درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:55   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25783صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 20 شهریور 1395 - 07:09
آیا واقعا همیشه وجود رسانه اجتماعی برای روابط عمومی ضروری است؟
نوشته ریچارد دی. پیس ترجمه حنانه باقریان - دیگر کسی در یک دفترچه راهنمای قدیمی به دنبال نشانی دفتر یک دکتر نمی گردد و یا بی هدف مسیر یک خیابان را طی نمی کند تا در راه به صورت تصادفی به رستورانی بر بخورد، بنابراین رسانه اجتماعی به تجارت ها کمک می کند که کشف شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  رسانه اجتماعی نه تنها در بازاریابی که حتی در روابط عمومی نیز به طور فزاینده ای نقشی مهم بازی می کند. در دنیای دیجیتال امروز بی شک بدون رسانه اجتماعی محال است که بتوان به مشتری ها دسترسی داشت، حرف هایشان را شنید و یا تصویری نو را به آن ها ارائه داد.


چه پیر و چه جوان همه بر خط هستند اگر چه هر کدام از لحاظ جمعیت شناختی به دسته ای از رسانه های اجتماعی تمایل بیشتری نشان می دهند.


با این وجود به نظر می رسد برخی تجارت ها، به خصوص تجارت های محلی، بدون فعالیت در رسانه های اجتماعی از عهده امور خود بر می آیند.


آن ها جایگاه خود در بازار را به وسیله ی تبلیغات دهان به دهان به دست آورده اند. برای برخی به سادگی حضور در یک شهر کوچک کافیست. با این تفاسیر آیا همیشه وجود رسانه اجتماعی در روابط عمومی ضروریست؟ شاید نه از همه جهات اما بی شک در مدیریت بحران، تبلیغات، خدمت به مشتری و روابط رسانه ای نقش دارد.

و اما چرا:
انسانی کردن شرکت ها:

تا اندازه ای به دلیل وجود رسانه اجتماعی، مصرف کنندگان دیگر مثل قبل با عناوین تجاری ارتباط برقرار نمی کنند. امروزه عناوین تجاری برای آنها حکم یک دوست دیگر، یک فرد مشهور یا یک دنبال کننده در رسانه اجتماعی را دارد.


آنها توقع به روز رسانی های دلچسب و سرگرم کننده و حتی گهگاهی کمی شخصی دارند. رسانه اجتماعی شرکت ها را دارای حلقه روابط انسانی وسیع تر کرده و موجب قابل دسترس تر شدن آن برای عموم، روزنامه نگاران و مصرف کنندگان می شود. این به عناوین تجاری فرصت برقراری ارتباطی بی سابقه با مشتری ها را می دهد. همچنین به آنها کمک می کند که از بازخورد ها آگاه شوند و در صورت وجود شکایت از مشتریان پیش از آنکه از کنترل خارج شود آن را مدیریت کنند.

در معرض کشف بودن:
امروزه وقتی شخصی به مشکلی بر می خورد، به صورت بر خط به جستجوی راه حل مشکل خود در اینترنت پرداخته و برای او وبسایت هایی پدیدار می شوند. دیگر کسی در یک دفترچه راهنمای قدیمی به دنبال نشانی دفتر یک دکتر نمی گردد و یا بی هدف مسیر یک خیابان را طی نمی کند تا در راه به صورت تصادفی به رستورانی بر بخورد، بنابراین رسانه اجتماعی به تجارت ها کمک می کند که کشف شوند.
این باعث ورود مشتریان بیشتری شده در عین این که مکانی بر خط را برای مشتریان فراهم کرده تا بازخورد های خود را در آن منعکس کنند.

توزیع مطالب مطبوعاتی:
این بحث همچنان وجود دارد که با تغییرات دائمی رسانه اجتماعی، دیگر مطالب مطبوعاتی در روابط عمومی اهمیت ندارند. البته بهتر از رسانه اجتماعی برای توزیع مطالب مطبوعاتی کجاست زمانی که هم اکنون نیز مصرف کنندگان برای اطلاع از اخبار جهان به آن مراجعه می کنند؟


بسیاری از عناوین تجاری مطالب مطبوعاتی خود را روی سایت شرکت شان انتشار داده و در رسانه اجتماعی به اشتراک می گذارند. این نیاز به سر و کار داشتن با شرکت های تبلیغاتی که ارزش کمی برای توزیع مطالب مطبوعاتی قائل می شوند و همچنین هزینه پرداختی برای این کار را حذف می کند.

شاخص بودن کارمندان کلیدی:
در هر تجارتی مشتریان کیفیت آن را بر اساس کارمندانی قضاوت می کنند که در پس آن مشغول به کارند. برای مثال شاید شما در یک رستوران محلی غذا بخورید برای اینکه می دانید آشپز آن رستوران غذاهای خوشمزه درست می کند و یا محصولات شرک اپل را خریداری کنید چون مجذوب استیو جابز و کارهایی که کرده است شده اید.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد