شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عکسهای تبلیغاتی عکسهایی هستند که بیشتر در معرض دید مردم قرار میگیرند، این عکسها باید قادر باشند تا در مدت کوتاهی پیام خود را به بیننده برسانند، با افزایش استفاده مردم از تکنولوژیهای سریع بازده مثل اینترنت و رسانههای مجازی دیگر، مردم دیگر حوصله مطالعه متون نوشتاری و وقت گذاشتن برای آن را ندارند و باید بتوان انتقال و اثرگذاری پیام را با کوتاهترین روش انجام داد و استفاده از عکس و فیلم در این خصوص اجتنابناپذیر است، درواقع میتوان گفت انسان امروز مجذوب تصویر است.
محصول عکاسی تبلیغاتی برای هر بینندهای میتواند تأثیرگذار باشد؛ پس نتیجتاْ تبلیغات بصری به ابزار قدرتمند در جوامع مختلف تبدیل شده است.
یک عکاس تبلیغاتی همیشه درحال فرم دادن است، نورپردازی دقیق یکی از اصول مهم این شاخه از عکاسی میباشد و بدون دقت عمل در این مورد مطمئناً با اشکالاتی روبهرو خواهد شد. در برخی از مواقع ممکن است عکاس برای گرفتن تنها یک عکس تبلیغاتی روزها در استودیو به سر برده و با امکاناتی که داشته مشغول برنامهریزی برای گرفتن عکس موردنظر بوده است.
بیشتر سوژههایی که از آنها در عکاسی تبلیغاتی استفاده میشود، دارای حجم بوده و نورپردازی دقیق را طلب میکند، پس سعی کنید با نور طبیعی روز بیشتر تمرین کنید تا بتوانید به هدفی که دارید، نایل شوید.
تأثیرپذیری عکسهای تبلیغاتی بر روی اشخاص بینهایت مؤثر است، زیرا عکاس تبلیغاتی با ارائه شگردهای مخصوص و استفاده از ذوق خود میتواند از یک شیء چنان عکس بگیرد که بیننده تصویر را بدون درنظر گرفتن کیفیت آن شیء فریفته و جذب کند، زیرا عامه مردم تحتتأثیر ژست عکس قرار میگیرند و انتظار آنها از سوژه مصرفی همان است که در عکس مشاهده میکنند. درواقع این خصوصیت تأثیرپذیری ارتباط مستقیم با مهارت عکاس خواهد داشت و درنتیجه موفقیت حاصله بستگی مستقیم به خلاقیت عکاس دارد، به یاد داشته باشید این رشته از عکاسی در درجه اول برای شرکتهای تجاری و در درجه دوم برای عکاس بسیار پولساز بوده و تولیدات را به حد مطلوبی بالا میبرد، البته این حرفه از عهده هر عکاسی برنمیآید، زیرا فقط آن دسته از عکاسانی که ذوق خلاقه داشته باشند، میتوانند از پس چنین عکسهایی برآیند که مورد تحسین عامه مردم قرار گیرند.
در این نوع عکاسی اگر از دوربینهای آنالوگ استفاده میکنید، برای بهبود کیفیت عکسها از دوربینهای قطع بزرگ که اندازه فیلم آنها بزرگتر است و تصویر بهتری ارائه میکنند، باید بهره بگیرید و در دوربینهای دیجیتال نیز باید از پیکسل بالا استفاده نمایید و فرمت عکاسی را روی Raw یا Tiff قرار دهید تا بتوانید جهت اصلاح آنها از نرمافزار فتوشاپ استفاده کنید. استفاده از وسایل نورپردازی، شامل فلاش، پروژکتور و رفلکتور و سهپایه قوی و میز کار محکم در این نوع عکاسی اجتنابناپذیر است.
![4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199](http://www.shara.ir/media/image/PR/pr-1395/0-.jpg)
تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
|