درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 12:50   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13883صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 5 آبان 1393 - 00:41
ارتباطات تصویری چیست؟/2
سه شیوه‌ی مهم در ارتباطات تصویری در دنیای امروز عبارتند از: عکاسی، سینما و تلویزیون. دیویس راندیس می‌گوید: اختراع دوربین عکاسی برای هنرهای بصری به منزله‌ی یک انقلاب بود. موقعیت و رابطه‌ی هنرمند با جامعه‌اش به کلی دگرگون شد. زیرا تا آن موقع توانایی تهیه و ساختن تصویر فقط در انحصار هنرمندان بود ولی با پیدایش دوربین عکاسی امکان به وجود آوردن تصویر به طرز مکانیکی ایجاد گردید.
  

هنر و تعاریف آن (هنر تصویری)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کلمه‌ی هنر به معنای عام، نتیجه گرفتن از دانایی به وسیله‌ی توانایی و عمل است و در تعریف دیگر آمده است: هنر، کوشش برای خلق زیبایی است، یعنی اهتمامی است تا در جنب عالم واقعی یک عالم ایده‌آل یک عالمی از صور و احساسات بی‌شایبه خلق گردد. هنر شکننده‌ی سرهایی است که میان آدمیان و ملل به وجود آمده است. یک رابطه‌ی بین‌المللی و نژادی است که موجب نزدیکی نخبگان ملل و نژادها می‌گردد. هنر باعث اتحاد تمدن‌ها و وسیله‌ی نزدیکی آن‌ها و باعث نزدیکی بیشتر میان آدمیان و طبیعت می‌گردد.


تقسیم بندی هنر
هنرها به طور کلی به هفت دسته تقسیم شده‌اند. این هفت دسته عبارتند از: نقاشی، حجاری یا مجسمه سازی، معماری، ادبیات، موسیقی، نمایش یا تئاتر و سینما و متخصصان ارتباطات هنر هشتم را روابط عمومی نام نهاده‌اند. سینما هنر هفتم و کامل‌ترین هنرهاست. علت این که سینما را کامل‌ترین هنر می‌دانند این است که این هنر ویژگی‌های تمام شش هنر پیش از خود را نیز داراست.


هنرهای مصور یا بصری
هنرهای مصور یا بصری عبارتند از: هنر عکاسی، نقاشی، سینما و تلویزیون.
کلیه‌ی هنرهایی که در جریان آفرینش آن‌ها، حس بینایی عامل اصلی باشند، آن‌ها را هنرهای تجسمی و هنرهای بصری می‌نامند. همان گونه که از نام این هنرها برمی‌آید اداراک و احساس آن‌ها توسط انسان بیشتر از طریق حس بینایی انجام می‌گیرد. گرچه حواس دیگر نیز در دریافت و ادراک این گونه هنرها سهم مهمی دارند.


فرم و محتوی در تصویر
هر تصویر دارای فرم و محتوی است. منظور از فرم، قالب تصویری است که پیام را دربردارد. برای مثال کتاب از نظر نوع چاپ و طرز بیان مطالب، فصل بندی‌ها، شیوه‌ی شروع و خاتمه‌ی داستان، دارای فرم و محتوی می‌باشد.
محتوی به معناها و ارزش‌هایی اطلاق می‌شود که در کتاب به عنوان پیام در قالب داستان مطرح می‌شود و فرم به شکل بیان ارزش‌ها و معنا در قالب داستان اطلاق می‌شود. به عنوان مثال شکل روزنامه را فرم خطاب می‌کنیم و محتوی روزنامه را که مطالب و اطلاعاتی در آن درج شده است می‌دانیم.


هماهنگی بین فرم و محتوی
بین فرم و محتوی باید هماهنگی برقرار باشد. برای مثال اگر خبری که برای روزنامه تنظیم شده است از تلویزیون پخش شود اثر خوبی بر مخاطب نمی‌گذارد و مخاطب پیام را صحیح دریافت نمی‌کند. در نتیجه هر وسیله‌ی ارتباط تصویری خصوصیات خاص خود را دارد و باید محتوی و پیام تصویر با فرم و میدان عمل وسیله موردنظر هماهنگ گردد.
شناخت تکنیکی وسایل ارتباط تصویری این امکان را به ما می‌دهد تا حدود و میدان عمل این وسایل را بشناسیم و در رابطه با تنظیم محتوی برای هر کدام از آن‌ها آگاهانه میزان هماهنگی بین فرم و محتوی را در نظر بگیریم. شناخت جامع کاربرد وسایل ارتباط تصویری، این امکان را به سازنده‌ی تصویر می‌دهد تا محتوی و فرم تصویر را متناسب و برای هر کدام از وسایل طراحی بکند.


سه وسیله‌ی مهم ارتباطات تصویری
سه شیوه‌ی مهم در ارتباطات تصویری در دنیای امروز عبارتند از: عکاسی، سینما و تلویزیون.
دیویس راندیس می‌گوید: اختراع دوربین عکاسی برای هنرهای بصری به منزله‌ی یک انقلاب بود. موقعیت و رابطه‌ی هنرمند با جامعه‌اش به کلی دگرگون شد. زیرا تا آن موقع توانایی تهیه و ساختن تصویر فقط در انحصار هنرمندان بود ولی با پیدایش دوربین عکاسی امکان به وجود آوردن تصویر به طرز مکانیکی ایجاد گردید.


تعریف عکاسی
دانش و هنر است که بر اساس آن تصویر اشیاء و موجودات به یاری تاثیرات نور بر سطح حساس فیلم نقش می‌بندد و جاودانه می‌شود. جوزف نیپس در سال 1819 میلادی شیوه‌ای تصویری ابداع نمود که منجر به ظهور عکاسی شد. وی در سال 1822 نخستین عکس را چاپ کرد.


ادامه دارد

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  راهنمای کوتاه بحران


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد