درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:17   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 621صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 27 اردیبهشت 1391 - 06:29
نگاهی به روز ملی ارتباطات و روابط عمومی از آغاز تاکنون
اگر مبنای شکل گرفتن اندیشه‌های روابط عمومی را همان سال 1330 قرار دهیم، این تشکل حرفه‌ای 56 سال انتظار کشید تا در سال 1386 «اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابط‌ عمومی» به همت شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد و این روز در بین اهالی روابط عمومی «روز روابط عمومی» نام گرفت.
  

  گزارش- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا):

برای اولین بار و پیش از همه، شرکت سابق نفت ایران و انگلیس تا سال 1330 یک دفتر اطلاعات و مطبوعات داشت که رابط بین این شرکت و مطبوعات بود.

پس از ملی شدن صنعت نفت دفتری تحت همین عنوان در شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد و عنوان همین دفتر بود که بعدها به روابط عمومی تبدیل شد.

اگر مبنای شکل گرفتن اندیشه‌های روابط عمومی را همان سال 1330 قرار دهیم، این تشکل حرفه‌ای 56 سال انتظار کشید تا در سال 1386 «اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابط‌ عمومی» به همت شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد و این روز در بین اهالی روابط عمومی «روز روابط عمومی» نام گرفت.

نامگذاری روزی به نام «روز روابط عمومی» در قالب روز ارتباطات و روابط عمومی موضوعی خلق‌الساعه و بدون پیشینه نبود.

در حاشیه مراسم معرفی برترین‌های روابط عمومی در سال 1378، سال 1379 از سوی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام «سال روابط عمومی» نامیده شد.

در سال 1382 مهدی باقریان، مدیر وقت روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیر طوسی در یادداشتی با عنوان «تراژدی روابط عمومی ایران» پیشنهاد کرد روزی به نام «روز روابط عمومی» تعیین شود.

در «اولین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران» که از سوی مؤسسه کارگزار روابط عمومی برگزار شد و در بند 3 قطعنامه پایانی این کنفرانس پیشنهاد شد، برای ارج‌گذاری و اعتلای نام و جایگاه حرفه‌ای روابط عمومی، روزی به نام «روز روابط عمومی» نامگذاری شود.

طرح نامگذاری، یک روز در تقویم کشور با نام «روابط عمومی» که از سوی انجمن روابط عمومی استان کرمان به شورای فرهنگ عمومی استان پیشنهاد شده بود مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد جهت طرح در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به این شورا ارسال شود.

در سال 1385 و همزمان با برگزاری «سومین کنفرانس روابط عمومی ایران» مؤسسه کارگزار روابط عمومی در نظر داشت با تدارک برنامه‌هایی مفصل هفته روابط عمومی را برگزار کند و ویژه‌نامه‌ای هم در این زمینه منتشر شد، اما با توجه به نامه اداره کل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع مسکوت ماند.

انجمن روابط عمومی، مؤسسه آرمان روابط عمومی و دبیرخانه همایش ملی روابط عمومی الکترونیک نیز در سال 1385 نامگذاری چنین روزی را در برنامه‌ها و همایش‌های خود مطرح کردند و پس از رایزنی‌های مختلف و مشورت با صاحبنظران و کارشناسان روز 27 اردیبهشت با نام روز «ارتباطات و روابط عمومی» نام گرفت.

در روز 27/12/1384 و آخرین روزهای این سال، معاون امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیشنهاد مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی طی درخواستی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا با عنایت به لزوم توجه خاص به روابط عمومی در کشور و ضرورت توجه به این مقوله از طریق نامگذاری یک روز خاص به این نام، روزی به نام روز
روابط عمومی نامگذاری شود. وی در این نامه به پیگیری‌ها و پیشنهادات انجمن‌ها و مؤسسات فعال روابط عمومی در این خصوص اشاره کرده بود و دلایل برجسته نامگذاری این روز را اینگونه اعلام کرده بود:

ـ برجسته‌ سازی روابط عمومی در سطح افکار عمومی

ـ تبیین ضرورت توجه به مقوله روابط عمومی در سطح مدیران ارشد و ارتقای دیدگاه آن‌ها در این خصوص.

ـ تجمیع مراسم مختلف گرامی‌داشت روابط عمومی در یک روز معین

ـ جلوگیری از کنترل روابط اجتماعی و ضعف اخلاق اجتماعی در سطح کشور

در پاسخ به این درخواست مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی طی نامه‌ شماره 1555/الف مورخ 19/9/85 اعلام کرد: در خصوص پیشنهاد نامگذاری یک روز به عنوان «روز روابط عمومی» برابر مصوبه جلسه 590 مورخ 28/6/85 شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز 27 اردیبهشت به عنوان «روز ارتباطات و روابط عمومی» تعیین و اعلام می‌گردد.

پس از آن در تاریخ 2/10/85 مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد: نامگذاری روز 27 اردیبهشت به عنوان روز روابط عمومی نشان از اهتمام جدی مسؤولان نسبت به اهمیت و کارکرد نهاد روابط عمومی دارد و امیدواریم دست‌اندرکاران روابط عمومی کشور نیز با حضور مؤثر خود در نظام اطلاع‌رسانی کشور، در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق برنامه چشم‌انداز 20 ساله کشور به ایفای نقش خود بپردازند.

 

روز جهانی روابط عمومی

مؤسسه کارگزار روابط عمومی با انتشار فراخوانی در سال 1386 و همزمان با برگزاری «روز روابط عمومی» از همه اندیشمندان، صاحبنظران، مدیران و کارشناسان حوزه ارتباطات و روابط عمومی در داخل و خارج کشور خواست، نظرات خود را برای ثبت روز جهانی روابط عمومی به این مؤسسه اعلام کنند. این فراخوان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و آنان نیز این پیشنهاد را نظر فوق‌العاده‌ای خواندند که می‌تواند تمامی اعضای این جامعه بزرگ را در سرتاسر جهان به هم نزدیک کند و آنها را قادر سازد که فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های یکدیگر را در مورد مسایل مختلف بدانند و با باز کردن کانال کار جدید ارتباطی، جایگاهی برای بحث‌ها و گفت وگوهای سالم و مؤثر فراهم نمایند. آنها تأکید کرده بودند که «نامگذاری روز جهانی روابط عمومی» باعث ایجاد روابط برادرانه و تفاهم میان جوامع مختلف خواهد شد.

 

 

نگاهی به گذشته:

روز روابط عمومی: بزرگداشت روز روابط عمومی در صبح روز 14 سپتامبر 2005 میلادی با صرف صبحانه بزرگان و حضور جیمز آرنولد APR و عضو انجمن روابط عمومی آمریکا (PRSA) آغاز شد. جمعی از کارگزاران برگزیده (با سابقه ای بیش از 16 سال) این شانس را داشتند تا از نظرات یک متخصص معتبر و سخنران ارشد روز روابط عمومی بهره ببرند.

 

نامه ای از برگزارکننده روز روابط عمومی در سال 2005

خدا را شکر می کنم که من موهایم را رنگ می کنم وگرنه چند تار سفید بیشتر روی موهای ژولیده ام بود. برنامه ریزی روز روابط عمومی سال 2005 تجربه پرشور و شوق بود. مملو از اولین ها- اولین باری که، اولین حضور جیمز آرنولد، APR، و اعضاء PRSA (روابط عمومی آمریکای جنوبی) در هوستون (Houston)، اولین باری که ما یک جلسه محلی PRSA برگزار کردیم و اولین حمله قلبی من (شوخی کردم.)

روز روابط عمومی سال 2005 کنتر از دو هفته پس از حادثه کاترینا و هجوم هزاران آواره به هوستون، برگزار شد. تقریبا تمام کارگزاران روابط عمومی که من می شناختم، دو برابر وظایف خود، بدون ساعت ناهاری کار می کردند و تعطیلات هفته بسیاری را اضافه کاری می ایستادند. در این شرایط، سوزان ریچاردسون و من نفس هایمان را در سینه حبس کرده بودیم. در ذهن ما یک پرسش وجود داشت: آیا کسی می توانست در این مراسم شرکت کند؟

بیش از 200 کارگزار روابط عمومی در این مراسم حضور یافتند. با توجه به آن تندباد کاترینا!

همانند هر کار گروهی، روز روابط عمومی در سال 2005، بدون تلاش های بی وقفه و جانفشانی اعضاء کمیته و دانشجویان، برگزار نمی شد.

بدون کمک های زیربنایی آن ها، روز روابط عمومی وجود نمی داشت.

البته تشکر مخصوص برای حامیان مالی (اسپانسر) ما است که بیشترشان در طول سال ها همواره حامی روابط عمومی بودند.

اعضای اصلی هیات روابط عمومی روز روابط عمومی در سال 2005 که برای دومین سال پیاپی در این هیات حضور داشتند، میزبان یک سالن پر از حضار بودند. این برنامه که توسط گروه متخصصین جدید روابط عمومی هوستون (PRSA Houston's New Professionals) پشتیبانی مالی می شد، این افراد را در هیات خود داشت: تری لارسون (اندبریج انرژی)، جف براون (آمرمن اکسپرینس)، کیمبرلی کامپل (SPACEHAB)، و برنادوت موریس (بلک پی آر وایر/ ارتباطات سانشاین). فیل مورابیتو (Phil Morabito)، موسس ارتباطات پیرپونت هوستون، ریاست جلسه را بر عهده داشت. هیات یک ساعت اول را به پرسش و پاسخ اختصاص داد و دیدگاه های شخصی درباره موضوعاتی همانند نحوه نفوذ در صنایع و اشتباهات رایج روابط عمومی مطرح شد.

در مجموع، بیش از 200 متخصص ارتباطات در بزرگداشت روز روابط عمومی سال 2005 شرکت کردند. با توجه به این که این همایش کمی بعد از حادثه کاترینا (کمتر از دو هفته) برگزار شد و تعهد و تلاش کارگزاران روابط عمومی، این همایش یک شاهکار واقعی محسوب می شود. از شما و تمام کسانی که در این همایش حضور داشتند تشکر می نمایم.

 

13 سپتامبر را به خاطر بسپارید

مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی انجمن روابط عمومی آمریکا بخش هوستون، 13 سپتامبر 2007 برگزار می شود.

همچنین روز روابط عمومی کالج یا دانشگاه از دیگر برنامه هایی است که در ایالات متحده برگزار می شود.

 

هفته روابط عمومی در رومانی:

در سال 2003، برای نخستین بار هفته روابط عمومی در رومانی گرامی داشته شد.

با برگزاری این هفته، به طور مسلم بعضی مسایل مربوط به روابط عمومی بهبود می یابد اما باید در نظر داشت که این مراسم برای نخستین بار بود که در رومانی برگزار می شد. گالا را می توان با دیگر موارد مشابه آن در کشورهایی نظیر آلمان، انگلستان، اتریش و دیگر کشورها مقایسه کرد.

برگزاری این مراسم در واقع فعالیتی بود برای کمک به بهبود شمای کلی حرفه و صنعت روابط عمومی.

هدف از آن، افزایش درک بهتر نسبت به ارتباطات حرفه ای در سطح بین المللی است که افراد شاغل در حرفه روابط عمومی از رومانی را با سایر همکاران شان در دیگر نقاط جهان مرتبط سازد.

 

 سال روابط عمومی در مالزی

به دلیل اهمیتی که روابط عمومی در کشور مالزی و توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارد سال 2007 در مالزی سال روابط عمومی نامگذاری شده است. در این زمینه کتاب های متعددی در مالزی چاپ شده که نشانگر جایگاه روابط عمومی در این کشور می باشد.

 

 اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابط عمومی

اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابط عمومی در روز پنج‌شنبه 27 اردیبهشت ماه 1386 در سالن کنفرانس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

در این همایش دکتر احمدی‌نژاد سخنرانی کرد. رییس‌جمهور، برقراری ارتباط با مردم و ایجاد اعتماد بین مردم و دستگاه های اجرایی را «مهم‌ترین هنر روابط عمومی» دانست و گفت: «روابط عمومی‌ها باید برقرار کننده ارتباط مردم با دستگاه های مسئول باشند». وی تأکید کرد ما مردم را رقیب و مشتری نمی‌دانیم؛ مردم صاحب و مالک کشور هستند و هدف روابط عمومی از نظر ما جلب اعتماد و همکاری و مشارکت مردم برای ساختن کشور است.

همچنین در این همایش دکتر غلامعلی حداد عادل- رییس وقت مجلس شورای اسلامی- ارتباطات قوی را از مؤلفه‌های قدرتمندی یک کشور دانست و بر تقویت روابط‌ عمومی‌ها در کشور تأکید کرد.

در این همایش همچنین تمبر یادبود روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با حضور رییس‌جمهور و وزرای صنایع و معادن، مسکن و شهرسازی و سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت رونمایی شد.

همچنین آیین‌نامه بزرگداشت «روز روابط عمومی و روابط عمومی» در 5 فصل و 11 ماده از سوی دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت در مورخه 13/12/1385 تصویب و ابلاغ شد؛ و اینگونه روابط عمومی پس از 56 سال، روزی را به نام خودش ثبت کرد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد