درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 16:30   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30548صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیسه شنبه، 3 مرداد 1396 - 10:39
مزیت های انتشارات چاپی و آنلاین در روابط عمومی ها
هوشمند سفیدی رییس موسسه آرمان روابط عمومی - برای توسعه کاربردی نشر الکترونیک با توجه به مزیت هایی که دارد هنوز محدودیت هایی وجود دارد که فراگیری آن را با مشکل مواجه می کند و جهت بروز شدن روابط عمومی ها باید این فراگیری ایجاد شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مبحث انتشارات الکترونیک و چاپی دو شیوه ارایه هستند که باید ضرورت هر دو در فعالیت ها و کارکردهای روابط عمومی مورد توجه قرار گیرد و هر دو به نوعی لازم و ضروری هستند و باید در روابط عمومی به کار گرفته شود که البته هر یک در کارکرد و جایگاه خاص خود اهمیت دارد.


چرا که هنوز هم ما با مخاطبانی مواجه هستیم که ترجیح می دهند از انتشارات چاپی استفاده کنند و علیرغم سرعت دسترسی به سایت ها و کم هزینه بودن آن در مقابل انتشارات مکتوب جایگاه خود را بین مخاطبان دارد. این در مورد روزنامه ها نیز مصداق دارد. شاهد هستیم روزنامه های چاپی هنوز تیراژ خود را حفظ کردند و افراد زیادی تمایل به مطالعه آن ها به همین شکل مکتوب دارند. البته انتشارات چاپی به خاطر مزیت ماندگاری و جذابیت بصری و امکان رجوع مجدد، جایگاه ویژه خود را حفظ کرده اند اما در شیوه نشر الکترونیک دسترسی سریع و لحظه ای و امکان واکنش سریع، مزیت قابل ملاحظه ای است که باید به آن توجه کرد.


روابط عمومی ها می توانند در فعالیت های خود از شیوه ارایه الکترونیک برای بولتن ها و خبرنامه های الکترونیکی برای ایجاد ارتباط سریع با مخاطب استفاده کنند در حالی که عرضه کار چاپی دشوارتر و حتی رساندن آن به دست گروه مخاطبان نیز با دشواری هایی مواجه است که فراگیری را با مشکل مواجه می کند.


نشر الکترونیکی فراگیری بیشتری در فضای مجازی با مخاطبان بیشتری را به سهولت و سرعت بدون پرداخت هزینه فراهم می کند. اما موضوع مهم که باید به آن توجه شود این که در حال حاضر کاربرد نشر الکترونیک به دلایلی محدود و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.


سایت های برخی سازمان ها هنوز بروز نیست و مثلا بروشور دو سال گذشته در سایت وجود دارد. خبرنامه های الکترونیک عملا خبرنامه نیستند و فراگیری ندارند.


البته برخی روابط عمومیها هستند که نشر الکترونیک را با کارکردهای مهم آن در سازمان ها اجرایی کردند اما هنوز تعداد آن ها محدود است. یکی از مهم ترین مشکلات بحث آموزشی و نیروی انسانی متخصص است. به عنوان نمونه باید کارشناسی مخصوص و آموزش دیده برای بارگذاری اخبار و اطلاعات لحظه ای روی سایت سازمان ها وجود داشته باشد. از سویی لازم است که فعالیت های کشورهایی که در حوزه نشر الکترونیک و روابط عمومی مدرن به پیشرفت هایی رسیده اند مورد بررسی قرار گیرد و الگوبرداری مناسب انجام شود و این فرهنگ در کشور توسعه پیدا کند.

 

موضوع سواد رسانه ای و اینترنتی نیز یکی از عواملی است که توسعه انتشارات الکترونیکی را با مشکل و دشواری هایی در فضای کلی جامعه مواجه می سازد و در این جا لازم است کار طبقه بندی مخاطب و مخاطب شناسی به درستی انجام شود تا به این موضوع پی ببریم که کدام رسانه برای چه مخاطبی مناسب است و در فعالیت های روابط عمومی اعمال شود.


واقعیت این است که برای توسعه کاربردی نشر الکترونیک با توجه به مزیت هایی که دارد هنوز محدودیت هایی وجود دارد که فراگیری آن را با مشکل مواجه می کند و جهت بروز شدن روابط عمومی ها باید این فراگیری ایجاد شود.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد