنکه بخش زبانی مغز در زنان توسعه یافته تر از مردان است، اما زنان کمتر به تبلیغات متنی توجه میکنند. تصاویر برای آنها اهمیت بیشتری دارد، خصوصاً زمانی که در پی یافتن یک ارتباط معنادار باشند.
منبع: www.ibazaryabi.com
|