درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20077صفحه نخست » شنبه، 14 آذر 1394 - 10:10
نورافکن شبکه‌های اجتماعی
آنچه سبب تمایز بازارها در اقتصاد این دوره از تاریخ با دوران قبل می‌شود، گردش جریان اطلاعات است که توسط شبکه‌های مختلف فناوری اطلاعات در اختیار افراد قرار گرفته است.
  

نورافکن شبکه‌های اجتماعی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، آنچه سبب تمایز بازارها در اقتصاد این دوره از تاریخ با دوران قبل می‌شود، گردش جریان اطلاعات است که توسط شبکه‌های مختلف فناوری اطلاعات در اختیار افراد قرار گرفته است. در زمان حاضر یافتن تولیدکننده یا فروشنده یا خریدار یک کالای خاص در اقصی نقاط جهان با کمتر از چند دقیقه از طریق سیستم‌های ارتباطی اینترنت قابل انجام است. این پدیده تحت عنوان اجزای دسترسی به بازار همواره مدنظر موافقت‌نامه‌های سازمان تجارت جهانی بوده است و امروزه بیش از هر زمان دیگر این بستر فراهم شده است.

در ذیل شبکه‌های اجتماعی معمولا گروه‌های هم فکر همانند یک خانواده بزرگ به شکل یک هسته شکل می‌گیرند. این گروه‌ها با توجه به سلایق افراد و کاربردهای متنوع آنها می‌توانند کارکرد‌های اقتصادی بسیار داشته باشند. به‌عنوان مثال این گروه‌ها در زمینه‌های اشتغال، سرمایه‌گذاری، مصرف، کیفیت خدمات و... به شکل تخصصی اطلاعات مربوطه را مبادله کرده و نقش مهمی در کامل شدن اطلاعات در بازار ایفا می‌کنند. نشر گسترده اطلاعات در مورد کالاها، خدمات و بازارها به‌عنوان یک زیرساخت بسیار مناسب برای رشد اقتصادی کشورها به شمار می‌رود. به عبارت دیگر اگر قرار بود این اطلاعات از طریق دیگری منتشر شود، هزینه و زمان بیشتری صرف می‌شد و به اصطلاح اقتصادی هزینه مبادله افزایش می‌یافت.

کاربرد دیگر این شبکه‌ها در تامین سرمایه و شیوه‌های تامین مالی جمعی  (crowd funding)  است که در بانکداری جدید تعریف شده است. این شیوه‌ها می‌تواند بستری مناسب برای تامین مالی بنگاه‌ها، طرح‌ها، حمایت از ایده‌ها و مخترعان و حتی امور خیریه و قرض‌الحسنه باشد. شرایط فعلی در فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان معرفی، تبلیغ، استفاده از امکانات و جلب و تجهیز منابع را از طریق شبکه‌های اجتماعی فراهم ساخته است. از سوی دیگر ‌باید به شفافیت در اقتصاد اشاره کرد. متاسفانه بسیاری از دولت‌ها به دلیل نگرانی از بروز تحولات در جامعه که ممکن است باعث دگرگونی‌هایی در سطوح مدیریت شود، از هرگونه تحول متفاوت با جریان غالب روزمره هراس دارند. زیرا ممکن است این فعل و انفعالات موجب شود که منافع این مدیران دستخوش تحول شود. آنها گاه فراموش می‌کنند که وظیفه مدیران تامین منافع شخصی نیست و آنها نباید صرفا به دنبال حداکثر کردن سود شخصی خود یا گروهشان باشند.

این یک واقعیت در ادبیات جامعه شناسی سیاسی معروف به «الیگارشی آهنین رابرت میشلز» است که مدیران بیش از آنکه نگران منافع ملی و جامعه باشند به دنبال منافع شخصی و گروهی خود هستند. براساس این تئوری، انواع سازمان‌ها، بدون توجه به اینکه در آغاز کار دموکراتیک یا اتوکراتیک بوده باشند، در آخر ضرورتا به الیگارشی بدل خواهند شد. بر این اساس می‌توان امیدوار بود که شبکه‌های اجتماعی باعث تحدید مدیران شده و اجازه ندهد آنها فراتر از قانون گام بردارند و این امر در نهایت می‌تواند منافع اجتماعی بسیاری را به همراه داشته باشد. بنابراین چنانچه مدیران در جای جای کشور علاقه‌مند به بهبود عملکرد باشند، باید خود از شبکه‌های اجتماعی حمایت کرده و بستری را فراهم کنند تا جریان اطلاعات به سرعت و سهولت در جامعه به گردش درآید. در این صورت مدیران با نورافکن شبکه‌های اجتماعی خواهند دید که در گوشه غارهای تاریک کشور چه موجودات متخلفی در پی از بین بردن منافع ملی هستند و به این وسیله می‌توانند دست‌های مخرب را شناسایی و مشکلات را حل کنند. امیدواریم مدیران تدبیر به خرج داده و به آزادی شبکه‌های اجتماعی تن دهند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3645

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد