درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 17:29   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29270صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 12 اردیبهشت 1396 - 06:55
ظهور روابط عمومی مستقل
کسب و کارهای تثبیت شده برای پیدا کردن استعدادهای واجد شرایط و تخصصی در طیف وسیعی از رشته ها برای نقش های مهم استراتژیک خود در حوزه روابط عمومی، به طور فزاینده ای به بخش بازار آزاد روی آورده اند. این نیروها به عنوان جایگزینی برای آژانس های سنتی مطرحند که ممکن است همچنان در گذشته کار کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چه دوست داشته باشید چه متنفر باشید، روابط عمومی یک عملکرد (وظیفه) مهم در تجارت است. تاثیر آن گسترده و عمیق است و به اشکال مختلفی قابل اجراست، که عبارتست از: نمایندگی داخلی (داخل شرکت)، مشاور یا ... برای بخش عمده ای از 20 سالی که من در این صنعت بودم، نوع غالب آن، نوع داخلی (ارتباطات شرکتی) و آژانس های سنتی بوده اند. اما همه چیز در هفت تا هشت سال گذشته به سمت یک اختلال قریب الوقوع تغییر کرد.


آمار و ارقام نشان می دهد که "آژانس های روابط عمومی جهانی" 13.5 تا 14 میلیارد دلار درآمد سالانه دارند، اما این عدد تنها مربوط به یک گروه متمرکز از آژانس های "بزرگ" می باشد، نه همه آژانس های با اندازه متوسط، بوتیک ها، و نه روابط عمومی های مستقل. این آخری (روابط عمومی های مستقل)، خود یک تزریق جریان نقدی و استعداد جدی برای ورود به این بازار محسوب می شود. روابط عمومی یک تجارت بزرگ است.


روابط عمومی، یکی از صنایعی است که تا حد زیادی از این فرصت بهره خواهد برد.


کسب و کارهای تثبیت شده برای پیدا کردن استعدادهای واجد شرایط و تخصصی در طیف وسیعی از رشته ها برای نقش های مهم استراتژیک خود در حوزه روابط عمومی، به طور فزاینده ای به بخش بازار آزاد روی آورده اند. این نیروها به عنوان جایگزینی برای آژانس های سنتی مطرحند که ممکن است همچنان در گذشته کار کنند.


استارت‌آپ ها نیز در اغلب موارد به دنبال گزینه های روابط عمومی مستقل برای یک راه حل موثر هستند، که می توانند با توجه به بودجه های با حداقل هدررفت آن ها کار کنند. یکی دیگر از مزایای استخدام متخصصان روابط عمومی مستقل، پرداخت حقوق تنها برای زمان متمرکزیست که یک متخصص ارشد به اجرای وظیفه اش می پردازد.


به طور موازی، متخصصان سرد و گرم چشیده روابط عمومی، بطور دسته جمعی در حال تغییر وضعیت ساختاری شغل خود از یک کار روزمره در آژانس ها و زندگی شرکتی، به سمت یک زندگی حرفه ای مطلوب تر هستند. بر اساس گزارش اداره آمار کار و نیروی انسانی، میانگین سن یک فرد در صنعت روابط عمومی 35-39 سال است. این یک عامل مهم است که باید به آن توجه داشته باشید.


من در 12 سال گذشته یک بررسی از نزدیک بر روی بازار روابط عمومی مستقل داشته ام، چرا که خود نیز در این مدت به عنوان جزئی از کارکنان آزاد بوده ام، و اخیرا نیز، پنج سال به طور انحصاری با مستقل ها کار کرده ام. چیزهایی که در این مدت شنیده ام و تجربه کرده ام تایید کننده موجی قریب الوقوع از متخصصینی است که یک بازار را ترک نموده و وارد بازار دیگری می شوند که برای همیشه و به شکلی وسیع تغییر دهنده نیروی کار روابط عمومی خواهد بود.


این مسئله تا حدی می تواند ایجاد کننده منبعی جدید از رقابت در جذب پول های هنگفتی باشد که پیش از این برای آژانس های سنتی محفوظ بود. به هر حال، چه کسی به اندازه ای به کارکنان مستقل تکیه و اعتماد خواهد داشت که کسب و کار آن ها را شناور نگه داشته و به کارکنان جوان آموزش دهند. ولی ما این مسئله را درک خواهیم کرد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد