درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30607صفحه نخست » سه شنبه، 3 مرداد 1396 - 15:45
راه‌هایی برای جلب اعتماد مشتریان به وبسایت
اگر بازدیدکنندگان سایت شما احساس کنند سایت شما قابل اعتماد نیست، ممکن است برای همیشه آن را ترک کنند. این مساله هنگامی که مشتریان به قصد خرید محصولی از یک وبسایت بازدید می‌کنند، از اهمیت بیش‌تری نیز برخوردار می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هنگامی که بحث جلب اعتماد مشتریان به میان می‌آید، دیگر این موضوع اهمیت چندانی ندارد که چقدر محتواهای شما خلاقانه است یا تا چه اندازه روش‌های تبلیغاتی شما به روز است.

 

آن چه اهمیت دارد اینست که اگر بازدیدکنندگان سایت شما احساس کنند سایت شما قابل اعتماد نیست، ممکن است برای همیشه آن را ترک کنند. این مساله هنگامی که مشتریان به قصد خرید محصولی از یک وبسایت بازدید می‌کنند، از اهمیت بیش‌تری نیز برخوردار می‌شود. پس اگر می‌خواهید در عرصه رقابت در خرید و فروش اینترنتی پیروز شوید، باید به فکر جلب اعتماد مشتریان باشید.


۱) از تصاویر معتبر استفاده کنید
تصاویر عمومی و متداول را همه جا می‌توان پیدا کرد. اگر چه استفاده درست، خلاقانه و به جا از این تصاویر ایرادی ندارد اما بهتر است ظاهر وبسایت شما به گونه‌ای به نظر برسد که گویی مختص به خود شما و تیمتان است.

برای این که بتوانید اعتماد مشتریان به وبسایت خود را جلب کنید، بهتر است یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید تا از شرکتتان، کارمندان و محصولاتتان عکس بگیرد. انتشار این تصاویر کیفیت وبسایت شما را بالا خواهد برد و اعتبار وبسایت شما را به رخ مخاطب خواهد کشید‌. در این حالت هم‌چنین محتواهایی که به اشتراک گذاشته‌اید نیز تاثیر بیش‌تری بر روی مشتری دارد‌.

علاوه بر این، معمولا گالری‌هایی از عکس‌های بی کیفیت را می‌توانید در اینترنت پیدا کنید. این عکس‌ها اگر چه ممکن است صد در صد با محتوای پست‌های شما تطبیق نداشته باشند، اما معمولا از نظر جلوه‌های بصری جذاب هستند.


۲) از طریق برگزاری نظرسنجی‌های مختلف، مقبولیت اجتماعی کسب کنید
یکی از موثرترین روش‌ها در ایجاد اعتماد در مشتری، کسب مقبولیت اجتماعیست. سعی کنید در زمان‌های مختلف و پس از اتمام هر پروژه یا فروش یک محصول جدید با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها بخواهید نظرات خود را به عنوان بازخورد در اختیار شما قرار دهند تا روی وبسایت نشان داده شود. هر جا امکان پذیر بود، تصویر شخص یا اشخاصی که از آن‌ها نظرسنجی کرده‌اید را نیز در وبسایت قرار دهید. این کار نمونه‌ای از جلب اعتماد مشتری به کمک مفاهیم بصریست.


۳) منابع محتوایی ارزشمند و مفید ایجاد کنید
هیچ‌کس از محتواهایی که بیش‌تر جنبه تبلیغاتی برای فروش یک محصول دارد استقبال نمی‌کند و تقریبا هیچکس در بازدید اول از یک وبسایت اقدام به خرید محصولات آن نمی‌کند. به جای انتشار و به اشتراک گذاری محتواهایی با این مفهوم که ” این محصول را بخرید، چرا که بهترین محصول حاضر در بین رقیبان است”، به انتشار مطالبی بپردازید که مزایا و منافع محصول یا خدمات شما را نشان دهد، بدون این که خرید آن را به صورت مستقیم توصیه کند. هنگام جلب اعتماد مشتری، به اشتراک گذاری مطالبی ارزشمند که بتواند به سوالات مشتری پاسخ داده و مشلات او را حل کند، امری لازم و ضروریست.

برخی از بازدیدکنندگان و مخاطبان به دنبال اطلاعات مشخصی در مورد محصول نظیر مشخصات فنی آن هستند، بنابراین از وبسایت خود برای در اختیار گذاشتن چنین اطلاعاتی استفاده کنید. از وبسایت خود برای انتشار مطالبی استفاده کنید که می‌دانید برای مخاطب جذاب و کاربردیست. هم‌چنین، می‌توانید از مطالعات موردی و تجربه مشتریان خود استفاده کرده و رضایت آن‌ها در مورد استفاده از محصولاتتان را با دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.


۴) به وسیله وسایل ارتباط جمعی، محبوبیت خود را افزایش دهید
با توجه به تغییر دنیای ارتباطات و نقش روزافزون وسایل ارتباط جمعی، امروزه نظراتی که مردم در مورد یک کالا در فضای مجازی با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، از اهمیت بیش‌تری نسبت به محتواهای منتشر شده از سوی بازاریابان یا کارشناسان فنی یک محصول برخوردار است. در واقع، مردم هنگام خرید بیش‌تر به نظرات سایر مشتریان اهمیت می‌دهند تا نظرات کارشناسانه. به طور قطع، تغییراتی که در دنیای بازاریابی اتفاق افتاده است، نقش اسپانسر‌های یک محصول در تاثیرگذاری بر روی تصمیم مخاطبان را دچار تغییر کرده است. دنیای ارتباطات به گونه‌ای تغییر کرده است که نظرات، چه مثبت و چه منفی به سرعت بین مردم منتشر می‌شود. پس در افزایش محبوبیت و مقبولیت اجتماعی خود و هم‌چنین جلب اعتماد مشتریان از تاثیر بازاریابی دهان به دهان غافل نشوید.


۵) از مشتریان و شرکای خود برای جلب اعتماد مشتریان استفاده کنید
حال که دنیای ارتباطات تغییر کرده است، فرصت‌های بیش‌تری در اختیار شما قرار گرفته است تا با مخاطبانتان در ارتباط باشید. می‌توانید از مشتریان خود کمک بگیرید تا خود را بیش‌تر و بهتر به مردم معرفی کنید. درست است مردم معمولا برندهای معروف را می‌شناسند، اما حتی برندهای ناشناخته نیز می‌توانند بر روی مردم تاثیرگذار باشند.

این که شما ثابت کنید به اندازه کافی قابل اعتماد هستید که برخی از کسب و کارهای دیگر حاضر به شراکت با شما شده و برخی مشتریان نیز شما را برای همیشه انتخاب کرده‌اند، برای جلب اعتماد دیگر مخاطبان نیز کافیست.


۶) مخاطبان را نقطه تمرکز داستان‌هایی که روایت می‌کنید، قرار دهید
هنگامی که خود به تولید و انتشار محتوا می‌پردازید یا از متخصصان این امر کمک می‌گیرید، مطمئن باشید در نوشته‌هایتان از واژه “شما” استفاده می‌کنید. مخاطب قرار دادن مخاطبانتان باعث جلب توجه آن‌ها شده و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا آخر نوشته با شما همراه باشند. اگر شما به طور مستقیم با گروه خاصی از مخاطبانتان صحبت می‌کنید، می‌توانید کلمه “شما” را جایگزین نام و عنوان مخاطب کنید؛ مواظب باشید تکرار بیش از حد نام مخاطب برای او آزاردهنده نشود.

هنگام انتخاب محتوا، فراموش نکنید این محتوا برای جلب اعتماد مشتری است. بنابراین، در مطالب خود بیش از حد از شرکت و محصولاتتان صحبت نکنید. سعی کنید در قالب داستان‌هایی که تجارب مشتریانتان را در بردارد، از محصولات خود صحبت کنید.


۷) سعی کنید همه چیز در مورد وبسایت‌تان برای مشتری واضح و آشکار باشد
پشت همه بی‌اعتمادی‌ها، ترس از ناشناخته‌هاست. برای بازدیدکنندگان سایت خود همه چیز را روشن و واضح بیان کنید و این امکان را برای آن‌ها فراهم کنید که هنگام ورود به وبسایتتان و با یک کلیک بتوانند اطلاعاتی که می‌خواهند را پیدا کنند. طراحی گرافیکی وبسایتتان اهمیت زیادی دارد. زیرنویس‌های تصاویر و لینک‌های کمکی در جلب اعتماد مشتریان مهم است. راه‌های ارتباطی خود با مشتری را جایی بنویسید که مدام در دسترس مشتری باشد و به محض دریافت ایمیل یا پیام، به مشتری پاسخ دهید.

هنگامی که یک مشتری از برقراری ارتباط با شما تجربه خوبی دارد و احساس کند شما به تعهدات خود عمل کرده‌اید، در گفتگوهای خود با دیگران نیز از شما به خوبی یاد می‌کند و این خود بهترین روش برای جلب اعتماد مشتریان بعدیست.

با در نظر داشتن این موارد، سعی کنید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. هر چقدر شرکت شما معتبرتر به نظر برسد، مشتریانتان احساس بهتری برای برقراری ارتباط و درگیر شدن با برند شما دارند.

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد