درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 6 خرداد 1403 - 07:37   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند

  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همگرایی روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاری: بینش‌هایی از اشتباهات ارتباطی اخیر صنایع تولیوم
  اطلاع‌رسانی در بحران: چالش‌ها و راهکارها
  مدیر عامل گوگل، تیم رهبری خود را برای عصر هوش مصنوعی تکان داد
  این هوش مصنوعی می‌تواند مصاحبه شغلی انجام دهد
  هوش مصنوعی و نگرانی‌های مربوط به آگاهی، دسترسی به داده‌ها و ایمنی
  خلاصه‌ای از یادداشت" سایمون کوپر "در فایننشال‌تایمز با عنوان: کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند
  آیا مطبوعات آزاد هند پس از یک دهه نخست‌وزیری مودی چندان آزاد نیست؟
  انجمن متخصصان روابط‌عمومی، وبینارهای آنلاین برگزار می‌کند!
  رقیب گوگل Gemini 1.5 Pro را در تست‌های مختلف شکست می‌دهد
  اصول کلیدی رهبری خدمتگزار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15184صفحه نخست » روابط عمومی بحرانجمعه، 19 دی 1393 - 19:24
خلاء سئو پی آر در روابط عمومی پدیده شاندیز
اخبار تخلفات گسترده مجموعه پدیده شاندیز در هفته های اخیر، موجی از جستجو را برای این مجموعه در اینترنت باعث شده است. شاید اگر یک مربی روابط عمومی بخواهد رابطه میان شهرت و اعتبار را بیان کند، هیچ مثالی نتواند همانند پدیده شاندیز این امکان را برای درک تفاوت میان شهرت و اعتبار نشان دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخبار تخلفات گسترده مجموعه پدیده شاندیز در هفته های اخیر، موجی از جستجو را برای این مجموعه در اینترنت باعث شده است.


شاید اگر یک مربی روابط عمومی بخواهد رابطه میان شهرت و اعتبار را بیان کند، هیچ مثالی نتواند همانند پدیده شاندیز این امکان را برای درک تفاوت میان شهرت و اعتبار نشان دهد.


 شهرت و اعتبار پدیده شاندیز
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، آمارهای موتور جستجوی گوگل رشد چند صد درصدی را در برای پدیده در سال اخیر نشان می دهند که این رشد برای سه کلید واژه «پدیده»، «شاندیز» و «پدیده شاندیز» وجود دارد.

در عین حال همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، خود پدیده شاندیز برای مخاطبان زیاد اهمیت ندارد، بلکه سهام آن که با اخبار روزهای گذشته دچار نوسان شده است، مهمترین موضوع مخاطبان این مجموعه بوده است.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

اتفاقی که برای پدیده افتاده این است که این مجموعه دچار بحران شده و به شدت اعتبار خودش را از دست داده که باعث ایجاد چنین موجی از نگرانی ها شده است. در عین حال امروز شاید همان عده معدودی از مردم که در مورد سهام پدیده شاندیز اطلاعی نداشتند، امروز آن را می دانند. بنابراین پدیده شاندیز به عنوان یک شرکت دچار مشکل اعتبار شده است و در عین حال بسیار بیشتر از گذشته به شهرت رسیده است.
 

روابط عمومی و بحران پدیده شاندیز
در چنین شرایطی روابط عمومی پدیده شاندیز چه باید بکند؟ همانطور که می دانیم رسانه ملی معمولا چنین مسائلی را زیاد بزرگ نمی کند و منابع اطلاع گیری مردم به اینترنت و برخی نشریات که ریسک می کنند محدود می شود.


روابط عمومی در واقع امروز هیچ کاری نباید انجام دهد، چون باید از قبل فکر این روز را می کرده و به اندازه کافی در فضاهای مختلف فعالیت های اطلاع رسانی انجام می داده که امروز به راحتی بتواند بحران را در اینترنت کنترل کند.


برای نمایش این مدیریت نگاهی به گوگل می اندازیم و عبارت «تخلفات پدیده شاندیز» را جستجو می کنیم. همانطور که مشاهده می کنید، در میان 100 پاسخ اول گوگل هیچ نشانه ای از سایت یا وبلاگ یا شبکه اجتماعی که مربوط به پدیده شاندیز باشد دیده نمی شود. این در حالی است که 913 هزار نتیجه برای این جستجو پیدا شد.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

روابط عمومی پدیده شاندیز چه می کند؟
معمولا روابط عمومی ها این گونه مسائل را خیلی ساده می پندارند و بنابراین می بینیم که در شرایط بحران به مرگ دیجیتال مبتلا می شوند. به عنوان مثال در مورد پدیده شاندیز، وکلای این مجموعه در حال تلاش هستند و فعالیت های گسترده ای را انجام می دهند تا شرکت از این شرایط بیرون بیاید و قطعا اخبار مثبتی هم دارند، اما این اخبار دیگر دیده نمی شوند. چون آنها باید پیشتر زمینه های مناسبی را در اینترنت فراهم می کردند که با طرح مساله بتوانند مسائل روز را برای مردم و مخاطبان خود شفاف سازی کنند.


قطعا خبرنگاران رسانه های مختلف اخبار منفی پدیده را برجسته سازی می کنند و حقیقتی که روابط عمومی به عنوان نماینده مردم در سازمان می تواند بازنمایی کند در این اخبار دیده نمی شود. لذا می توان گفت: «روابط عمومی پدیده شاندیز شکست خورده است.»


این می تواند تجربه خوبی برای روابط عمومی های زیادی باشد که فعالیت های خودشان را در فضای سایبر محدود کرده اند و توجهی به مسائل مهم اطلاع رسانی در این فضا ندارند.


روابط عمومی پدیده شاندیز چه باید می کرد؟
روابط عمومی پدیده شاندیز باید پیش از این در سال های اول تاسیس پدیده شاندیز، سایتی اطلاع رسانی با امکان شبکه اجتماعی ایجاد می کرد که سهامداران و ذینفعان بتوانند از طریق آن با هم ارتباط داشته باشند. همچنین باید وبلاگی برای درج مسائل پدیده ایجاد می شد و مرتب توسط روابط عمومی به روز می رسید. همچنین باید در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر، لینکداین و سایر شبکه ها اکانت های فعالی ایجاد می کرد تا اخبار پدیده از کانال های مختلف اطلاع رسانی شود.


حتی اگر پدیده یک بخش خبری و سایت خبری طراحی می کرد، با توجه به گستره وسیع آن می توانست برای روزهایی مثل امروز بسیار کارآمد باشد. در تمام این موارد پدیده باید از اصول سئو پی آر استفاده می کرد تا امروز نه تنها دیده شود، بلکه مانع دیده شدن سایر کانال ها نیز بشود. اما امروز می بینیم که همه چیز عکس آن چیزی است که باید اتفاق می افتاده است.


برای آگاهی درباره سئو پی آر می توانید مقالات ما را در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مطالعه کنید.


نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس سئو پی آر)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 7 نظر (فعال: 7 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حجت
| 1393/10/19 - 20:11 |     6     3     |
با سلام ، می خواهم به اطلاع شما برسونم پدیده سایت رسمی داره که آدرسش www.padide.com است و تمام اخبار را هم منتشر می کنه .همین دیروز مراسم افتتاح را زنده پخش میکرد .


http: tarjoman.ir
| 1393/10/20 - 01:36 |     2     0    
پاسخ: بابا این بنده خدا نمی گه سایت داره یا نداره! داره می گه سایتشون تو موتورهای جستجو وضعیت خوبی ندارد.

ناظر خراسانی
| 1393/10/20 - 08:50 |     1     3     |
در عین بی مهری های رسانه ای به پدیده اما پدیده شهرتش در حال افزایش است و به محض گذشتن از این طوفان اقبال بی نظیری از آن خواهد شد.

Farhad Nazari
| 1393/10/21 - 01:05 |     1     0     |
پدیده شهرت بدست می آورد اما اعتبارش را از دست داده است.

آشنا
| 1393/10/22 - 13:17 |     2     0     |
سلام.بنده با مطلب شما موافقم.نمونه این موضوع سایت خانه خبر گیتی پسند هست که تونسته تمام موارد ادعایی درباره این گروه صنعتی را پاسخ بده.توصیه میکنم همکاران روابط عمومی به سایت خانه خبر گیتی پسند مراجعه و آن را مد نظر قرار دهند.
به جرات می توان گفت جزو معدو سایت های خبری برای یک شرکت و مجموعه است که اطلاع رسانی به روز را مدنظر قرار داده.
sgpnews.com

صبا ساریخانی
| 1393/10/22 - 14:47 |     2     0    
پاسخ: سلام.بنده به این سایت مراجعه و به نوعی اون رو تایید می کنم.مشخصه که در این زمینه داره کارهایی میشه که جای تقدیر داره.هرچند یه مشکل بزرگ داره این سایت خبری اونم اینه که حتی اخبار ریز درون سازمانی هم برای مخاطب برون سازمانی نشون داده میشه.در حالی که دلیل نداره همه بدونن.ولی نمونه چنین سایتی برای شرکت های ایرانی تقریبا بی نظیره و کمتر میشه دید.

سعید محمدی
| 1393/10/25 - 18:09 |     0     0     |
دقیقا مطلب شما بجاست. پدیده شاندیز شهرت بیشتری به دست آورده اما اعتباری نزد مردم ندارد. حالا شما یک مطلب بنویسید که چطور پدیده باید اعتبارش را به دست بیاورد؟


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، پیش‌بینی می‌کند که قدرتمندترین سیستم‌های هوش مصنوعی ایالات متحده و چین در آینده در پایگاه‌های نظامی محصور و توسط مسلسل محافظت خواهند شد


  هوش مصنوعی: آگاهی، ساخت مسئولانه و سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای بهتر


  مدل‌های هوش مصنوعی جیبی می‌توانند دوران جدیدی از محاسبات را باز کنند


  اصول کلیدی رهبری خدمتگزار


  خبرسازی: اصطلاحا بزرگ جلوه دادن چیزهای کوچک


  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


  رقیب گوگل Gemini 1.5 Pro را در تست‌های مختلف شکست می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد