درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:39   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16072صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 22 اسفند 1393 - 16:11
مسئولیت پذیری اجتماعی و گزارش گیری CSR
دکتر علیرضا هادیان همدانی مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه - مسئولیت اجتماعی سازمانی (CSR) نه تنها در ذات خود موجبات حمایت شرکت ها را فراهم می آورد بلکه تقویت تصویر کلی نام تجاری و ارتباط بهتر با سهامداران و سایر سرمایه گذاران را نیز به عنوان یک دست آورد برای بنگاه های اقتصادی به همراه خواهد داشت.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اساسا این دیدگاه که سازمان ها صرفا باید به فکر سودآوری باشند، آن هم در سطح کلان و جهانی، دستخوش تغییراتی شده است و می توان گفت مسئولیت اجتماعی در پاسخ به تحولات و چالش هایی از قبیل جهانی سازی به منصه ظهور رسیده است.


اندیشیدن به داشتن جهانی بهتر، زیبا و زیبنده تر آن چنان که زیستگاهی درخور اشرف مخلوقات باشد از جمله عللی است که ظهور مسئولیت اجتماعی را واجب می نماید که در فرهنگ والای ایرانی اسلامی مان هم به خوبی به این موضوع پرداخته شده و موجبات مسئولیت پذیری برای آینده ای پایدار را فراهم می آورد.


امروزه آگاه سازی سازمان ها جهت حمایت از محیط خارجی شان، یک اختیار و انتخاب نیست، بلکه بخش مهمی از فرآیند کسب و کارشان به حساب می آید که باید در دراز مدت و با تکیه بر اهداف عالی اجتماعی بنا نهاده شود.


مسئولیت اجتماعی را می توان به عنوان روشی درمدیریت اقتصادی تلقی کرد که جهت توانمند کردن بنگاه ها و ایجاد رشد و توسعه پایدار در ابعاد اقتصادی و اجتماعی نمود پیدا می کند.


با توجه به فضای رقابتی موجود، دیدگاه بنگاه های اقتصادی به موضوع مسئولیت اجتماعی حائز اهمیت است چرا که از آن به عنوان راهبرد تجاری برای کسب موفقیت روز افزون، بالا بردن اعتبار و سهم خود در بازار می توان استفاده کرد.


فعالیت های اقتصادی همواره با مخاطرات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مواردی از این دست همراه بوده است. سازمان ها می توانند از طریق تحقق مسئولیت اجتماعی رویکردهای اقتصادی خود را با ارزش، فرهنگ، استراتژی و شیوه های عملیاتی به صورتی شفاف هماهنگ نمایند که این هماهنگی به نوبه خود فرآیند و رویه بهتری را درون سازمان و ارگان ها جاری ساخته و موجبات بهبود و حرکت رو به رشدجامعه را فراهم می آورد که بخشی از آن در ثروت آفرینی تعریف می شود.


نظر به اهمیت این موضوع، بانک ها و موسسات اعتباری نیز به نوبه خود می توانند به منظور ایفای هر چه بهتر نقش مسئولیت پذیری اجتماعی حضور پررنگی داشته باشند. اختصاص درصدی از سود حاصل از درآمد خالص به برنامه های از پیش تعیین شده ، یکی از راهکارهای ایفاء مسئولیت اجتماعی است که می تواند در قالب حمایت مالی از موسسات خیریه، طرح توسعه بهداشت و سایر طرح ها نمود پیدا کند.


مسئولیت اجتماعی سازمانی (CSR) نه تنها در ذات خود موجبات حمایت شرکت ها را فراهم می آورد بلکه تقویت تصویر کلی نام تجاری و ارتباط بهتر با سهامداران و سایر سرمایه گذاران را نیز به عنوان یک دست آورد برای بنگاه های اقتصادی به همراه خواهد داشت.


بازتاب عملکرد یک نهاد پولی و نحوه ارایه مجموعه فعالیت ها همواره به عهده روابط عمومی ها است که در صورت نبود مهارت، پشتکار، تجربه و نیروی متخصص در این حوزه قطعا به نتایج دلخواه خود دست نخواهند یافت یعنی به عبارتی می توان گفت روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی در هم تنیده شده و جدایی ناپذیرند. هدف از تلاش بنگاه های اقتصادی برای انجام تعهدات درقالب مسئولیت اجتماعی؛ پایداری، دوام و بقاء آن ها می باشد.


از آنجایی که نقش روابط عمومی ها به عنوان یک بازوی اجرایی با ارتباطات و رویه های اخلاقی هم سو است، نقش آن در قبال ایفای مسئولیت های اجتماعی بیش از پیش نمود پیدا می کند و تصویر جدی تری را در ذهن مردم تداعی می کند. انعکاس اخبار صحیح از عملکرد و فعالیت های بنگاه های اقتصادی در جهت ایفاء مسئولیت اجتماعی در تمامی حوزه ها، از جمله مواردی است که با کوچک ترین لغزش، انعکاس اخبار دروغین و غیرواقعی می تواند عملکرد بانک یا موسسه ای را در معرض اتهام مردم و رسانه ها قرار دهد.


نحوه اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های انجام گرفته و مدیریت اطلاعات، نقش کلیدی دارد. توجه به مسئولیت اجتماعی و خواست جامعه، داشتن دیدگاهی اخلاق محور و پایبندی به آن از دیگر وظایفی است که در روابط عمومی ها جای دارد. هرچقدر پایبندی به اصول اخلاقی در مدیران بیش تر باشد، تعهد درونی قوی تری در آن ها وجود خواهد داشت تا نسبت به قوانین و مقررات و ارزش های اجتماعی متوجه بوده و موجب می شود تا منافع سازمان خود را بر منافع جامعه ترجیح ندهند.


برای بانک ها و موسسات اعتباری کسب سود و ارزش افزوده حاصل از خدمات، اصلی ترین هدف محسوب می شود و بر این اساس، پاسخگویی هرچه بهتر مسئولان و مدیران آن می تواند نقش عظیمی در ارتقاء کیفی سازمان، ارتقاء و حفظ اعتماد در سطح جامعه، افزایش بازدهی و در نهایت رشد سود، داشته باشد.


درست است که مسئولیت اجتماعی خواه ناخواه هزینه هایی علاوه بر هزینه های مستقیم فعالیت اقتصادی به بنگاه ها تحمیل می کند اما یقینا این گونه سرمایه گذاری ها به گسترش و پایداری فعالیت های سودآور اقتصادی به نحو موثر می انجامد و علاوه بر اهداف اقتصادی، به وظایف اجتماعی نیز عمل می کند.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد