درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 22:55   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31864صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 18 آذر 1396 - 07:49
انقلاب خلاقیت در ارتباطات تصویری
محمد رضا نجفی امامی کارگردان و فعال عرصه جلوه های ویژه بصری - در تمام این سالها فعالان عرصه روابط عمومی تلاش کرده اند از روشهای خلاقانه و ابتکاری بسیاری برای بهبود فرایند انتقال مفهوم و اثرگذاری بیشتر بر مخاطبان بهره بگیرند که مهمترین آن بهره مندی از ارتباطات تصویری است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مهمترین چالش عرصه ارتباطات، انتقال صحیح مفاهیم به شکل اثرگذار است. هر یک از ما وقتی در تعامل با دیگران قرار می گیریم و نسبت به انتقال مفاهیم ذهنی مورد نظر خود اقدام می کنیم همواره با دو سوال بحث برانگیز مواجه می شویم:


یک اینکه آیا توانستیم مفهوم و محتوای پیام خود را بدرستی به مخاطبان منتقل کنیم و دوم اینکه آیا این انتقال مفهوم، تاثیر لازم را بر ذهن مخاطب ایجاد کرد یا خیر؟


این چالش دیرینه، عمری به سابقه تمدن بشری دارد و همچنان از مهمترین موضوعات عرصه ارتباطات و روابط عمومی بشمار می رود. اما در سالهای اخیر بخوبی مشخص شده که تکیه کردن کامل به ابزار زبان و صِرف بکارگیری واژه های کلامی و نوشتاری نمی تواند پاسخگوی تمام نیازهای ارتباطی بشر باشد. چراکه اولاً به تصویر کشیدن مفاهیم ذهنی از طریق کلام و واژه امری بسیار دشوار و غیرکارآمد است و ثانیاً بواسطه متفاوت بودن تصاویر ذهنی افراد از واژه های مختلف، انتقال پیام از طریق زبان همواره ناقص و گهگاه مبهم صورت می گیرد.


به همین دلیل نیز در تمام این سالها فعالان عرصه روابط عمومی تلاش کرده اند از روشهای خلاقانه و ابتکاری بسیاری برای بهبود فرایند انتقال مفهوم و اثرگذاری بیشتر بر مخاطبان بهره بگیرند که مهمترین آن بهره مندی از ارتباطات تصویری است.


ارتباطات تصویری به فعالان عرصه روابط عمومی کمک می کند که مانند یک نقاش برجسته، مفاهیم مورد نظر را به تصویر بکشند و با بهره مندی از قدرت تصویر و نماد، به اثرگذاریهای بهتری بر ذهن مخاطبان دست یابند.


جادوی تصویر به آنان کمک می کند بجای درگیر شدن به بازی زمان بر زبان و واژه ها فائق آمده و به بهترین شکل ممکن است افق دید مخاطبان را تغییر دهند و پرده های ابهام و تعصب را از جلوی دیدگان آنها کنار بزنند. آری گاه کافی است با استفاده از جادوی تصویر قابی رنگی و شفاف از واقعیت های بیرونی را در برابر دیدگان مخاطب قرار دهیم و بجای تلاش برای تغییر ذهنیت و باورهای آنان، اجازه دهیم خودشان از میان چهارچوب این قاب امیدبخش به مفهوم تصویر شده بنگرند و اندیشه خود را تغییر دهند. (توضیح برای این پاراگراف از تصویر مردی که قاب عکسی را جلوی دیگران قرار می داد استفاده کنیم.»


آری تصویر جادو می کند و نماد و رنگ، بصورت ناخودآگاه ذهنیت مخاطبان را به شکل مطلوب تحت تاثیر قرار می دهد. اما موضوعی که بنده در این مجال می خواهم به آن بپردازم این است که آیا فعالان عرصه روابط عمومی به تنهایی نقاشان خوبی هستند؟ آیا آنها با بهره مندی از امکانات و ابزارهای معمولی و صرفاً با استفاده از تصاویر رئال و واقعی، می توانند نقشها و تصاویر خوبی را ترسیم کنند؟ نقشهایی که به بهترین شکل بیانگر محتوای گهگاه پیچیده پیام باشند و بصورت فعال و پویا با ذهنیت و اندیشه مخاطب بازی کنند؟ آیا تصویرسازی رئال و معمولی به تنهایی جوابگوی نیازهای روابط عمومی ها هست؟


قطعاً پاسخ این سوال تا حد زیادی منفی است. تکنیکهای تصویرسازی مرسوم و واقعی البته از ابزار زبان قدرتمند و کارآمدتر هستند اما خود با دو معضل جدی مواجه اند:


یک: تکنیکهای معمولی تصویرسازی از محدودیت های زیادی در ترسیم مفاهیم رنج می برند و به تنهایی نمی توانند نقشهای کارآمد و اثربخش را ترسیم کنند.


دو: بسیاری از تصویرسازی ها از طریق معمولی به شدت گران و هزینه ساز است.


برای مثال اگر قرار باشد روابط عمومی یک سازمان که قصد ساختن یک عمارت تجاری بزرگ را داشته و مایل به جذب سرمایه گذار است، از جادوی ارتباطات تصویری به شکل رئال و واقعی استفاده کند، حداقل باید ماکتی فیزیکی از عمارت تجاری را با هزینه های زیاد بسازد تا بتواند تصویری شفاف و انگیزه بخش از مورد سرمایه گذاری، برای سرمایه گذاران بالقوه ایجاد نماد.


اینجاست که انقلاب تصویرسازی از طریق جلوه های ویژه و انیمیشینی به کمک روابط عمومی ها می آید و تکنولوژی تصویرسازی مجازی، یاریگر فعالان این عرصه برای نقش بندی تصاویر جذابتر، هیجان انگیزتر و انگیزه بخش تر می شود.


این تکنولوژی کارآمد به فعالان عرصه ارتباطات کمک می کند که با کمترین هزینه، دست به طراحی تصاویری زیباتر، اثرگذارتر و ماندگار بزنند و مفاهیم پیچیده را در قالب نمادهای پویا و حرکتی، به بهترین شکل بصری به تصویر بکشند.


آری ذهن آدمی قدرت تصویرسازی و ایده پردازی نامحدود و شگرفی دارد اما روشهای معمول و واقعی تصویرسازی نمی توانند این تصاویر و ایده های بعضاً پیچیده را به نقشها و تصاویر مفهومی تبدیل کنند. اینجاست که تکنولوژی انمیشین و جلوه های بصری به کمک مان می آید تا بر این معضل غلبه کنیم و پا به پای قدرت تصویرسازی ذهن، تصاویر مفهومی هیجان انگیز و پیچیده را خلق کنیم.


جادوی سحرآمیز جلوه های ویژه بصری به روابط عمومی ها امکان می دهد که سخت ترین و پیچیده ترین مفاهیم را در قالب نمادهای پویا و خارق العاده، به شکلی اثرگذار و قابل فهم و البته هیجان انگیز و انگیزه بخش به تصویر بکشند و به قول قدیمی ها راه صد ساله را یک شبه طی کنند.


پیام تصویری برای اثرگذاری مطلوب نیازمند تصویرسازی صحیح است، نیازمند ضرب آهنگ و ریتیم درست است، نیازمند تصویرسازی های خلاقانه ای است که مخاطب را به وجد می آورند، او را منکوب می کنند و مفاهیم را به بهترین شکل از طریق نمادهای تصویری جذاب منتقل می نمایند و در این میان هیچ ابزاری به اندازه تکنولوژی جلوه های ویژه بصری به کمک روابط عمومی ها نمی آید.


به حمدالله در کشور ما امکانات و بسترهای خوبی در حوزه جلوه های ویژه بصری وجود دارد و عزیزان این حوزه با کمترین توقع و با اتکا با قدرت خلاقیت و ابتکار برجسته ایرانی، می توانند محصولاتی در حد رقابت با محصولات بین المللی تولید کنند. امید آنکه فعالان عرصه ارتباطات نیز از منظر بهتری به این تکنولوژی و دست اندرکاران بنگرند و با بهره مندی از این جادوی اثربخش، به بهبود فرایندهای کاری خویش کمک کنند.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد