درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 14:18   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27345صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 29 آذر 1395 - 12:35
لزوم اطلاع رسانی به موقع در هنگام بروز بحران ها/ضرورت اصلاح ساختار نظام اداری روابط عمومی های
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به گزارش شارا، نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که 51.5 درصد شرکت‌کنندگان در این تحقیق، عمده‌ترین وظیفه روابط عمومی در وضعیت بحران را اطلاع‌رسانی به موقع از طریق کانال‌های ارتباطی می‌دانند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به گزارش شارا، نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که 51.5 درصد شرکت‌کنندگان در این تحقیق، عمده‌ترین وظیفه روابط عمومی در وضعیت بحران را اطلاع‌رسانی به موقع از طریق کانال‌های ارتباطی می‌دانند.


نتایج طرح تحقیقی "نقش روابط عمومی‌های استان یزد در مدیریت بحران" که توسط "امیرترقی نژاد" پژوهشگر حوزه علوم ارتباطات اجتماعی انجام شده است نشان می‌دهد که 48.5 درصد شرکت کنندگان معتقد هستند نهادهای مسئول در موقع بحران از راهبرد توجیه استفاده می‌کنند و همچنین 49.2 درصد شرکت‌کنندگان در پژوهش معتقدند مدل ارتباطی افقی در موارد بحران کاربرد بیشتری دارد.

50 درصد شرکت‌کنندگان در پژوهش معتقدند اقدام خبری در مرحله هنگام بحران ضروری است و در همین راستا نیز 51.5 درصد شرکت‌کنندگان در پژوهش عمده‌ترین وظیفه روابط عمومی در وضعیت بحران را اطلاع رسانی به موقع از طریق کانال‌های ارتباطی می‌دانند و 42.3 درصد هم معتقدند موفق‌ترین کانال ارتباطی، اطلاع رسانی از طریق رادیو و تلویزیون است.

البته 39.2 درصد شرکت کنندگان نیز بر این باور هستند که محورهای اصلی فعالیت خبری در هنگام بروز بحران باید شایعه‌زدایی باشد.

همچنین بر اساس یافته‌های این پژوهش 51.5 درصد شرکت‌کنندگان، مهم‌ترین شیوه تهیه و پردازش اطلاعات را گردآوری اطلاعات خبری و سایر گزارش‌ها از رسانه‌ها می‌دانند.

57.57 درصد شرکت‌کنندگان معتقد هستند که تعامل میان کارکنان و مدیران سازمان در مواقعی که سازمان با بحران‌های بیرونی مواجه است، اهمیت بیشتری دارد.

در انتهای این تحقیق پیشنهاد شده که اصلاح ساختار نظام اداری روابط عمومی‌های استان و آشنایی آنها با تکنیک و تاکتیک مقوله مدیریت بحران امری ضروری است، اما از همه مهمتر از آنجایی که 69درصد روابط‌عمومی‌ها در حد متوسط با موضوع بحران آشنا هستند، ضرورت این امر بیشتر محسوس است.

همچنین حفظ انسجام کارکردی و جلوگیری از پراکندگی وظایف و کارکردهای روابط عمومی بین واحدهای مختلف سازمان از دیگر پیشنهادهایی است که توصیه می‌شود لذا در این خصوص از آنجایی که بیش از 70 درصد کارشناسان به خلاقیت و نوآوری معتقد هستند به نظر می‌رسد باید با انسجام کارکردی بیشتری وارد حوزه مدیریت بحران شد.

به اعتقاد این پژوهشگر، تلاش برای تغییر نگاه مدیران از درون‌گرایی به برون‌گرایی سازمانی، از الگوی اطلاع‌دهی به اطلاع‌یابی و از الگوی واکنشی به فراکنشی هم می‌تواند در مدیریت بحران مثمر ثمر واقع شود بنابراین از آنجایی که بیش از 64درصد با گزینه زیاد معتقد هستند که دسترسی به مدیران ارشد می‌تواند در حل بحران موثر واقع شود باید در این زمینه مدیران را توجیه کرد.

این پژوهشگر حوزه علوم ارتباطات اجتماعی تاکید می‌کند؛ جهت گیری به سمت جایگزینی دیدگاه ارتباط متقارن و دوسویه همسنگ به جای دیدگاه‌های یک سویه اقناع و تبلیغات، بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های روز در انجام دادن کارکردهای چهارگانه روابط عمومی و تربیت نیروی انسانی حرفه‌ای متناسب با نیازهای روز هم امری ضروری است.

وی اظهار می‌کند‌؛ از آنجایی که بیش از نیمی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات استان در این رشته تحصیل ندارند، به نظر می‌رسد که درحوزه روابط عمومی باید از اهالی این فن بهره گرفت.

ترقی‌نژاد عنوان می‌کند: از آنجایی که مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های استان یزد با درصد پایینی با مقوله بحران آشنایی دارند، به نظر می‌رسد با توجه به شرایط خاص استان یزد، دوره‌های آموزشی بیشتری دراین خصوص باید از سوی سازمان مدیریت بحران استان با همکاری شواری اطلاع‌رسانی دولت و شواری هماهنگی ورابط عمومی های استان یزد برگزار شود.

همچنین اقدام خبری و اطلاع‌رسانی از مقوله‌های خیلی مهمی بود که اکثر مدیران و کارشناسان روابط عمومی در وضعیت بحران به آن تاکید داشتند لذا از آنجایی که روابط عمومی و همچنین رسانه‌ها با کارکردهای خبری در این خصوص زیاد آشنا نیستند به نظر می‌رسد برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت سازمان مدیریت بحران با همکاری خانه مطبوعات، شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان یزد و شواری اطلاع رسانی دولت امری ضروری است.

منبع: ایسنا

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد