شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مردان و زنان چه نگاهي نسبت به تبليغات دارند؟
قابل ذكر است كه مردان به بخشهاي مختلف يك تبليغ بصورت مجزا نگاه ميكنند:
متن
تصاوير
و ديگر عناصر تبليغ
و در مجموع به دنبال يافتن يك سلسه مراتب هستند. ريسك پذير هستند و عكس العملهاي يكباره بيشتري نسبت به تبليغات دارند.
اما زنان به لطف ارتباط خوب و قوي بين دو نيمكره مغز خودشان، بيشتر به تصوير بزرگتر و جامعتر توجه ميكنند. به علاوه جزئيات را بيشتر ميبينند، اما كل مجموعه بايد براي آنها منطقي جلوه كند. آنها بلند مدت فكر ميكنند و خريدهاي يكباره و هيجاني كمتري دارند.
جالت توجه اينكه با وجود آنكه بخش زباني مغز در زنان توسعه يافته تر از مردان است، اما زنان كمتر به تبليغات متني توجه ميكنند. تصاوير براي آنها اهميت بيشتري دارد، خصوصاً زماني كه در پي يافتن يك ارتباط معنادار باشند.
منبع: www.ibazaryabi.com