درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:30   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  50 مدیر ارشد بازاریابی برتر کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18467صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 14 شهریور 1394 - 12:50
عکاسی
عکاسان تصویرهائی را تولید و حفظ می کنند که منظره ای را به تصویر می کشند، داستانی را بازگو می کنند یا حادثه ای را ثبت می کنند. برای خلق عکس هائی با کیفیت تجاری، عکاسان باید تخصص فنی و خلاقیت را با هم داشته باشند. ایجاد یک تصویر موفق نیاز به انتخاب و ارائه سوژه ای با توانائی تاثیر گذاری خاص و انتخاب تجهیزات مناسب دارد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


ماهیت کار
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عکاسان تصویرهائی را تولید و حفظ می کنند که منظره ای را به تصویر می کشند، داستانی را بازگو می کنند یا حادثه ای را ثبت می کنند. برای خلق عکس هائی با کیفیت تجاری، عکاسان باید تخصص فنی و خلاقیت را با هم داشته باشند. ایجاد یک تصویر موفق نیاز به انتخاب و ارائه سوژه ای با توانائی تاثیر گذاری خاص و انتخاب تجهیزات مناسب دارد.

 

به عنوان مثال، عکاسان ممکن است با نورپردازی ظاهر یک سوژه را تقویت کنند و یا با تار کردن پس زمینه توجه بیننده را به جنبه خاصی از تصویر معطوف کنند. امروزه،‌ بسیاری از دوربین های عکاسی شرایطی مانند سرعت دیافراگم و بازی دریچه نور را خود بخود تنظیم می کنند. آنها همچنین به عکاس اجازه می دهند تا این تنظیم ها را به صورت دستی انجام دهد تا بتواند به خلاقیت و کنترل فنی بالاتری برروی فرایند تصویر برداری دست یابد. علاوه بر دوربین های خودکار و دستی، عکاسان از مجموعه ای از فیلم ها، عدسی ها، و تجهیزات ـ از فیلترها، سه پایه ها و فلاش ها گرفته تا وسائل نورپردازی خاص استفاده می کنند.


عکاسان یا از دوربین های معمولی رایج و یا از دوربین های جدید دیجیتال که تصاویر را به صورت الکترونیکی ثبت می کنند استفاده می کنند. یک دوربین عکاسی معمولی تصاویر را بر روی یک فیلم هالید نقره ثبت می کند که باید چاپ شود. بعضی عکاسان فیلم خود را برای پردازش به لابراتوار می فرستند. فیلم های رنگی برای پردازش و چاپ نیاز به تجهیزات گرانقیمت و شرایط ایده آل دارند. دیگر عکاسان، بخصوص آنهائی که از فیلهای سیاه و سفید استفاده مکنند یا نیاز به جلوه های ویژه دارند،‌ ترجیح می دهند که عکس های شان را خودشان پردازش و چاپ کنند. این عکاسان باید برای کار کردن با یک تاریکخانه مجهز یا نرم افزار مناسب برای پردازش و چاپ دیجیتالی مهارت فنی لازم را داشته باشند.


امروزه، پیشرفت های اخیر در فن آوری الکترونیکی، ایجاد و اسکن کردن فیلم های استاندارد 35 میلی متری و دیگر انواع فیلم و استفاده از اسکنرهای مسطح رومیزی و لابراتوارهای فتو فینیش برای ایجاد تصویرهای دیجیتالی قابل خواندن توسط رایانه را برای عکاسان میسر ساخته است. پس از تبدیل فیلم به تصویر دیجیتالی، عکاسان می توانند تصاویر را ویرایش کرده و به جاهای دیگر بفرستند که این کار تهیه و انتقال تصویر را از مکان های دورراحت تر و سریعتر می کند.

 

عکاسان همچنین با استفاده از رایانه ها و نرم افزارهای تخصصی می توانند برای ایجاد جلوه های مورد نظر، تصاویر دیجیتالی و یا اسکن شده را دستکاری یا تقویت کنند. این تصاویر، مانند موسیقی، بر روی سی دی قابل ذخیره کردن می باشند. فن  آوری دیجیتال همچنین تولید تصاویر بزرگتر، رنگی تر و دقیق تر را برای اشتفاده در آگهی های تبلیغاتی،‌ هنر عکاسی و تحقیقات علمی ممکن ساخته است.

 

بعضی از آنها از این فناوری در ساخت تابلوهای تبلیغاتی به روش الکترونیک استفاده می کنند. از آنجائی که امروزه بیشتر کارهای عکاسی نیاز به فناوری رایانه ای دارد، عکاسان باید از نرم افزار ویرایش رایانه ای دانش کافی و کاربردی داشته باشند. بعضی عکاسان در مقوله هایی مانند چهره و یا عکاسی تجاری و صنعتی، علمی، ‌خبری یا هنرهای زیبا متخصص می شوند. عکاسان چهره از افراد به صورت فردی یا گروهی عکس می گیرند و اغلب در استودیوهای شخصی خودشان کار می کنند. بعضی در تصویر برداری مجالس ازدواج یا مراسم دانشگاهی تخصص دارند و در محل مراسم کار می کنند.


عکاسان تجاری و صنعتی از سوژه های گوناگونی مانند ساختمان ها، مدل ها، کالاهای فروشی،‌ هواپیماها و مناظر عکس می گیرند. این عکس ها در رسانه های مختلفی مانند کتاب ها،‌ گزارشات،‌ تبلیغات و کاتالوگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. عکاسان صنعتی اغلب از تجهیزات،‌ ماشین آلات، تولیدات، کارگران و صاحب منصبان شرکت ها عکس می گیرند. این عکس ها سپس در تجزیه و تحلیل پروژه های مهندسی،‌ تبلیغات یا ثبت گسترش و کاراندازی تجهیزات مانند نصب تاسیسات اسکله به کار می روند. این نوع عکاسی معمولا در محل انجام می شود. عکاسان علمی با استفاده از دانش تولید کنندگان علم،‌ داده ها و پدیده های علمی و پزشکی را به تصویر کشیده و ثبت می کنند. آنها معمولا در زمینه های علمی مانند مهندسی، پزشکی،‌ زیست شناسی و شیمی ار دانش اضافه بر عکاسی برخوردارند.


گروه جدیدی از عکاسان که به آنها فتوژورنالیست (عکاسان خبری ) گویند از مردم،‌ مکان ها،‌ رویدادهای ورزشی، سیاسی و اجتماعی که ارزش خبری داشته باشند برای روزنامه ها، ژورنالها، مجلات و تلوزیون عکس می گیرند. بعضی از آنها حقوق بگیر هستند و بعضی دیگر که به آنها عکاسان آزاد گویند به صورت شخصی کار می کنند. عکاسان هنرهای زیبا، عکس های خود را به عنوان کارهای هنری می فروشند. آنها باید علاوه بر کارآیی فنی، دارای استعداد وخلاقیت هنری نیز باشند.


عکاسان آزاد با شرکت های خاصی که ذخایر عکس را نگهداری می کنند قرارداد میب ندند و امتیاز عکس های خود را به آنها داده ویا در مورد خاصی سفارش عکس می گیرند. این شرکت ها نیز به نوبه خود امتیاز استفاده از این عکس ها را به دیگر شرکت ها و مجلات می فروشند. محیط کار محیط کار برای عکاسان بسیار متفاوت می باشد. مثلا افراد استخدامی ساعت های معینی را کارمیکنند درحالی که عکاسان خبری ساعت های طولانی ونامنظم کار می کنند و باید همیشه گوش به زنگ باشند. بسیاری از عکاسان به صورت نیمه وقت کار می کنند.


عکاسان چهره معمولا در استودیوهای خودشان کار می کنند ، اما ممکن است برای گرفتن عکس از مشتری در محل خاص خودش مانند مدرسه ،‌ دفتر شرکت یا منزل شخصی مجبور به طی مسافتی طولانی باشند. عکاسان خبری و تجاری به دفعات مجبور به جابجا شدن در منطقه ، ماموریت شبانه ویا مسافرت به مکانهای دور برای مدت طولانی می باشند.


بعضی از عکاسان ، بویژه عکاسان خبری که حوادث ، بلایای طبیعی ،‌ آشوب های شهری و درگیری های نظامی را پوشش می دهند ،‌ در شرایط سخت و حتی خطرناک کار می کنند. بسیاری از عکاسان باید ساعت های طولانی در هرنوع آب و هوایی منتظر بمانند تا یک حادثه ( مثلا ماه گرفتگی ) اتفاق بیافتد و یا در حالی که تجهیزات سنگینی را حمل می کنند بایستند و یا مسافت های طولانی را طی کنند. عکاسان خبری معمولا برای تحویل دادن به موقع سفارش تحت فشار قرار دارند.
کسانی که به صورت شخصی کار می کنند آزادی عمل بیشتری دارند اما در عین حال درآمد ثابتی نداشته و دائما برای یافتن مشتری جدید تحت استرس می باشند. بعضی از آنها برای بازاریابی از کمک یک همکار استفاده می کنند.


فرصت های شغلی
اکثر عکاسان به صورت شخصی کار می کنند. دیگران به صورت استخدامی یا قراردادی برای رسانه ها ، شرکت های تبلیغاتی وصنایع مشغول به کارند. اکثر فرصت های شغلی برای عکاسان در شهرهای عمده وبزرگ می باشد.
آموزش و ادامه تحصیل اکثر کسانی که عکاسان را به خدمت میگیرند به دنبال کسانی هستند که از تخیل بصری بالایی برخوردار بوده و علاوه بر درک بالا از فن عکسبرداری ، خلاقیت خوبی نیز داشته باشند. کار در زمینه های خبری ، صنعتی و علمی عموما نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارد. کسانی که کار چهره و یا به صورت آزاد کار می کنند باید کارآیی حرفه ای بالایی داشته باشند و فرقی نمی کند که این توانائی را از طریق تحصیلات رسمی ، کار تجربی ویا حرفه ای به دست آورده باشند.


دروس پایه عکاسی شامل تجهیزات ، فرایندها و تکنیک ها می باشند. دیگر دروس شامل طراحی و ترکیب بندی است. علاقه مندان به عکاسی می توانند مشترک مجلات عکاسی شده ،‌ به کلوپ های عکاسی بپیوندند و یا در تابستان ها و یا به صورت نیمه وقت برای روزنامه ها و عکاسی ها کار کنند. عکاسان آزاد برای اینکه بتوانند در صحنه رقابت باقی بمانند باید سبک عکاسی خاص خودشان را داشته باشند و با دادن عکس های مجانی به مجلات و شرکت های تبلیغاتی خود را به صحنه حرفه ای وارد کنند. آنها باید مجموعه خوبی از نمونه کار داشته باشند.


عکاسان باید بینش ، توانائی هنری و هماهنگی مناسب دست و چشم داشته باشند. آنها باید با حوصله و دقیق بوده و توجه کافی به جزئیات داشته باشند. از آنجائی که عکاسان دائما با مشتری ها ،‌ طراحان گرافیکی و یا متخصصان تبلیغات و انتشارات سروکار دارند، باید توانائی کار با دیگران را داشته باشند. آنها باید از نرم افزارها و وسائل رایانه ای نیز برای تهیه و ویرایش تصاویر به اندازه کافی سررشته داشته باشند. عکاسان تجاری و هنری باید خلاق و مبتکر باشند. عکاسان خبری علاوه برتوانائی بالا در تصویر برداری ،‌ باید از داستان سوژه نیز اطلاعات کافی داشته و عکس های مطابق با داستان بگیرند. آنها باید درمورد گرفتن عکس های مناست تصمیم گیرنده بوده وبرای گرفتن آنها سرعت عمل کافی داشته باشند.


عکاسان آزاد باید توانائی و شم تجاری داشته باشند و بتوانند مجوز عکسبرداری از مکان های حفاظت شده و چاپ عکس افراد را بدست آورند.


چشم انداز آینده
از آنجائی که این شغل برای بسیاری از مردم دارای جاذبه بوده و به صورت آماتوری و تجربی نیز قابل انجام است رقابت کاری در این رشته بسیار زیاد بوده و بیشتر هم خواهد شد. تعداد علاقه مندان به عکاسی تجاری و خبری بیش از فرصت های شغلی موجود میباشد. کسانی که خلاقیت بیشتری داشته و توانائی تجاری و قدرت پیشرفت با فناوری روز را دارند دریافتن کار و سفارش موفق ترند. توانائی های جنبی مانند کار با رایانه نیز در موفقیت عکاسان درآینده بسیار مؤ ثر خواهد بود.


با رشد جمعیت دنیا،‌ فرصت های کاری برای عکاسان چهره بیشتر خواهد شد و با افزایش تعداد مجلات و ژورنال های الکترونیکی در اینترنت، سفارش عکس های دیجیتالی افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر این امکانات دیجیتالی به شرکت ها اجازه می دهد تا عکس های حرفه ای مورد نیاز خود را بدون نیاز به عکاسان تهیه کنند.


میزان درآمد
درآمد میانگین برای عکاسان درسال 2000 در ایالات متحده 22300 دلار در سال بوده است. به علت گرانی تجهیزات و مواد مورد نیاز عکاسی‌، کسانی که به صورت آزاد کار می کنند، درآمد خالص کمتری نسبت به افراد حقوق بگیر دارند (البته این امر احتمالا درمورد استودیوهای عکاسی چهره در ایران صادق نمی باشد). بر خلاف عکاسان تجاری و خبری،‌ عکاسان هنری شانس کمتری برای درآمد زایی مستقل و دائمی دارند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این رشته تحصیلی و یا افزودن مطالبی در مورد شرایط کاری خاص ایران لطفا با آدرس پست الکترونیکی ما مکاتبه کنید.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد