درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:10   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15127صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیسه شنبه، 16 دی 1393 - 08:12
مدیریت وایبر روابط عمومی
آیا باید از وایبر در روابط عمومی استفاده کرد؟ آیا برای استفاده باید ملاحظاتی را رعایت کرد؟ این یادداشت به این دو سوال به طور خلاصه پاسخ می گوید. در استفاده از هر رسانه باید ویژگی های آن را کاملا در نظر داشته باشید. حتما متوجه مسائل قانونی، مباحث حقوقی، پیگیری ها و دسترسی ها باشید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با ظهور رسانه اجتماعی وایبر، بسیاری از روابط عمومی ها به این فکر افتاده اند که از این ابزار نوین اطلاع رسانی برای مقاصد سازمان خودشان استفاده کنند.


اما سوال اینجاست که آیا باید از وایبر در روابط عمومی استفاده کرد؟ آیا برای استفاده باید ملاحظاتی را رعایت کرد؟ این یادداشت به این دو سوال به طور خلاصه پاسخ می گوید.


در استفاده از هر رسانه باید ویژگی های آن را کاملا در نظر داشته باشید. حتما متوجه مسائل قانونی، مباحث حقوقی، پیگیری ها و دسترسی ها باشید.


وایبر چه نوع رسانه اجتماعی است؟
وایبر جزو رسانه های اجتماعی کاملا تعاملی است. همچنین در این رسانه اجتماعی، مدیر گروه یا کسی که گروهی را تشکیل می دهد، کمترین میزان دسترسی را برای مدیریت گروه دارد. مدیریت در گروه های وایبر بیشتر از نوع ریش سفیدی است. در وایبر شما چند وضعیت بسیار مشخص دارید که باید حتما قبل از ورد به آنها توجه کنید:


1. شما نمی توانید کسانی را که به گروه دعوت کرده اید، از گروه بیرون بیاندازید.
2. شما نمی توانید محتواهای منتشر شده را سانسور کنید و آن محتوا تا زمانی که گروه باقی است، باقی می ماند و قابل دسترسی می باشد.
3. شما تنها کسی نیستید که می توانید افراد را به گروه دعوت کنید، و گروه توسط افرادی که به آن دعوت می شود نیز گسترش می یابد و به همین دلیل عملا تعداد زیادی از افرادی که به گروه می آیند برای شما ناشناس هستند.


وایبر چه محدودیت هایی دارد؟
1. شما می توانید در سیستم عامل های مختلف نظیر ویندوز و سیمبین نصب کنید. اما در این سیستم عامل ها شما بر روی اکانت خودتان دسترسی کمی دارید.
2. در اکانت سیمبین ویندوز شما نمی توانید فیلم و کلیپ قرار دهید.
3. در اکانت سیمبین و ویندوز نمی توانید صوت بارگزاری کنید.
4. گاهی به روز کردن وایبر باعث کاهش سرعت آن می شود.
5. برای آپلود محتوا به وایبر محدودیت وجود دارد.
6. در گروه های وایبر شما نمی توانید بیشتر از 100 نفر اضافه کنید.


آیا روابط عمومی می تواند از وایبر استفاده کند؟
روابط عمومی خیلی راحت می تواند از وایبر برای مقاصد خودش استفاده کند، اما باید در نظر داشته باشید که امکان دارد که اشخاصی با مقاصد تبلیغات، تخریب و ... وارد گروه شما شوند، آنوقت هرچه شما رشته اید پنبه می شود. یعنی شخص می تواند عکس های مستهجن بر روی گروه بگذارد و یا اینکه اطلاعاتی را غیر مرتبط با روابط عمومی شما منتشر کند. شما نیز هیچ دسترسی به مطالب ندارید.


آیا روابط عمومی نباید از وایبر استفاده کند؟
ما توصیه می کنید که اگر تجربه استفاده از فیسبوک، توییتر، لینکداین، واتس آپ و لاین را ندارید، به سراغ وایبر نروید. چون در وایبر کنترل شما حداقلی است. اما اگر در این گروه ها عضو هستید و مدیریت این نوع شبکه را می شناسید، می توانید وارد آن شوید.


چگونه وایبر را مدیریت کنیم؟
برای مدیریت وایبر باید ابتدا 5 نفر از همکاران خودتان را موظف کنید که مرتبا حرف های شما را در گروه تایید کنند و آن را نقل کنند. همچنین برای شما جایگاه مدیریتی قائل شوند و مرتب شما را به نام مدیر محترم گروه خطاب کنند.


بعد از آن تعدادی قانون سفت و سخت برای گروه در نظر بگیرید. این قوانین می تواند شامل قوانین زیر باشد:
1. چت کردن در گروه ممنوع
2. ارسال فایل های غیر اخلاقی، ممنوع
3. طرح مباحث سیاسی در گروه ممنوع
4. اهانت به اقلیت های قومی و مذهبی و به دیگر اعضای گروه ممنوع
5. مجری قوانین گروه مدیر گروه است و هیچ کس حق ندارد موارد نقض قانون را به اعضای گروه گوشزد کند.
6. دعوت کردن اعضای دیگر فقط با اجازه مدیر گروه


به خاطر داشته باشید که باید هر روز موارد فوق را در گروه یادآوری کنید و در صورتی که تخلفی دیدید، خیلی سریع در پی وی گوشزد های لازم را انجام دهید.


به خاطر داشته باشید که زبان نرم معمولا بهتر از خشونت جواب می دهد و در نهایت باید بگویم در شرایط فعلی، این گروه ها تجربه های خوبی برای روابط عمومی ها نداشته اند و در صورتی که لزومی برای استفاده از آنها ندارید، بهتر است که به سراغ دیگر نرم افزارها بروید.


نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی اینترنتی)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حمید ثمره
| 1393/10/16 - 12:16 |     2     0     |
استفاده کردم یادداشت جالبی بود. روابط عمومی ما هم استفاده کرد و الان نمی توانیم جمعش کنیم.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد