درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 خرداد 1403 - 23:44   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16795صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 08:22
از روابط عمومی مافوق سنتی تا روابط عمومی مافوق غیر سنتی: از پارچه تا بنر
از روابط عمومی مافوق سنتی تا روابط عمومی مافوق غیر سنتی: از پارچه تا بنر
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ده سال پیش روابط عمومی را تنها به نام پارچه نویس می شناختند و بسیاری از روابط عمومی های بزرگ بخشی به نام «خوشنویسی» داشتند که کار آنها صرفا نوشتن پارچه های مناسبتی بود.


امروز دیگر روابط عمومی ایران از آن روزها فاصله زیادی گرفته است و اگرچه هنوز شاید گاهی نگاه های قهقرایی به روابط عمومی ارائه می شود اما قالب روابط عمومی ها درک کرده اند که ابزارهای اطلاع رسانی به پارچه نویسی ها تقلیل نمی یابد.


از پارچه تا بنر
روابط عمومی ها امروز دیگر از پارچه نویسی بسیار محدود استفاده می کنند. استفاده کردن از استند و بنرها برای شعارهای مناسبتی متداول شده است و دیگر چیزی به نام پارچه نویسی جز در برخی روابط عمومی های فوق سنتی وجود ندارد.


مشکلات پارچه نویسی
در روابط عمومی های گذشته که از پارچه نویسی برای اطلاع رسانی استفاده می شد چند عامل بود که باید مد نظر قرار می گرفت:
1. رنگ پارچه: رنگ پارچه را برای مناسبت های شادی، سفید و برای مناسبت های غم، سیاه انتخاب می کردند. زمانی که می خواستند قدری شیک تر کار کنند برای مراسم شادی، از رنگ های زرد، سبز فسفری و... نیز گاهی استفاده می شد.


2. رنگ متن: رنگ متن معمولا ضد رنگ پارچه بود. یعنی برای پارچه های سیاه از رنگ های زرد و سفید استفاده می شد و برای پارچه های سفید از رنگ سیاه و ترکیب های تیره بهره می بردند.


3. تزئین پارچه: نقش و نگارهایی در اطراف متن با استفاده از شابلون درج می شد که البته در بسیاری از پارچه نوشته ها نیز این مورد دیده نمی شد.


4. املای نگارش: بحث کاربرد واژه های صحیح در پارچه نوشته ها بسیار مهم بود و خطاهای املایی زیادی اتفاق می افتاد که گاهی سوژه عکاسان و خبرنگاران قرار می گرفت.
هر کدام از موارد فوق در پارچه نویسی می توانست موضوعی باشد که مشکلاتی را برای روابط عمومی ها ایجاد می کرد و به همین دلایل بسیار ساده انگ بی سوادی و بی دقتی به مسئول روابط عمومی می خورد که در آن زمان نیز جایگاه آن مثل امروز مشخص و پررنگ نبود.


مشکلات بنر نویسی
با ورود بنر دیگر مشکلات املایی مثل گذشته وجود ندارد چون بیشتر ویرایشگرهای متن در نرم افزارها مشکلات املایی را یادآوری می کنند و این کار روابط عمومی را بسیار راحت کرده است. اما همچنان موضوعات جدیدی برای بنرنویسی وجود دارد که باید در روابط عمومی مورد توجه قرار بگیرد.


1. رنگ بنر: استفاده از رنگ های مناسب و متناسب بسیار اهمیت دارد. بسیار دیده می شود که طراحان برای اینکه طرحی متفاوت کار کنند، مسائل اصلی فرهنگی را در بنرها رعایت نمی کنند. اگرچه امروز از بنرهای سفید برای مراسم غم نیز استفاده می شود اما برخی رنگ های شاد، می تواند صحنه زننده ای را ایجاد کند.


2. فونت: استفاده فونت های غیر متداول و غیر رسمی اساسا در بنرهایی که برای روابط عمومی استفاده می شوند، جنبه زیبایی ندارد. و بهتر است که از فونت های ب تیتر، ب لوتوس، ب نازنین، ایران نستعلیق، ب ترافیک (با تسامح) استفاده شود.


3. رنگ فونت: رنگ فونت با توجه به زمینه تعیین می شود. فقط باید این نکته در نظر گرفته شود که وقتی از فونت ایران نستعلیق استفاده می کنید، از رنگ های سرد به عنوان زمینه استفاده نکنید. همچنین رنگ فونت و زمینه نباید هر دو سرد یا هر دو گرم باشد. بهتر است یکی گرم و دیگری سرد باشد. در این بین ترکیب هایی وجود دارند که بیشتر به کار می روند و بهتر است که از آنها استفاده شود.


4. طرح ها و عکس ها: گاهی اوقات وقتی برای مناسبتی می خواهیم طرحی را پیدا کنیم، فکر می کنیم که عکس حرم مطهر امام رضا (ع) می تواند به کار رود در حالیکه بهتر است کاملا به موضوع توجه کنیم و انتخاب ها را کاملا دقیق انجام دهیم. الزامی به کاربرد گرافیک های مکان های زیارتی نیست اما اگر به کار می بریم باید به دقت همه موارد را در نظر بگیریم.


این ها نکات ظریفی در طراحی بنر هستند که روابط عمومی ها باید به آنها توجه کنند در غیر این صورت با برخوردهایی روبرو می شوند و از جمله آن می توان پخش بنر شما با اشاره به ایراد آن در شبکه های اجتماعی نام برد که یک آبروریزی به تمام عیار برای روابط عمومی محسوب می شود.


نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1394/2/30 - 09:22 |     4     1     |
اخه تو رو خدا با این مطالب حیثیت روابط عمومی رو می برید اینها چیه؟ پلاکارد و بنر که براش نظریه پردازی هم بشه .

فرید
| 1394/2/31 - 17:36 |     1     2    
پاسخ: مرور تاریخی خوبی بود. اتفاقا این کارها خیلی کمک می کند به درک تحولات امروز.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد