درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:41   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24824صفحه نخست » سه شنبه، 29 تیر 1395 - 00:28
عوامل کلیدی موفقیت یا شکست وب‌ سایت‌ ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حسن میرابوطالبی: داشتن وب‌سایت امروزه بخشی مهم از برنامه بازاریابی شرکت‌ها شده است٬ اما اکثر وب‌سایت‌های شرکت‌ها کار آیی لازم را ندارند. دلیل اصلی این عدم کار آیی بی‌توجهی به دو نکته بسیار مهم و اساسی است:
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  حسن میرابوطالبی: داشتن وب‌سایت امروزه بخشی مهم از برنامه بازاریابی شرکت‌ها شده است٬ اما اکثر وب‌سایت‌های شرکت‌ها کار آیی لازم را ندارند. دلیل اصلی این عدم کار آیی بی‌توجهی به دو نکته بسیار مهم و اساسی است:

شرکت‌های طراحی وب‌سایت فقط وب‌سایت طراحی می‌کنند و نه کسب‌وکار آنلاین شما را.
وظیفه اصلی مدیریت٬ برنامه‌ریزی و تحول وب‌سایت٬ فقط و فقط بر عهده شماست.
آیا شما مدیریت و تحول کسب و کارتان را برون سپاری می‌کنید؟ پاسخ به احتمال زیاد منفی است.  البته می‌توانید برای این کار مشاورینی داشته باشید اما باز هم باید هر روزه و یا حداقل هر هفته وقتی را به این کار اختصاص دهید. بنابراین در مورد وب سایت هم این وظیفه مهم بر عهده خود شماست.

بنابراین از امروز با نگرش ۳۶۰ درجه می‌توانید با تغییرات بسیار کوچک سایت تان را متحول کنید. در ابتدا باید سعی کنید کنترل وب‌سایتتان را به طور کامل در دست داشته باشید. یعنی تمامی اطلاعات مدیریتی وب‌سایت را در اختیار داشته باشید٬ حتماً اطلاعاتی مانند نام کاربری و رمز عبور کنترل پانل میزبان وب سایت  و نرم‌افزار مدیریت وب‌سایت را از شرکت طراحی درخواست کنید که به شما داده شود. مواردی که در ادامه می‌آید برای وب‌سایت هایی است که دینامیک می‌باشند٬ یعنی شما قادر هستید بخش‌های مهمی مانند منوها٬ تصاویر و محتوا (مطالب) را از طریق نرم‌افزار مدیریت کنید.

حالا می‌پردازیم به قدم‌های اولیه ساخت وب‌سایت با استاندارد ۳۶۰ درجه:

منوهای وب‌سایت شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن باشند. دلیل اهمیت منو به  دو دلیل زیر است:

منو اولین بخش مواجهه بازدیدکنندگان با وب‌سایت شما هستند. وقتی از طریق موتورهای جستجو یا بصورت مستقیم  وارد یک وب‌سایت می‌شویم ابتدا به منوی سایت نگاه می‌کنیم٬ پس باید سایت ما دارای منویی بهینه‌شده باشد.

منوها کمک بسیار زیادی به موتورهای جستجو می‌کنند تا صفحات سایت ما را به درستی index کنند.

منوهای وب سایت باید مشخص‌کننده زمینه فعالیت شما باشند. فرض کنید که اگر کسی فقط منوی سایت شما را ببیند آیا می‌تواند حدس بزند که سایت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند یا ابهامات منو موجب می‌شود که به راحتی بر روی دکمه خروج کلیک شود. متأسفانه بسیاری از وب‌سایت‌های ایرانی فاقد این امکان هستند که از طریق منو بتوان به خدمات و توانمندی‌های آنان پی برد.

از همین امروز با یک تغییر ساده و بسیار کوچک کارآمدی سایت تان را چند برابر کنید. به جای منوهایی شامل:

صفحه اول | درباره ما | تماس با ما | خدمات | محصولات
ساختار زیر را جایگزین کنید:

صفحه اول | کلمه کلیدی شماره ۱ | کلمه کلیدی شماره ۲………. | درباره ما | تماس با ما
کلمه کلیدی همان کلمه‌ای هستند که افراد برای یافتن شما در موتورهای جستجو آن را تایپ می‌کنند. مثلا اگر حوزه کاری شما در زمینه دکوراسیون داخلی است ساختار منوی شما چیزی شبیه این خواهد بود.

صفحه اول | دکوراسیون داخلی | نمونه‌های معماری داخلی | طراحی دکوراسیون داخلی | دکوراسیون منزل | مقالات طراحی داخلی
تمامی این کلمات از گوگل استخراج‌شده‌اند و کاربرانی که در این حوزه به دنبال یک شرکت دکوراسیون داخلی می‌گردند از این کلمات استفاده می‌کنند.
یکی از سایت هایی که ما بررسی کردیم منویی مانند زیر داشت:

صفحه اول | محصولات | دانستنی‌ها  | گالری
به نظر شما زمینه کاری این وب سایت چه چیزی می‌تواند باشد؟ نمی‌دانم چه حدسی زده‌اید ولی باید بگویم که زمینه کاری این وب سایت دکوراسیون داخلی است. خوب همین مثال ساده نشان می‌دهد که ساختار منوی بهینه‌سازی شده چقدر می‌تواند برای یک وب سایت حیاتی باشد.


بنابراین یک تغییر کوچک می‌تواند سایت شما را از یک وب سایت بی‌هویت تبدیل به وب سایت با هویت کند که فقط با نگاه به منوی آن بتوان به سرعت فهمید در چه حوزه‌ای فعال است. امروز بازدیدکنندگان هیچ علاقه‌ای ندارند که کسب‌وکار شما را حدس بزنند. رمز و راز در دنیای آنلاین که شفافیت اساس آن است کمک چندانی به موفقیت شما نمی‌کند.

ساختار پیوندهای داخلی:
پیوندهای داخلی هم از اهمیت بسیار زیادی در موفقیت وب‌سایت شما دارند. کاربران به هیچ‌وجه نباید از ارتباط بین صفحات گیج شوند. شما فقط ۳-۷ ثانیه برای متقاعدکردن بازدیدکننده فرصت دارید. شاید یک مثال بتواند بهتر شرایط را برای شما روشن سازد. شما از طریق موتورهای جستجو مثلاً گوگل به دنبال یک محصول خاص می‌گردید. بر روی یکی از نتایج گوگل کلیک کرده‌اید٬ وارد یک صفحه شده‌اید و توضیحات محصول نظر شما را جلب کرده است حالا مثلاً می‌خواهید به اطلاعات تماس این شرکت دست یایید ولی این وب سایت یک کار خلاقانه کرده است و منوی تماس را زیرمجموعه پشتیبانی قرار داده است. خوب واضح است که چه اتفاقی می‌افتد صفحه سایت شما بسته‌شده و بازدیدکننده بر روی یک نتیجه دیگر گوگل کلیک می‌کند. ۷ ثانیه شما در همین جا به پایان می‌رسد٬ با یک شکست در فروش و معرفی محصولتان.


لینک‌دهی مناسب از صفحات به صفحات علاوه بر افزایش کار آیی ناوبری وب سایت به موتورهای جستجو هم کمک می‌کنند تا درک بهتری نسبت به ارتباطات میان صفحات وب‌سایت شما به دست آورند و شما را در نتایج بهتری قرار دهند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد