درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 12:06   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23502صفحه نخست » شنبه، 1 خرداد 1395 - 12:31
تقویم روز ارتباطات/ سخنرانی مانوئل کاستلز در ایران
نویسنده: علی حجوانی - پروفسور مانوئل کاستلز را در ایران، بیشتر با کتاب های سه گانه «عصر اطلاعات» می شناسیم و چند نقد،مصاحبه و اظهارنظر تنها تجربه هایی است که جامعه شناسان، استادان علوم ارتباطات و علوم سیاسی از کاستلز دارند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پروفسور مانوئل کاستلز را در ایران، بیشتر با کتاب های سه گانه «عصر اطلاعات» می شناسیم و چند نقد،مصاحبه و اظهارنظر تنها تجربه هایی است که جامعه شناسان، استادان علوم ارتباطات و علوم سیاسی از کاستلز دارند.

 

حضور او در ایران و پاسخ دادن به پرسش های اهالی ارتباطات و جامعه شناسی زمینه مناسبی برای آشنایی بیشتر با این استاد دانشگاه برکلی بود؛ اتفاق مبارکی که دیروز عصر در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی روی داد و حاضران از نزدیک با نظرات کاستلز درباره نقش قدرت، صنعت و فرهنگ در نظام اجتماعی و سیاسی آشنا شدند.«مانوئل کاستلز انقلابی قدیمی است که در جمع انقلابیون حاضر شده است. زیرا او در ۲۰ سالگی خود را از رژیم فرانکو خلاص کرده و به اسپانیا آمده است.

 

کاستلز از ۱۹۷۲ در فرانسه به تدریس مسائل شهری مشغول بوده و از ۱۹۷۹ تا امروز استاد دانشگاه برکلی آمریکا است. او بین سال های ۹۶ تا ۹۸ میلادی، سه گانه خود را با عنوان عصراطلاعات نوشته است که در همه جا با استقبال روبه رو شده و در آن نقش قدرت سیاسی، تولید و جامعه را در کنار شیوه تولید و توسعه مورد بررسی قرار داده است.

 

ظهور جامعه شبکه ای و هویت فرهنگی از اصلی ترین بحث های کاستلز در حوزه جامعه شبکه ای است.» این جملات را پروفسور کاظم معتمدنژاد پس از خوشامدگویی کوتاهی بیان کرد و یونس شکرخواه به عنوان مجری مراسم از کاستلز خواست تا سخنانش را آغاز کند.

 

 « از این که به این دانشکده دعوت شدم بسیار خوشحالم. هرچند ایران را به خوبی نمی شناسم اما چند تن از بهترین دانشجویان برکلی و ام.آی.تی را دیده ام که درباره سیاست و اجتماع با من صحبت کرده اند. از طرفی با مسائل انسانی در ایران ارتباط نداشته ام. بسیار علاقه مندم ایران را بشناسم و دوست دارم شما درباره فرهنگ و ارتباطات مسائلی را به من بیاموزید.»سالن آمفی تئاتر پر شده بود و استادان سئوالات خود را کردند.

 

کاستلز همچنین درباره تغییر نگاه هویت پس از ۱۱ سپتامبر گفت: «پس از ۱۱سپتامبر، بحث هویت در دین و فرهنگ جدی شده است و اگر جریان های روشنفکری و مارکسیسم به این امر توجه نکنند به مسیر خطا خواهند رفت. پس از ۱۱ سپتامبر نیز قصد اطلاع رسانی به وجود آمد تا هویت های دینی را هویت های بنیادگرا و تروریسم جلوه دهد به طوری که ۴۰درصد مردم آمریکا تا مدت ها القاعده را با صدام یکی فرض می کردند.»

منبع: روزنامه شرق

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد