درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:52   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14357صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 1 آذر 1393 - 11:28
روابط عمومی و شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی هرگز نمی تواند یک دستورالعمل مشخص برای همه روابط عمومی ها داشته باشد. بنابراین سعی کنید تا جایی که امکان دارد در آن کار کنید و سعی کنید راهکارها و دستورالعمل های ویژه ای برای خودتان با توجه به نیازها و پتانسیل های موجود پیدا کنید. این کار باعث می شود که بتوانید در فعالیت هایتان موفقیت بیشتری را بدست آورید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- شبکه های اجتماعی پدیده های نوظهوری هستند که با سردمداری فیسبوک بیشترین حجم ترافیک را در اینترنت به خود اختصاص داده اند.


متاسفانه این شبکه ها در کشور ما فیلتر هستند و استفاده همگان از آن با سختی امکان پذیر است اما امروز با استفاده از فیلتر شکن ها بسیاری از مردم در سراسر ایران به این شبکه ها دسترسی دارند.


روابط عمومی یکی از نهادهایی است که می تواند از این شبکه ها به خوبی بهره برداری کند. می توان گفت که اگر روابط عمومی پس از عبور از دوره های روابط عمومی دیجیتال، روابط عمومی آنلاین، روابط عمومی اینترنتی، روابط عمومی الکترونیک و ... وارد شبکه های اجتماعی می شود؛ شبکه هایی که در بردارنده تمام خصلت هایی هستند که یک روابط عمومی می تواند داشته باشد.


تنها چیزی که در شبکه های اجتماعی وجود ندارد و در روابط عمومی سخت به آن نیاز است، ارتباطات فیزیکی و رو در رو است. در واقع یکی از مهمترین اجزای روابط عمومی ناب، همان ارتباطات چهره به چهره است که در شبکه های اجتماعی غیر قابل حصول می باشد. با این حال روابط عمومی می تواند از شبکه های اجتماعی استفاده های فراوان ببرد.


مهمترین وجه شبکه های اجتماعی، تعاملی است که میان افراد وجود دارد و این خود به تولید محتوای روابط عمومی وجه جدیدی می دهد. روابط عمومی در شبکه های اجتماعی نباید همانند سایت عمل کند. و این چیزی است که یک کارگزار روابط عمومی باید دقیقا به آن توجه کند.


در وبسایت و وبلاگ، روابط عمومی اطلاعاتی را منتقل می کند و در بهترین حالت این اطلاعات با پاسخ ها و بازخوردهایی از جانب مخاطبان روبرو می شوند. اما در شبکه های اجتماعی شما باید بیشتر از اینکه می گویید از دیگران درخواست کنید که بگویند. در این گفتن چند شرط باید رعایت شود:


1. اطلاعات ارائه شده دقیق و موثق باشد.
اگر در وبسایت تان مطلبی را قرار دهید که دقیق و صحیح نباشد به راحتی می توانید آن را حذف کنید. اما در شبکه های اجتماعی به سرعت به اشتراک گذاشته می شود و می تواند به سرعت برای شرکت شما بحران ساز شود.


2. پیام ها به صورت تعاملی تهیه شود.
اینجا دادن اطلاعات زیاد برای مخاطبان حس ایجاد نمی کند. مخصوصا اگر این اطلاعات تنها در مورد کسب و کارتان باشد، گاهی می تواند اثر عکس بگذارد بنابراین باید سعی شود تا حد امکان اطلاعاتی ارائه شود که افراد بتوانند در مورد آن نظر بدهند و در این خصوص باید از تصاویر و سوالات چند گزینه ای استفاده کرد.


3. استفاده از عکس در اولویت است.
توصیه می شود که اگر عکس ندارید، اصلا به دنبال شبکه های اجتماعی نروید. عکس تنها چیزی است که همه مخاطبان در شبکه های اجتماعی به آن علاقه دارند. خلاقیت های هنری در عکاسی و مونتاز عکس ها می تواند بر جاذبه آن بیافزاید. در استفاده از تصاویر داشتن سواد بصری برای روابط عمومی شرط اساسی است. همچنین استفاده خلاقانه از تصاویر می تواند بر جذابیت های بصری آن بیافزاید.


4. متون کوتاه و با ارجاع به سایت.
هیچ گاه فکر نکنید اگر مقاله ای طولانی را در شبکه اجتماعی قرار دادید، همه مخاطبان آن را می خوانند. ماهیت شبکه اجتماعی سرعت و مروری بودن محتوای آن است. در کوتاه ترین و گویا ترین جملات باید مطلب خود را بیان کنید. در انتها می توانید لینکی به سایت خود بدهید تا مخاطبان علاقه مند امکان دسترسی به متن کامل را نیز داشته باشند.


5. آدرس سایت در عکس ها.
از هر فرصتی برای قرار دادن آدرس و نام برند سایت تان استفاده کنید. اگر گرافیستی را در اختیار دارید که عکس هایی را برایتان مونتاژ و ویرایش می کنید، حتما از او بخواهید که آدرس و نام سایت را در کنار عکس ها درج کند.

همچنین به خاطر داشته باشید که شبکه های اجتماعی هرگز نمی تواند یک دستورالعمل مشخص برای همه روابط عمومی ها داشته باشد. بنابراین سعی کنید تا جایی که امکان دارد در آن کار کنید و سعی کنید راهکارها و دستورالعمل های ویژه ای برای خودتان با توجه به نیازها و پتانسیل های موجود پیدا کنید. این کار باعث می شود که بتوانید در فعالیت هایتان موفقیت بیشتری را بدست آورید.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد