درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 12:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23947صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 17 خرداد 1395 - 13:15
۱۶ کشور فاسد دنیا
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سازمان شفافیت بین‌الملل، که یک ائتلاف جهانی ضدفساد است، هر ساله با یک نظرسنجی درباره‌ی کشورهایی که آدم‌ها آن را به عنوان فاسدترین کشور کره‌ی زمین می‌شناسند، شاخص‌های فساد کشورها را ارائه می‌کند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سازمان شفافیت بین‌الملل، که یک ائتلاف جهانی ضدفساد است، هر ساله با یک نظرسنجی درباره‌ی کشورهایی که آدم‌ها آن را به عنوان فاسدترین کشور کره‌ی زمین می‌شناسند، شاخص‌های فساد کشورها را ارائه می‌کند.
 

همان‌طور که سازمان شفافیت بین‌الملل اشاره می‌کند، “روش مشخصی برای ارزیابی سطح دقیق فساد در کشورها یا سرزمین‌ها بر اساس داده‌های تجربی مستدل وجود ندارد.” علت‌اش اساسا این است که ماهیت فساد به گونه‌ای است که معمولا از دید جامعه مخفی است.

اما این سازمان بر اساس پژوهش‌های مختلف دیگر درباره‌ی فساد، کشورها را رتبه‌بندی می‌کند و به ۱۶۸ کشور امتیازی از ۱۰۰ می‌دهد، که ۱۰۰ به معنی کم‌ترین فساد و ۰ به معنی بیش‌ترین فساد است. این رتبه‌بندی کمک می‌کند به خوبی درک کنیم بیش‌ترین فساد در کجای دنیا وجود دارد.

کشورهایی که فاسدترین کشورها قلمداد شده‌اند اغلب در آفریقا و خاورمیانه واقع هستند، جوامعی که سامانه‌های قضایی و دولتی ضعیف و فقر گسترده دارند. مثلا، سومالی در فهرست امسال در صدر قرار دارد، و با فاصله‌ی کمی پس از آن کره‌ی شمالی و افغانستان قرار دارند.

بیزینس‌اینسایدر تصمیم گرفته‌است کشورهای ثروتمند و دموکراتیکی را بررسی کند که فساد در آنها زیاد است. برای این کار، به جایگاه کشورها در سازمان هم‌کاری اقتصادی و توسعه نگاه کرده و سپس کشورهایی را که بیش‌ترین سطح فساد را دارند شناسایی کرده است.

در ادامه آنها را ببینید:
۱۶. شیلی
این کشور با وجود این‌که در کشورهای سازمان هم‌کاری اقتصادی و توسعه فاسدترین کشور است، در امریکای لاتین، جایی که در کشورهایی مثل برزیل، ونزوئلا، پاراگوئه رشوه و تقلب همه جا را فراگرفته‌است، کم‌ترین فساد را دارد. شیلی در کل ۷۰ امتیاز دارد، ۳ امتیاز کم‌تر فهرست سال قبل، یعنی در طول ۱۲ ماه گذشته کمی فاسدتر شده‌است.


۱۵. استونی
توماس هندریک ایلوِس، رییس‌جمهور استونی، در ۲۰۱۲ از اجرای یک مصوبه‌ی ضدفساد حمایت کرد تا شفافیت را در بخش دولتی افزایش دهد. اجرای این مصوبه به این کشور کمک کرده‌است امتیازش را در شاخص فساد از ۶۹ به ۷۰ بهبود ببخشد.


۱۴. فرانسه
فساد در فرانسه با به‌دست آوردن ۱ امتیاز و رسیدن به ۷۰ از ۱۰۰، کمی کاهش داشته‌است، و فساد به‌طور انبوه گسترده نیست. درگاه ضدفساد گَن اینتگریتی(شرکت خدمات مشاوره‌ای، م.) اشاره می‌کند “قانون جزا رشوه‌‌خواری فعال و منفعل و رشوه‌خواری مقامات داخلی و خارجی را جرم محسوب می‌کند.”


۱۳. پرتغال
یک شرکت حسابداری بریتانیایی به نام ارنست‌اند یانگ در ژوئن ۲۰۱۵ یک نظرسنجی انجام داد که طی آن ۸۳ درصد شهروندان پرتغالی اظهار کردند فساد و رشوه‌خواری در کشور به‌طور گسترده وجود دارد، و در ۲۰۱۴، خوزه سقراط، صدراعظم اسبق این کشور، به اتهام تقلب مالیاتی و پول‌شویی بازداشت شد. پرتغال در شاخص شفافیت ۶۳ امتیاز آورد.


۱۲. لهستان
این کشور با ۶۲ امتیاز فقط کمی با ۱۰ فاسدترین کشورهای سازمان هم‌کاری اقتصادی و توسعه فاصله داشت.
متاسفانه در لهستان فامیل‌بازی و رفیق‌بازی امری عادی است.
به گزارش گن اینتگریتی: “فساد سیاسی چالشی برای کسب‌وکار عادلانه است، چون سیاست‌مداران از مقام‌شان برای کسب منافع سواستفاده می‌کنند، و فامیل‌بازی و رفیق‌بازی به‌طور گسترده رایج است.”


۱۱. رژیم اشغالگر قدس
فقیرترین عضو سازمان هم‌کاری اقتصادی و توسعه، از ۱۰۰ امتیاز ۶۱ امتیاز در شاخص فساد درک‌شده کسب کرده‌است. در می‌۲۰۱۵، صدراعظم سابق این رژیم، ایهود اولمرت، محکوم شد به صورت غیرقانونی از یک سرمایه‌دار بانفوذ امریکایی بیش از ۱۵۰۰۰۰ دلار دریافت کرده‌است.


۱۰. اسلوونی
در سال‌های اخیر رسوایی‌های مفتضحانه‌ی زیادی در زمینه‌ی فساد در این کشور وجود داشته‌است. مثلا، در ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ اعتراضات شدیدی علیه جانز یانسا، صدراعظم، و زوران یانکوویچ، رهبر مخالفان صورت گرفت، چون آنها متهم بودند نتوانسته‌اند به درستی دارایی‌های شخصی‌شان را اعلام کنند.


۹. اسپانیا
ماریانو راخوی، صدراعظم اسپانیا قبل از این‌که اخیرا دوباره انتخاب شود، از سوی چهره‌های مخالف برجسته متهم به فساد بود، و درست همین هفته یک رسوایی جدید به حزب مردم، که حزب حاکم است ضربه زد. در طی این رسوایی ۲۴ نفر به اتهام رشوه‌خواری دستگیر شدند. در کل اسپانیا ۵۸ امتیاز از سازمان شفافیت بین‌الملل گرفته‌است.


۸. جمهوری چک
این کشور در شاخص امسال فساد درک‌شده ۵۶ امتیاز به‌دست آورده‌است، که نسبت به نظرسنجی سال گذشته پیشرفت داشته‌است. به نظر می‌رسد این امتیاز بازتاب پایان یک رسوایی فساد سیاسی باشد، که در ۲۰۱۳ منجر به استعفای اجباری صدراعظم پیتر ناکاس شد.


۷. کره‌ی جنوبی
فساد در کره‌ی جنوبی در ۲۰۱۵ یک موضوع مهم بود، که باعث استعفای اجباری لی وان-کو، صدراعظم این کشور شد. او متهم بود در جریان یادداشت خودکشی یک تاجر برجسته رشوه گرفته‌است. کره‌ی شمالی در شاخص فساد از ۵۶ امتیاز از ۱۰۰ گرفت.


۶. مجارستان
این کشور از ۵۴ در سال گذشته، امسال به ۵۱ رسیده‌است، و فساد در آن بیش‌تر شده‌است. دادن رشوه‌های کم به پزشکان و جراحان به‌طور گسترده در این کشور رایج است. یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۹۲ درصد مجارها فکر می‌کنند این کار درستی است.


۵. اسلواکی
این کشور هم با ۵۱ امتیاز از ۱۰۰، در جمع فاسدترین کشورهای اروپا است. در سال‌های اخیر رسوایی به اصطلاح گوریلی- که در آن سیاست‌مداران، و مدیران تجاری متهم به پرداخت و دریافت رشوه برای حفظ قراردادها بودند- مهم‌ترین موضوع در دستور کار سیاسی اسلواکی بوده‌است.


۴. یونان
فساد در یونان نسبت به سال گذشته افت داشته‌است. این کشور امسال در مقایسه با آخرین بار با ۳ امتیاز افزایش به ۴۶ رسیده‌است. گفته می‌شود عمل “پاکت کوچک” به‌طور گسترده در این کشور رایج است. پاکت کوچک اصطلاحی به رشوه دادن به منظور دریافت خدمات بهتر اطلاق می‌شود.


۳. ایتالیا
فساد در سومین بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه‌ی یورو اغلب با نام صدراعظم سابق ایتالیا، یعنی سیلویو برلوسکونی همراه است، کسی که بارها به فساد متهم شد، در ۲۰۱۳ محکوم به تقلب مالیاتی شد، و در ۲۰۱۵ برای پرداخت رشوه به یک سناتور مجرم شناخته‌شد. ایتالیا در شاخص فساد ۴۴ امتیاز آورده‌است.


۲. ترکیه
این کشور با ۴۲ امتیاز از ۱۰۰ عنوان فاسدترین کشور اروپا را دارد. در ۲۰۱۳، ترکیه با یک رسوایی عظیم مواجه شد که مدیر و عضو هیات مدیره‌ی یک بانک دولتی در آن نقش داشت، و گفته می‌شود تعداد زیادی از تاجران ارشد در رشوه‌خواری، ‌تقلب، قاچاق، و پول‌شویی دست داشتند.


۱. مکزیک
فاسدترین کشور سازمان هم‌کاری اقتصادی و توسعه مکزیک است، و فقط ۳۵ امتیاز دارد. شاید با توجه به این‌که مکزیک در قلب تجارت واردات مواد مخدر از امریکای لاتین به ایالات متحده قرار دارد، این خیلی عجیب نباشد. سلطان مشهور مواد مخدر خواکین “ال کاپو” گوزمان توانسته‌است با پرداخت رشوه‌های سنگین به مسئولان زندان ۲ بار از زندان فرار کند.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده
منبع: بیزینس اینسایدر

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد