درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:26   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19613صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومییکشنبه، 24 آبان 1394 - 11:28
روانشناسیِ انتشار عکس سلفی
روزانه حدود دو میلیارد تصویر در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل فیسبوک و اینستاگرام آپلود می‌شود که از بین آنها میلیون‌ها عکس، خودنگاره یا سلفی هستند.
  

روانشناسیِ انتشار عکس سلفی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، گروهی از روانشناسان آلمانی و لهستانی در پاسخ به این پرسش که چرا مردم این همه سلفی می‌گیرند و در سایت‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، در دو مطالعه روی بیش از 1200 زن و مرد به بررسی دقیق شخصیت افرادی پرداختند که تصاویر سلفی خود را منتشر می‌کنند.

 

در اولین مطالعه از حدود 750 زن و مرد درخواست شد تا تعداد عکس‌های سلفی که در ماه گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌ بودند را اعلام کنند.

 

علاوه بر این، شرکت‌کنندگان در این مطالعه سه پرسشنامه شخصیت‌شناسی را تکمیل کردند. روانشناسان مشاهده کردند این افراد 350 عکس سلفی، بیش از 100 تصویر سلفی به همراه همسر یا نامزد و بیش از 200 عکس سلفی در کنار دوستان منتشر کرده‌ بودند.

 

همچنین در مقایسه انجام گرفته مشخص شد مردان تنها به طور متوسط در هر ماه 3.3 عکس سلفی از خود منتشر کرده‌اند در حالی که این رقم در زنان به طور متوسط 6.7 بوده است. همچنین تعداد تصاویر سلفی زنان با دوستانشان 6.1 بوده در حالی که این رقم در مردان با اختلاف زیاد و حدود 2.6 ثبت شده است.

 

روانشناسان همچنین بر اساس تست‌های شخصیت‌شناسی دریافتند مردان و زنانی که بالاترین نمره را به لحاظ «خودنمایی اجتماعی» و برون‌گرایی کسب کرده‌اند، بیشترین تعداد عکس‌های سلفی را نیز منتشر کرده‌اند. همچنین در این مطالعه روانشناسان دریافتند که رابطه‌ای بین انتشار عکس‌ سلفی و اعتماد به نفس وجود ندارد. علاوه بر این روانشناسان دریافتند هم در مردان و و هم در زنان ویژگی‌هایی چون «خودخواهی» یا «خود ناباوری» نقشی در کاهش یا افزایش انتشار عکس سلفی ندارد.

 

از آنجا که اعلام مجموع تعداد سلفی‌ها بر اساس اطلاعات خود افراد بوده، متخصصان دومین مطالعه را انجام دادند. در مطالعه دوم از دانشجویان درخواست کردند تا تمامی سلفی‌هایی که دوستانشان در صفحه اجتماعی فیسبوک منتشر کرده‌اند شمارش کنند. یافته‌های به دست آمده حاکی از وجود ارتباط بین اعتماد به نفس و انتشار تصاویر سلفی میان مردان بود. مردانی که زیاد به خودشان فکر می‌کردند تمایل بیشتری به انتشار تصاویر سلفی داشتند اگرچه رابطه‌ای بین اعتماد به نفس و انتشار عکس سلفی همراه با دوستان، نامزد یا همسر مشاهده نشد.

 

روانشناسان همچنین در پاسخ به این سوال که چرا نتایج این دو مطالعه متفاوت بوده، توجیه‌ کرده‌اند که در اولین بررسی متخصصان، شبکه‌های اجتماعی مختلفی را مورد مطالعه قرار دادند در حالیکه در مطالعه دوم تنها فیسبوک به عنوان شبکه مدنظر انتخاب شد.

 

به گزارش «مدیکال دیلی»، به رغم یافته‌های به دست آمده هنوز رابطه بین اعتماد به نفس و رسانه‌های اجتماعی آنلاین به طور دقیق مشخص نیست.

 

منبع: ایسنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد