درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 08:18   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  افراد دارای معلولیت را در اتاق خبر و در گزارش‌هایتان بگنجانید
  آیا هوش مصنوعی به آگاهی رسیده است؟
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21841صفحه نخست » چهارشنبه، 5 اسفند 1394 - 12:58
ایده‌های بزرگ برای برندآفرینی
لوگو به‌عنوان نماد برند
کلمه برند نخستین بار زمانی مورد استفاده قرار گرفت که نام مالک گاوها را با استفاده از یک فلز داغ روی بدن این حیوان حک می‌کردند تا مالک آن مشخص باشد.
  

لوگو به‌عنوان نماد برند

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کلمه برند نخستین بار زمانی مورد استفاده قرار گرفت که نام مالک گاوها را با استفاده از یک فلز داغ روی بدن این حیوان حک می‌کردند تا مالک آن مشخص باشد. اما پیش از آنکه این موضوع به‌عنوان سرآغاز استفاده از کلمه برند مطرح شود، سازندگان محصولات گوناگون نام مورد نظر خود را روی برند مورد علاقه شان حک می‌کردند و قدمت این موضوع به دوران رم باستان بازمی‌گردد. در قرن بیست و یکم، یک برند چیزی است بسیار بیشتر از یک لوگو، برخی برندها اصلا از لوگو استفاده نمی‌کنند، اما لوگوها نماد بصری یک برند محسوب می‌شوند. به همین دلیل است که یک لوگوی مناسب و غریزی می‌تواند برای مدت‌های طولانی در خاطر افراد بماند. استفاده از لوگو به مشتریان کمک می‌کند تا در وقت خود صرفه‌جویی کرده و محصول مورد نظرشان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیابند.

ایده

امروزه لوگوی شرکت نایک در سراسر جهان شناخته شده است. همزمان با توسعه هویت برند نایک، میزان شهرت لوگوی این شرکت تولید لوازم ورزشی از نام آن بیشتر شده است. نام نایک به دو صورت متفاوت از آنچه این شرکت خود از آن استفاده می‌کند تلفظ می‌شود. در افسانه‌شناسی یونان باستان، نایک الهه بالداری است که نماد پیروزی و فتح بوده و به‌صورت نیکی تلفظ می‌شود. در سال 1971 میلادی فیل نایت با پرداخت 35 دلار به یک گرافیست به نام کارولین دیویدسون از وی خواست تا لوگوی شرکت نایک را طراحی کند.

بعدها که شرکت نایک به محبوبیت جهانی و موفقیت‌های قابل توجهی دست یافت، آقای نایت از طراح لوگوی شرکت نایک به شیوه کاملا مناسبی تقدیر به عمل آورد.لوگوی شرکت نایک شبیه یک تیک به نظر می‌رسد، نشانه‌ای از موفقیت که با شعار «انجامش بده» این شرکت در تناسب کامل قرار دارد. شما می‌توانید یک دونده را تصور کنید که در حال بازگشت به خانه است  و پس از رسیدن به خانه به لیست کارهای روزانه خود مراجعه کرده و آن را تیک می‌زند، این دقیقا همان چیزی است که مدیران شرکت نایک می‌خواهند.

لوگوی نایک بسیار مناسب و عالی است چرا که بسیار ساده بوده و به آسانی قابل تشخیص است. از جمله قابلیت‌های لوگوی نایک آن است که به آسانی می‌تواند بر پشت، جلو، چپ و راست لباس‌ها و کفش‌های ورزشی قرار گیرد.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

* طراحی یک محصول می‌تواند به‌عنوان یک نشان تجاری ثبت شود، بنابراین چنانچه قصد دارید از طرح خاصی استفاده کنید، پیش از هر چیز بررسی کنید که طرح مذکور توسط دیگران ثبت نشده باشد، سپس به ثبت قانونی طرح مورد نظرتان اقدام کنید.

* مدیران شرکت‌های جوانی نظیر «نایک»  و «innocent drinks» معمولا از دوستان و اطرافیان خود می‌خواهند تا لوگوی آنها را طراحی کنند. چنانچه در اطراف خود دوستانی دارید که از طراحی تجاری سررشته داشته و در کالج هنر تحصیل کرده‌اند، برای طراحی لوگوی مورد نظرتان از مهارت آنها استفاده کند. در غیر‌این صورت با ارائه تعریف دقیقی از ارزش‌های برند و لوگوی مورد نظرتان، طراحی آن را به یک آژانس حرفه‌ای طراحی بسپارید.

* چنانچه می‌توانید، از یک رنگ در طراحی لوگوی خود استفاده کنید، چراکه این موضوع سبب می‌شود تا در هزینه‌های مربوط به چاپ آن صرفه‌جویی کنید.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد