شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، استیو گلدشتاین- شما ایده خیلی خوبی از اینکه مخاطبان هدف برای محتوای دیجیتال شما چه کسانی را شامل می شوند دارید. شما می توانید آنها را مجسم کنید، و می دانید کدام نوع از کار را آنها انجام می دهند و آنها احتمالا چه چیزی می خرند. حداقل این است که شما مطمئن هستید آنها بر روی دو پایشان قدم می زنند.
سرخط خبر: مخاطبان هدف شما مردم نیستند، بلکه گوگل است. او میان شما و مردمی که شما می خواهید به آنها دست پیدا کنید قرار گرفته است. تنها اگر شما محتوایی مبتنی بر الگوریتم گوگل در ذهنتان به عنوان نخستین پردازنده تولید کنید، می توانید به بشریت در آن سوی صفحه آن را برسانید.
این یک ماموریت حرفه ای از مایک اسمیک، مدیر شرکت ارتباطات و استراتژی کسب و کار گیبز و سوئل است، که متخصصان روابط عمومی را با تخصص سئو آشنا کند. اسمیک پیشرو کارگاه سئو در پی آر نیوز است که در 10 اکتبر و در گرند هایت شهر نیویورک برگزار می شود و به عنوان یک پیشنهاد نمایش چهار نکته را برای متخصصان روابط عمومی ارائه می کنیم. این نکات می تواند به شما کمک کند که اثر محتوای خودتان را در رابطه با جستجو به حداکثر برسانید:
1. منحصر به فرد باشید. محتوای شما باید برتر از میلیون ها صفحه محتوای آنلاین قرار بگیرد.
نکته: رقبای خودتان را بررسی کنید و ببینید که آنها چه می کنند و چگونه می توان برای رتبه بالاتر از آنها کمی کار آنها را متفاوت تر و با کیفیت تر انجام داد.
2. هدفمند باشید. محتوای شما بایستی مرتبط با آن چیزی باشد که مخاطبان شما جویای دریافت آن هستند. و این در حالتی محقق می شود که به گونه ای مناسب بر داده های متایی تمرکز کرده باشید و بتوانید هدفتان را برای گوگل مشخص کنید.
نکته: ساختار محتوای خودتان را در هنگامی که بخشی از آن را آماده کرده اید بررسی کنید و مطمئن شوید که تمرکز تان بر آن چیزهایی است که روند کلی سایت بر آنها استوار است و این کار را به عنوان یک روند جاری در فعالیت خود به کار ببندید.
3. قانع کننده باشید. گوگل به محتواهایی اعتبار می دهد که مردم به آنها لینک می دهند و زمانی را با آن سپری می کنند. این جایی است که ویدئو، عکس و اینفوگرافیک ها مزیت کلیدی می یابند.
نکته: محتوای خود را در قالبی متفاوت با رقبای خود تولید کنید. اگر بیشتر رقبا بر یادداشت های وبلاگی تکیه کرده اند شما بر اینفوگرافیک تکیه کنید.
4. اجتماعی باشید. به اشتراک گذاری، تعامل، تشویق دیگران به اشتراک گذاری، یادداشت، لینک و نظر.
نکته: مطمئن شوید که محتوای خود را از طریق کانال های شبکه اجتماعی با مخاطبان خود ترویج می کنید.
شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در کارگاه سئو پی آر مایک اسمیک شرکت کنید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|