درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 15:30   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30215صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 13 تیر 1396 - 13:07
محدودیت های اینترنت
ویلکاکس- نولت - اینترنت به عنوان راه دیگری برای توزیع اطلاعات به رسانه‌های گروهی سنتی و عمومی استفاده می‌شود. اگر چه ابزاری نیست که جایگزین ابزار موجود شود. اینترنت مانند یک ابزارخاص ، چیزهای بهتری دارد، اما همه چیز را به خوبی انجام نمی‌دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هیچ شکی نیست که اختراع اینترنت راه توزیع اطلاعات را برای متخصصان روابط عمومی تغییر داده است؛ هم اکنون و در آینده اینترنت روش های جدیدی برای موقعیت های عمومی به وجود آورده، اما راه حل کاملی نیست.


به طور مثال شما باید بدانید که اینترنت یک شکل تکمیلی از پخش خبر است و جایگزینی رسانه های سنتی نشده است.


کارول هاروارد (Carole Harvard)، سردبیر روابط عمومی مجله ریدرز دایجست (Reader’s Digest) به خبرنگار روابط عمومی می‌گوید:
«هوچی گری کار آسانی است. اما مهم آن است که به خاطر داشته باشیم که شبکه، فقط یک ابزار دیگر در اختیار شما است. شاید آخرین باشد – اما لزوماً بهترین وسیله توزیع برای هر موقعیت عمومی نیست.»


یک مشکل اینترنت دسترسی مداوم و مخاطبان آن است. اگرچه میلیون ها نفر هم اکنون دسترسی به شبکه دارند؛ تخمین زده شده که 24 میلیون کاربر در ایالات متحده و کانادا به طور معمولی از اینترنت استفاده می‌کنند، اما مهم آن است که موارد زیر را به خاطر داشته باشیم:
·35 میلیون خانواده در ایالات متحده هنوز روزنامه دریافت می‌کنند.
·شمارگان نشریات هفتگی و روزانه در ایالات متحده آمریکا حدود 138 میلیون است.
·10 میلیون خانواده‌. خوانندگان پروپا قرص مجلات هستند.
·خانواده ها هنوز بیش از 7 ساعت در روز تلویزیون نگاه می‌کنند.
·رادیو به گوش بیش از 150 میلیون آمریکایی می‌رسد.


در واقع، رسانه های سنتی هنوز گستره بیشتری نسبت به اینترنت دارند. شما باید همچنین به خاطر داشهت باشید که اینترنت هنوز یک وسیله‌ی دوستانه و نزدیک برای دست یابی به اطلاعات نشده است. در واقع، بیشتر شبیه به یک کتابخانه عظیمی است با 2500 بخش، بدون سیستم ده دهی دیویی Dewey Desimal .


پاتریک جکسون (Patrick Jackson) ، سردبیر پی آد دیپورتر (14 آگوست، 1995) می‌گوید که آیا مردم برای گشتن به دنبال اطلاعات شما در اینترنت وقت می‌گذارند؟ او می‌گوید مردم اساساً‌ در گرفتن اطلاعات تنبل هستند – و به آسانی خسته می‌شوند.


او می‌گوید :« اگر 98 درصد به نامه ای که مستقیماً در دست آنها گذاشته می‌شود، جواب ندهند، چه درصدی از میان ارتباطات رایانه ای به دست خواهد آمد؟»


اگرچه اینترنت هیچ محدودیت فضایی و زمانی ندارد، اما یک شمشیر دولبه (دوسویه) است. در یک سو، روزنامه نگاران هیجان زد شده اند که عموماً می‌توانند اکنون به متن کامل مقالات خبری – به جای گونه ای کوتاه در رسانه های خبری – دسترسی یابند. اگرچه، طرف دیگر سکه آن است که 10 میلیون سند هر روز به اینترنت اضافه می‌شوند و هیچ کس زمان یا توانایی مطابقت با جذب این کوه اطلاعاتی را ندارد.


رسانه های سنتی ساختار ارزشمندی در ترکیب اطلاعات دارند تا مردم بتوانند به آسانی درخانه، در اتوبوس یا حتی در صندلی های یک کلوپ ورزشی از آن استفاده کنند.


روسل نومان (Russell Neumann) ، در The Future of the Mass Audience (آینده مخاطبان گروهی) (خبرگزاری دانشگاه کمبریج ، 1991) این مطلب را اضافه می‌کند:
«مردم به تکیه بر قضاوت سردبیری درباره‌ی خبرهای رسانه ای ادامه می‌دهند تا آن‌چه را که به نظر، عنوان های مهم جهان و ملت هاست را نقل کنند. بسته بندی، فرمت کردن ، فیلتر کردن و فهمیدن جریانات پیچیده‌ی اطلاعات، نشانگر اعضاء با ارزش ارتباطات عمومی است. در محیط ارتباطی پیچیده، قوی و رقابتی عناصر دارای ارزش به طور یکسان برای شهروندان مهم است.


همچنین مسأله‌ی اعتبار وجود دارد. اسناد عمومی در رسانه های گروهی بر اعتبار می‌افزایند، چون سردبیران تصمیم می‌گیرند که اطلاعات با ارزش را مستقل کنند. دو محقق رسانه‌ای ، رابرت مرتون (Robert Merton) و رابرت لازرس فیلد (Robert Lazersfeld) این مسأله را نقش مشاوره ای نشریات می‌دانند. دیگر محققان می‌گویند پوشش رسانه ای سازمان شما نشان دهنده یک حمایت فرد سوم توسط نشریات است. وقتی اسناد را با اینترنت می‌فرستیم چنین چیزی وجود ندارد.


به طور خلاصه، اینترنت به عنوان راه دیگری برای توزیع اطلاعات به رسانه‌های گروهی سنتی و عمومی استفاده می‌شود. اگر چه ابزاری نیست که جایگزین ابزار موجود شود. اینترنت مانند یک ابزارخاص ، چیزهای بهتری دارد، اما همه چیز را به خوبی انجام نمی‌دهد.


کرک هالاهان (Kirk Hallahan) ، پروفسور روابط عمومی در دانشگاه ایالت کلرادو، در فصلنامه‌ی روابط عمومی (تابستان 1994) می‌گوید:
« در آینده، متخصصان روابط عمومی، خصوصاً زمان بیشتری را برای ارتقاء پیام‌ها برای مخاطبان خاص صرف می‌کنند و بسیاری از فناوری های جدید را در راه‌های خلاق به کارمی‌گیرند. اگرچه، ما همچنان به استافده از رسانه های جمعی برای رسیدن به گستره‌ی وسیعی از جامعه ادامه خواهیم داد…»
 
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد