درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 16:59   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30692صفحه نخست » دوشنبه، 9 مرداد 1396 - 06:21
ارتباط مؤثر و NLP
واژه NLP (برنامه ریزی عصبی کلامی)، نتیجه پژوهش های دو دانشمند با نام های دکتر ریچارد بندلر و دکتر جان گریندر بود که امروزه در روابط بین خانواده، مدارس، سازمان ها و به خصوص بازاریابی کاربرد های فراوانی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، واژه NLP  (برنامه ریزی عصبی کلامی)، نتیجه پژوهش های دو دانشمند با نام های دکتر ریچارد بندلر و دکتر جان گریندر بود که امروزه در روابط بین خانواده، مدارس، سازمان ها و به خصوص بازاریابی کاربرد های فراوانی دارد.

*همانطور که اگر بخواهیم یک پیچ را ببندیم و نتوانیم دچار عصبانیت می شویم یا در راه رسیدن به یک هدف به دلیل نداشتن ابزار کافی یا مهارت های لازم دچار یاس و افسردگی می شویم، بسیاری از ما چون روش صحیح ارتباط با دیگران را نمی دانیم و نمی دانیم باید چگونه رفتار کنیم و به طور کلی مهارت های ارتباط مؤثر را آموزش ندیده ایم دچار عصبانیت و افسردگی می شویم.

ارتباط مؤثر چیست؟ به زبان ساده یعنی بچه ای که درس نمی خواند چکار کنیم درسش را بخواند! وقتی می خواهیم با پرسنل خود صحبت کنیم تا یک فعالیت یا یک بخش سازمان را جدی بگیرند چکار کنیم این امر اتفاق بیفتد! و مهم تر در یک جلسه فروش چکار کنیم تا مشتری گوش بدهد و چشم هایش ببیند تا درک و فهم ما بتواند کار خودش را انجام دهد.

ارتباط مؤثر یعنی:

1- نفوذ در دیگران

2- متقاعد کردن دیگران

3- مدیریت مقاومت و اداره کردن مقاومت دیگران

سه گام بهره مندی از ارتباط مؤثر:

1-گام نخست افزایش دانش و آگاهی است که با مطالعه نوشدارو برای شما حاصل می شود.

2- گام دوم هرچه آموختید با دیگران تبادل کنید.

3- هر تکنیک را وصل کنید به یک اتفاق در گذشته و ببینید با تکنیک جدیدی که آموختید چگونه می توانستید با آن مشکل برخورد کنید.

ایجاد ارتباط مؤثر:

مهم است که بدانید همه ما دیگران را با معیار ها و دیدگاه  های خود قضاوت می کنیم (استر هاردینگ). همه ما توقع داریم اطرافیان ما مانند ما رفتار کنند و مهم تر توقع داریم همه مانند ورژن خوب ما رفتار کنند، ورژن خوب ما عصبی نمی شود، همیشه منطقی است، ادب را رعایت می کند، به همه احترام می گذارد، قوانین را رعایت می کند و... این یکی از بزرگ ترین اشتباهات در ارتباط با دیگران است.

در مرحله اول ما باید خود را در سطح دیگران قرار دهیم و از زبان آنها برای انتقال نظرات مان استفاده کنیم. در سطح دیگران ظاهر شدن و از زبان قابل درک آنها صحبت کردن مفید است و ما را به نتیجه دلخواه می رساند. فراموش نکنید مردم افرادی را که شبیه خودشان هستند بیشتر می پسندند. این یک قانون است.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد