درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 15:47   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22895صفحه نخست » یکشنبه، 12 اردیبهشت 1395 - 06:23
ایده‌های بزرگ برای برندآفرینی
طراحی لوگو: نکات ابتدایی
خلاصه کردن نام برند شرکت‌های تجاری در اواخر قرن بیستم به موضوعی محبوب بدل شد و به همین دلیل در حال حاضر برندها با مشکل کمبود شدید نام‌ها و دامنه‌های اینترنتی کوتاه مواجه شده‌اند.
  

طراحی لوگو: نکات ابتدایی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، خلاصه کردن نام برند شرکت‌های تجاری در اواخر قرن بیستم به موضوعی محبوب بدل شد و به همین دلیل در حال حاضر برندها با مشکل کمبود شدید نام‌ها و دامنه‌های اینترنتی کوتاه مواجه شده‌اند. در چنین شرایطی استفاده از نام‌های طولانی‌تر نیز رواج یافته و دیگر تنها شاهد برندهایی با نام‌ها و دامنه‌های اینترنتی کوتاه نیستیم.

امروزه استفاده از حروف اول نام شرکت تجاری‌تان جهت خلق یک نام کوتاه چندان پسندیده نیست. آنچه این روزها متداول است استفاده از حروف خلاصه شده در نام تجاری اصلی است. چنانچه برند شما با نام کوتاه و خلاصه بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد، از همان استفاده کنید.

به‌عنوان مثال هیچ کس انتظار ندارد که شبکه جهانی BBC از نام کامل خود (British Broadcasting Center) استفاده کند، یا شرکت خودروسازی BMW از نام کامل خود (Bayerische Motoren Werke ) استفاده کرده و آن رو روی خودروهای تولیدی خود حک کند.

 

ایده

یکی از محبوب‌ترین نام‌های تجاری که بسیاری از مردم در پی آن بوده و تعداد قابل توجهی از برندهای دیگر نسخه‌های تقلبی آن را روانه بازار کرده‌اند، برند «لویی ویتون» است. شرکت لویی ویتون با وجود استفاده از حروف L  و V در لوگوی خود، نام کامل لویی ویتون را نیز حفظ کرده و از آن در محصولات خود استفاده می‌کند.

آقای ویتون در قرن نوزدهم میلادی به تولید کیف و چمدان در پاریس می‌پرداخت، به دلیل کپی شدن طرح‌های منحصر به فرد محصولاتش تصمیم گرفت تا با استفاده از دو حرف L و V در لوگوی خود و نصب آن روی کیف‌ها و چمدان‌های تولیدی خود، آنها را از کالاهای تقلبی و مشابه متمایز سازد. هم‌اکنون لوگوی خلق شده توسط آقای ویتون روی کیف‌های گران قیمت این برند قرار گرفته و کسانی که توانایی پرداخت هزینه گزاف محصولات لویی ویتون را دارند، با خرید کیف‌های این برند آن را در معرض دید دیگران قرار می‌دهند.

لوگوی شرکت لویی ویتون در رنگ‌های مختلف و حتی به همراه طرح‌های سایر طراحان مشهور جهان روی محصولات این شرکت نصب شده، اما لوگوی نصب شده روی چمدان‌های لویی ویتون همان لوگوی کلاسیک این برند بوده و هرگز دستخوش تغییر نشده است.

چنانچه در لوگوی شرکت‌تان از حروف اولیه نام اصلی استفاده شده و این لوگو برای مدت طولانی در بازار حضور داشته و مورد توجه مردم قرار گرفته است، آن را تغییر نداده و همچنان کالاهای خود را با همان لوگو به بازار عرضه کنید.

 

آنچه باید در عمل انجام دهیم

* در نظر داشته باشید چنانچه از حروف ابتدایی نام کامل شرکت خود در لوگوی آن استفاده کنید، مردم شرکت شما را با همان نام کوتاه خطاب می‌کنند.

* توجه کنید که اگرچه اسامی کوتاه و خلاصه شده ممکن است به آسانی تلفظ شوند، اما از سوی دیگر ممکن است با اسامی سایر برندها اشتباه شود. چنانچه حروف ابتدایی نام تجاری‌تان بسیار عمومی و پرتکرار است، از نام کامل شرکت تجاری خود به‌عنوان برند استفاده کنید.

* اگر برای مدت بسیار طولانی از حروف ابتدایی نام اصلی شرکت تجاری خود استفاده می‌کنید، آن را تغییر نداده و همچنان از همان نام در برند و لوگوی‌تان استفاده کنید.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد