درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:04   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15673صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیجمعه، 17 بهمن 1393 - 21:19
نگاهی به رسانه دیجتال در روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسانه دیجیتال طیفی از رسانه هایی است که امکان تبادل یا انتشار محتوا را به کمک ابزارهای مجهز به پردازشگر دیجیتال برای روابط عمومی میسر می کند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسانه دیجیتال طیفی از رسانه هایی است که امکان تبادل یا انتشار محتوا را به کمک ابزارهای مجهز به پردازشگر دیجیتال برای روابط عمومی میسر می کند.


این رسانه ها شامل رسانه های آنلاین مبتنی بر شبکه (نظیر شبکه جهانی اینترنت)، سرویس های مخابراتی از قبیل MMS وSMS و سایر اشکال شبکه های تبادل داده مانند بلوتوث و همچنین رسانه های مبتنی بر حامل های فیزیکی دیجیتال از قبیل بسته های نرم افزاری رسانه ای، بازی های رایانه ای و مانند آن ها می شود.


رسانه های دیجیتال مورد استفاده در روابط عمومی
1. نرم افزارهای رایانه ای (نرم افزارهای رسانه ای / نرم افزارهای چند رسانه ای): روابط عمومی از طیف گسترده ای از نرم افزارها بهره مند می شود. متاسفانه در زبان فارسی این نرم افزارها محدود هستند و به دلیل عدم توانایی غالب کارگزاران روابط عمومی در استفاده از زبان انگلیسی و پولی بودن این نرم افزارها، روابط عمومی های ایران از تعداد محدودی از نرم افزارها بهره مند می شوند.


2. بازی های رایانه ای (بازیهای آفلاین/ بازی های آنلاین/ بازی های موبایل /بازی های تحت شبکه): مقوله بازی ها در روابط عمومی های دنیا یکی از بحث های تخصصی هستند و برخی از روابط عمومی ها با استفاده از برنامه نویسان برای ترویج محصولات و خدمات خود بازی هایی را می نویسند و به طور رایگان در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. این بخش نیز در ایران کمتر مورد عنایت قرار گرفته است.


3. اینترنت (پایگاه های اینترنتی و سرویس های مختلف همچون اجتماعات مجازی/ گروه های اینترنتی/ گفتگوی اینترنتی): این حوزه از روابط عمومی که به نام روابط عمومی اینترنتی شناخته می شود، جزو حوزه های فعال روابط عمومی ایران است و در عین حال به دلیل پیشرفت های نو به نو در این عرصه و عدم روزآمدهای زبان فارسی، همچنان در این عرصه گام ها به کندی برداشته می شوند.


4. هنرهای دیجیتال (سینمای دیجیتال/ گرافیک رایانه ای/ نقاشی دیجیتال/ تئاتر دیجیتال/ موسیقی دیجیتال ): بحث های هنری دیجیتال نیز در روابط عمومی های دنیا مطرح هستند. در بسیاری از روابط عمومی های سازمان های بزرگ نیز برنامه هایی برای بهره گیری از این پتانسیل ها وجود دارند.


5. تلفن همراه و سرویس های مختلف آن (پیامک/ پیام چند رسانه ای/ GPRS/ 3G / و... ): شاید اگر ایمیلی ناشناس به شما ارسال شود آن را نخوانید اما هیچ کس پیامک ناخوانده ای را در موبایل خود باقی نمی گذارد و همین امر باعث شده که فناوری موبایل یکی از بهترین ابزارها برای روابط عمومی ها قلمداد شود. روابط عمومی های ایران از پنل های اس ام اس برای ارسال متون کوتاه خود استفاده می کنند.

ویژگی های رسانه های دیجیتال
1. سرعت و وسعت دامنه انتشار: روابط عمومی ها طیف وسیعی از مخاطبان را شناسایی کرده و سعی در تولید محتوا برای آنها می کنند. بسیاری از این محتواها زمان دارند و باید به موقع به دست مخاطبان برسند و بنابراین رسانه دیجیتال می تواند در این مورد بسیار موثر باشد. همچنین با استفاده از این رسانه می توان افراد زیادی را تحت پوشش اطلاع رسانی قرار داد.


2. بستر نشر آسان (اینترنت/ تکثیر استمپری): اینترنت در ایران دسترسی خوب و نفوذ مناسبی دارد. بنابراین شما می توانید مطمئن باشید که بخش عمده مخاطبان شما در اینترنت پیدا می شوند. برای بخش دیگر نیز بای به فکر کانال های دیگر باشید.


3. تنوع و حجم بالای محتوا (نرم افزارهای چند رسانه ای حاوی چند صد جلد کتاب، چند ده ساعت فیلم و صوت با قابلیت جستجو و .../ بازی های رایانه ای): در رسانه های دیجیتال حجم محتوای شما کمتر اهمیت پیدا می کند. کسانی که بخواهند می توانند به حجم بسیار بالایی از داده ها از طریق این بسترها دسترسی پیدا کنند.


4. جذابیت و تعاملی بودن محصولات (بازی های رایانه ای/ اجتماعات مجازی): یکی از ویژگی های جهان دیجیتال و شبکه تعاملی بودن آن است. در واقع رسانه های دیجیتال در مقابل رسانه یکه گوی تلویزیون ظاهر شدند و توانستند به سرعت جایگاه خوبی برای خود پیدا کنند. مخاطبان شما در این رسانه ها صرفا شنونده نیستند و گاهی اوقات شما باید به صدای آنها گوش دهید.


5. بدون مرز بودن ارتباطات: هیچ محدودیتی برای روابط عمومی برای دسترسی وجود ندارد. حتی در مکان هایی که سیم تلفن نرفته است، امواج ماهواره ای موبایل می توانند پیام شما را برای مخاطبان منتقل کنند.


6. کم هزینه بودن تولید و دسترسی: روابط عمومی به راحتی می تواند محتوایی را با کمترین هزینه تولید کند و آن را با کمترین هزینه منتشر نماید. امروز فیلمبرداری، ضبط صدا، تایپ متن، هزینه های سرسام آور گذشته را ندارد. روابط عمومی می تواند به راحتی هر نوع داده ای را تولید کرده و به وسیله رسانه اجتماعی منتقل نماید.


7. طیف وسیع و متنوع مخاطبین: مخاطبان در فضای دیجیتال گاهی بسیار بیشتر از مخاطبان واقعی شما می شوند. بدین ترتیب شما می توانید با این طیف گسترده به منظور تحت تاثیر قرار دادن آنها و ساخت برند از طریق رسانه های اجتماعی روبرو شوید.


نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد