![4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199](http://www.shara.ir/media/image/test/270662.jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به عنوان رئیس قدیمی ترین و مهم ترین انجمن روابط عمومی جهانی، با افتخار عنوان می نمایم که جمهوری اسلامی ایران در تقویم خود روزی را به نام "روز ملی روابط عمومی" نامگذاری نموده است.
یکی از جنبه های نامگذاری روز ملی روابط عمومی، شناخت اهمیت روابط عمومی می باشد. یکی دیگر از جنبه های این نامگذاری، یادآوری مسئولیت های حرفه ای به متخصصان این حوزه است.
روابط عمومی نقش مهمی در تمامی جنبه های روابط فردی، بین فردی، اجتماعی و سازمانی ایفا می کند. روابط عمومیِ امروز، به عنوان یک حرفه (شغل) با ارزش و مؤثر، از شهرت برخوردار است. روابط عمومی، از جایگاهی محوری در جوامع مبتنی بر گفتگو، بردباری و ارزش های دموکراتیک، برخوردار می باشد.
این شهرت با یک زیربنای اخلاقی تقویت شده است. روابط عمومی اخلاقی، اساسِ مسئولیت اجتماعی است که شهرت و اعتبار یک سازمان را می سازد.
منشور اخلاقی انجمن بین المللی روابط عمومی که در سال 1961 پایه گذاری شد، استاندارد جهانیِ اخلاقِ روابط عمومی است. این منشور همچنین بر رفتار حرفه ای و اخلاقی توسط اعضای انجمن بین المللی روابط عمومی تاکید دارد.
چیز دیگری که روز ملی روابط عمومی در ایران یادآوری می کند، آن است که این روز فرصت مناسبی برای بازتاب جایگاه اجتماعی و تجاری امروزیِ این حرفه می باشد.
به علاوه، این روز را می توان به عنوان زمانی برای به اشتراک گذاری اصول و استراتژی های عملی روابط عمومی بین متخصصان این حرفه دانست.
انجمن بین المللی روابط عمومی با کمال مسرت از مناسبت روز ملی روابط عمومی به منظور گسترش بازشناسی تمامی کارگزاران و متخصصان روابط عمومی مسئول در ایران استفاده می نماید، و من برای تک تک شما آرزو دارم که در این روز خاص بهترین باشید.
Bart de Vries
رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در سال 2016-2017
|