درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 20:07   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12234صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 4 مرداد 1393 - 11:22
چگونه می توان در روابط عمومی آنلاین موفق شد؟
سم فورد، مترجم: عادل میرشاهی - اکثر سازمان ها می دانند که نمی توانند بدون درک همه قوانین، سیاست ها، دستورالعمل های رسمی، و قواعد نانوشته فرهنگی وارد یک حوزه کسب و کار شوند و در آن حوزه باقی بمانند. شرکت ها معمولا جویای این هستند که خودشان را در نگرانی ها و مسائل همکاران صنعتشان غرق کنند. متخصصان روابط رسانه ای، مطالعه عمیقی بر روی خبرنگاران، وبلاگ نویسان و کسانی که جویای رسیدن به برندشان هستند، می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سم فورد، مترجم: عادل میرشاهی (مدرس سئو پی آر)- اکثر سازمان ها می دانند که نمی توانند بدون درک همه قوانین، سیاست ها، دستورالعمل های رسمی، و قواعد نانوشته فرهنگی وارد یک حوزه کسب و کار شوند و در آن حوزه باقی بمانند. شرکت ها معمولا جویای این هستند که خودشان را در نگرانی ها و مسائل همکاران صنعتشان غرق کنند. متخصصان روابط رسانه ای، مطالعه عمیقی بر روی خبرنگاران، وبلاگ نویسان و کسانی که جویای رسیدن به برندشان هستند، می کنند.


چرا شرکت ها اغلب چنین نا آمادگی غمگینانه ای برای تعامل با جوامع در محیط آنلاین دارند؟

این مسائل طی چند ماه گذشته مرا به شدت مجذوب خود کرده است. من با همکارانم در حوزه صنعتی کار کردم. این همکاران شامل متخصصان ارتباطات، بخش روابط عمومی و تیم های بازاریابی بودند. ما می خواستیم توجه بخش عمده ای از مردم را به افراد خاصی در حوزه فعالیت خودمان جلب کنیم. این در شرایطی اتفاق می افتاد که قوانین و هنجارهای جامعه تا حدودی باید مد نظر قرار گرفته می شدند. این گروه کسانی نبودند مگر: جامعه سردبیران داوطلب ویکیپدیا.


مساله ویکیپدیا
مطمئنا برخی از بازیگران بد از سازمان ها عمدا یا سهوا سعی کرده ان تا نقاط ضعفی را در ویکیپدیا پیدا کرده و آن را به گونه ای مدیریت کنند که بزرگترین دانشنامه آزاد جهان با مشکل مواجه شود. به نظر من، در این زمینه خیل کثیری از متخصصان ارتباطات وجود دارند که خودشان مشکل اصلی هستند چراکه تنها از ویکیپدیا این را یاد گرفته اند که این دانشنامه ای آزاد است که هرکسی می تواند آن را ویرایش کند. اما آنها از پرداختن به خود جامعه ویکیپدیا غفلت کرده اند.


در نتیجه، نمایندگان سازمان هایی که دانش کمی از هنجارها و فرهنگ های جامعه سردبیری داوطلب دارند، بروشورهای خودشان را در میانه میدان رها می کنند. این کار باعث می شود که جریان آب با مشارکت این تیم مدیریت این افراد آلوده شود و در نتیجه تلاش هایی که برای شکل دهی و بالندگی این مجموعه دانش کشیده می شود از بین می رود به گونه ای که دیگر هیچ کسی آن را دوست ندارد.


انبوهی از متخصصان ارتباطات می دانند که ویکیپدیا یک دایره المعارف است که هر شخصی می تواند آن را ویرایش کند، اما آنها از توجه به جامعه سردبیران ویکیپدیا غفلت کرده اند.


با اینکه استعاره های فراوان در جامعه فیزیکی وجود دارد. اما با نمایندگان شرکت هایی که چنین رویکردی دارند، جای تعجب نیست که بسیاری از ویراستاران از فضای سالم به سوی افرادی سوق پیدا کنند که از این فضا استفاده های ناصحیح می کنند و در نهایت موجب ایجاد بدبینی عمیق، خشم، و گوش ناشنوا نسبت به همه کسانی می شوند که در سازمان ویکیپدیا کار می کنند.


مارسیا دیستاسو، یکی از اساتید تبلیغات و روابط عمومی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، رابطه میان روابط عمومی و سردبیران ویکیپدیا را برای چند سال مورد مطالعه قرار داده است. پژوهش 2013 وی نشان می دهد که %40 از متخصصان روابط عمومی که در پیمایش شرکت کرده اند گفته اند که آنها با ویکیپدیا تعامل می کنند، هنوز %75 از متخصصان در جریان آن قرار ندارند و بسیاری از هنجارهای فضای جامعه ویکیپدیا را درک نکرده اند.


بیان مساله
یک گروه از شرکت های ارتباطات پیشرو- شامل آژانس من، پپرکام، بیانیه ای را در ماه ژوئن در تایید اینکه سازمان های ما اولویت بندی در درک و احترام به هنجارهای جامعه، ارزش ها، سیاست ها، و دستورالعمل هایی که پروژه ویکیپدیا را شکل داده اند دارد. از همه مهمتر، ما می خواستیم بگوییم که ما تعامل با پروژه ویکیپدیا را به عنوان حمایت از اخلاق می دانیم که هدف اصلی این پروژه و هدف ثانویه سازمان ماست.


ما این بیانیه را برای رسیدن به درکی بهتر از آنچه پروژه ویکیپدیا در جهان حرفه ای ما جویای آن است، تنظیم کردیم. در کنار آن ما روشن کردیم که بسیاری از افراد در حوزه کاری ما جویای تعامل اخلاقی با جامعه سردبیران ویکیپدیا هستند و بر مبنای اولویت ها، اخلاق و هنجارهایشان این تعامل را برقرار می کنند و به منظور ارتقاء سطح تحقیقات خودمان از آن استفاده می کنیم.


اگر جامعه را نشناسید، نمی توانید روابط عمومی کنید
در حالیکه ما امیدواریم بتوانیم روابط بهتری را با سردبیران ویکیپدیا به منظور کمک به مردم در درک جامعه روابط عمومی به طور خاص برقرار کنیم، این ارتباط درباره یم سایت، یا جامعه به طور خاص می باشد. همچنان که فیل ادلمن گومز، یکی از مشارکت کنندگان ما در بیانیه ویکیپدیا، اخیرا گفت: متخصصان ارتباطات در تعامل با جامعه آنلاین به اندازه ای خوب خواهند بود که در مشارکت با ویکیپدیا خوب باشند.


مساله بزرگتر این است که اکثر استراتژی های ارتباطات سازمان به سختی بر آنچه می گوییم و می بینیم تمرکز دارد و بسیار کم به جنبه بستر فرهنگی که در آن کار می کند و مسائلی که در آن بستر وجود دارد توجه دارد.


به بیان کوتاه، اگر شما می خواهید بعه عنوان یک مشارکت کننده واقعی دیده شوید، مهم نیست که جامعه آنلاین چه می گوید. برای تعامل موثر درآن فضا، و دیده شدن به عنوان رهبر توسط مردم، شما باید آستین های خود را بالا زده و غرق شرایط جامعه ای شوید که می خواهید در آن فعالیت کنید. این بدان معنا نیست که به آنها پیام بدهید. این فقط به این نیست که به آنها این شانس را بدهید که بخشی از مباحث مرتبط با شرکت شما باشند. در نهایت، این بدین معنا نیست که زوجی از اثرگذاران را شناسایی کنید که دیگران نیز مانند گوسفند از آنها تبعیت کنند.


اگر می خواهید همچون مشارکت کنندگان واقعی در جامعه آنلاین دیده شوید، و به عنوان یک رهبر شما را بشناسند، باید خودتان را در شرایط جامعه مستحیل کنید.


هیچ راه میانبر کوتاه و جادویی وجود ندارد که بتواند جایگزین تلاش سخت، گوش دادن، همدلی و ... شود و نهایتا باید کار را به جایی برسانید که به همان اندازه که از سازمان و منافع آن دفاع می کنید، از منافع جامعه نیز دفاع کنید.


آنهایی که می توانند زمانی را برای درک صحیح جوامع اختصاص دهند شانس بیشتری برای قرار گرفتن در گفتگویی معنادار با مردم دارند و مهمتر اینکه آنها توانایی رهبری سازمانشان را برای خدمت به مخاطبان کلیدی نیز پیدا می کنند.


ثبات و پایداری شهرت و کسب و کار شما بستگی به این موارد دارد.


منبع: http://www.fastcompany.com/3032707/how-to-succeed-in-online-pr-get-to-know-the-wikipedia-community
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد