درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 03:55   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15458صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیشنبه، 4 بهمن 1393 - 15:25
همخوانی فضای اینترنت و روابط عمومی
در سال های اخیر اینترنت باب جدیدی را برای روابط عمومی ها گشوده است و بسیاری از صاحبنظران معتقدند که اینترنت از باقی رسانه ها جلوتر افتاده است و توانسته تبلیغات بیشتری را در شرکت های بزرگ داشته باشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در سال های اخیر اینترنت باب جدیدی را برای روابط عمومی ها گشوده است و بسیاری از صاحبنظران معتقدند که اینترنت از باقی رسانه ها جلوتر افتاده است و توانسته تبلیغات بیشتری را در شرکت های بزرگ داشته باشد. در این نوشتار به این مساله می پردازیم و اینکه چرا این همخوانی میان روابط عمومی و اینترنت وجود دارد.


چند دلیل عمده برای این همخوانی وجود دارد. این دلایل عبارتند از:
1. ارزان بودن این تبلیغات: شما می توانید هزینه های آن را با تبلیغاتی که در تلویزیون مطرح می شود مقایسه کنید. درست است که مخاطبان نسبت به تلویزیون کمتر هستند اما مخاطبانی به سایت شما می آیند که مخاطبان فعال شما هستند و مخاطبان بالقوه نیستند و شما مطمئن هستید که آن مخاطبان جذب خواهند شد.


2. اعتماد: مخاطبان فضای مجازی اعتماد بیشتری به محتواها دارند و کسی که به سایتی می رود، طبیعتا اعتماد بیشتری به آن سایت دارد و وقتی تبلیغات ما را می بیند به راحتی می تواند آن را بپذیرد.


اما چقدر از تبلیغات جهانی میان سال های 2013 تا 2016 صرف اینترنت خواهد شد؟ بسیاری از متخصصان پیش بینی می کنند که در سال 2013 حدود 40 درصد از سهم تبلیغات را تلویزیون ها داشته اند. این مساله تا سال 2016 به 39 درصد خواهد رسید. یعنی در این سه ساله روند کاهشی خواهد داشت. در اینترنت در رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها از 17 درصد به 18 درصد افزایش پیدا می کند و یک درصد بیشتر سهم بازار را خواهند گرفت. در روزنامه ها دوباره چند درصدی کاهش خواهند یافت. در اینترنت موبایل به شدت افزایش پیدا خواهند کرد و در تبلیغات محیطی ثابت خواهند ماند در مجلات، رادیو و سینما نیز کاهش خواهند یافت.


همانطور که مشاهده می کنید، تنها جایی که سهم تبلیغات زیاد می شود، اینترنت رومیزی و اینترنت موبایلی است. بقیه یا کاهش می یابند و یا ثابت می مانند. این نشان می دهد که دنیای آینده دنیایی است که تبلیغات در آن باید بیشتر در فضای مجازی صورت گیرد.


در واقع روابط عمومی نیز به دو دلیل عمده باید نسبته به این شرایط واکنش نشان دهد:

1. ارزانی تکنولوژی ها و جذابیت آنها باعث می شود که مخاطبان روابط عمومی به سمت این تکنولوژی ها کشیده شود و از خلال این مساله می توانند برای روابط عمومی ها جذابیت داشته باشند.


2. افزایش خرید دستگاه های کامپیوتر، موبایل و تبلت با کارایی بالا باعث می شود که دسترسی آنها به محتوا و فضاهای اشتراکی بیشتر شود. عموما مسائل پیرامون تمام شرکت ها و موسسات در این فضاها مطرح می شوند و لذا فقدان حضور موثر روابط عمومی در این فضاها به شرایط روابط عمومی لطمه می زند.


بنابراین روابط عمومی و فضای اینترنت هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری با همدیگر همخوان اند. مهمترین وجه این همخوانی در قیمت کالاهای دیجیتال و هزینه های روابط عمومی هاست که هر دوی آنها پایین می باشند. بنابراین روابط عمومی در هیچ کجایی همانند فضای دیجیتال و اینترنت نمی تواند موفقیت چشمگیری را به دست آورد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا



 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد